Lediga jobb Mpya Finance AB i Helsingborg

Se alla lediga jobb från Mpya Finance AB i Helsingborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Helsingborg som finns inom det yrket.

Redovisningsansvarig till Lutze Scandinavia AB i Ramlösa

Ansök    Nov 11    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägt, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Man har verksamhet i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 500 personer med en total omsättning på 85 MEuro. I Sverige bedrivs ver... Visa mer
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägt, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Man har verksamhet i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 500 personer med en total omsättning på 85 MEuro.

I Sverige bedrivs verksamheten i fyra legala enheter: Lutze Conveying Sweden AB, med fokus på försäljning av produkter och service till slutkunder, främst till berg-, papper, återvinning och gruvindustrin. Luwilite Scandinavia AB, erbjuder produkter för den s.k. lättare industrin med kunder inom Livsmedels-, Förpacknings- och Logistiksektorn. Lutze Scandinavia AB hanterar centrala funktioner för den nordiska verksamheten såsom centrallager, ekonomi & ledning, men också försäljning till OEM, ÅF och servicepartners. Samt Icon Equipment Sweden AB som distribuerar mobila krossar, siktar och stackers.

Verksamheten i Skandinavien omsätter cirka 250 MSEK och sysselsätter cirka 130 personer på 16 verksamhetsorter.

Står du med båda fötterna på jorden, och vill hamna i en miljö där man gör just det? Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom på ett bolag som befinner sig på en stabil tillväxtresa? Lutze är det familjära bolaget, där alla hjälps åt och där du får ett varmt välkomnande.

Här erbjuds du en klassisk redovisningsekonomtjänst i en fin miljö med jordnära kollegor och många kontaktytor runt om i organisationen. Tjänsten är belägen i Ramlösa, i helt nyrenoverade lokaler nära stationen, och du rapporterar till ekonomichef Cecilia Hasselgren. En närvarande och trygg chef som alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och stöttande.

Du blir en del av redovisningsteamet som består av dig samt ytterligare tre redovisningsekonomer och en ekonomiassistent, där du blir ansvarig för redovisningen för Lutze Scandinavia AB samt Luwilite Scandinavia AB. Här kan du på relativt kort sikt göra skillnad och påverka den konstanta utveckling som en framåtlutad organisation behöver.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Säkerställa den löpande redovisningen och dess kvalitet, både vad gäller interna rutiner och gällande regelverk
• Månadsbokslut, bokslutsrapporter, nyckeltalsrapporter
• Årsbokslutsarbete
• Aktivt arbeta med företagets likviditet
• Avstämning kund och leverantörsreskontra
• Moms och skatt

Har vi fångat ditt intresse?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har ett driv av att lära, förbättra och effektivisera. För att trivas i rollen ser vi att du jobbat som redovisningsekonom i ett par år och känner dig bekväm i rollen. Du är prestigelös och flexibel och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden innefattande allt från ax till limpa. Kanske sitter du på byrå idag och vill ta nästa steg?

Hur gör jag nu?

I denna rekrytering samarbetar Lutze med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Wendela Tronje på telefon 0766507438 [email protected] eller Johanna Andersson på telefon 0706-555730 [email protected] Visa mindre

Två Redovisningsansvariga till Dole

Ansök    Nov 24    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Dole Nordic är Nordens största frukt- och grönsaksföretag. Vi odlar, köper, förädlar, förpackar, marknadsför, säljer, fraktar och optimerar logistiken kring frukt, grönsaker och bär från hela världen. Vi brinner för att få människor att äta mer frukt och grönsaker och använder kunskap och konsumentinsikter för att utveckla vårt erbjudande, inspirera och öka konsumtionen och försäljningen. Dole Nordic är en del av Dole plc, global marknadsledare inom segm... Visa mer
Dole Nordic är Nordens största frukt- och grönsaksföretag. Vi odlar, köper, förädlar, förpackar, marknadsför, säljer, fraktar och optimerar logistiken kring frukt, grönsaker och bär från hela världen.

Vi brinner för att få människor att äta mer frukt och grönsaker och använder kunskap och konsumentinsikter för att utveckla vårt erbjudande, inspirera och öka konsumtionen och försäljningen.

Dole Nordic är en del av Dole plc, global marknadsledare inom segmentet färska frukter och grönsaker. Med vårt breda kontaktnät av leverantörer runt om i världen kan vi förse nordiska och europeiska kunder inom detaljhandel, restaurang- och grossistsektorn samt offentlig verksamhet med färska frukter och grönsaker året runt.

Inom Dole Nordic-familjen ingår bland annat Everfresh och Interbanan i Sverige och Lembcke och Nordic Fruit i Danmark. Totalt är vi ca 900 medarbetare i Norden och omsätter ca 9 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Helsingborg

Välkommen till ett snabbrörligt och trivsamt företag med stort fokus på hållbarhet!

Vi utökar nu redovisningsavdelningen och söker två kollegor som vill vara en del av Dole’s resa framåt. Som redovisningsansvarig kommer du att ingå i ett team av ekonomer som tillsammans ansvarar för redovisningen av koncernens bolag inom Dole Nordic. Du kommer att få helhetsansvaret för redovisningen för ett eller fler bolag beroende på storlek inom koncernen.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Övergripande redovisningsansvar för ett eller flera bolag inom koncernen
• Löpande redovisningsarbete
• Anläggningstillgångar
• Avstämningar av BR
• Reserveringar
• Månads och årsbokslut
• Rapportering enligt K3 och US GAAP
• Upprättande av Årsredovisning
• Deklaration av moms och arbetsgivaravgifter
• Inkomstdeklaration

Vem söker vi?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har ett driv av att lära, förbättra och effektivisera. För att trivas i rollen ser vi att du arbetat som redovisningsekonom i ett par år och känner dig bekväm i rollen. Du har tidigare arbetat i en stor organisation och är van vid rapportering och deadlines. Vidare är du positiv och prestigelös och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden innefattande allt från ax till limpa. Du har god systemvana och det är meriterande om du har arbetat i M3, ASW eller Navision.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Dole med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Wendela Tronje, tel. 0766 50 74 38 eller Kristina Bennet, tel. 0703-755075 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Business Development and M&A Analyst Nederman

Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And whi... Visa mer
Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And while we continue to strengthen and advance the very core of our business, new technologies and developments allow us to explore new territories and solutions. In doing so, we can capitalize on our past investments in digitalisation and automation. By combining our existing product offering with state-of-the-art digital innovations, we will be able to deliver ‘Clean Air as a Service’ –an outcome-based offering that provides a complete lifecycle solution for our customers all around the globe. That is how we advance our mission to shape the future for clean air. That is how we connect to our promise to protect people, planet and production. And that is why, we find interest in you.

Nederman, a global leader within Air pollution control, is on an exciting Clean Air journey and is now searching for their next key player - a Business Development and M&A Analyst. A specialist who wants to make an impact and contribute to further strengthening Nedermans position in their quest to significantly increase the quality of the air we breathe. In order to do so, acquisitions are a vital part of Nedermans growth agenda, allowing them to extend their capabilities and geographic reach. In the coming years Nederman are decisive in accelerating their growth, and as their new Business Developer and M&A Analyst you will be along for the ride.

Lay the groundwork for your future

As a Business Development and M&A Analyst you will support the execution of inorganic growth opportunities to cater the business needs of the company. You realize the importance of an agile mindset and excellent analytical skills in order to assess all aspects of M&A transactions and investments such as strategy formation, developing business cases, financial modelling, and deal execution. In this role you will lay the groundwork for your future career and development within the team focusing on Strategy and M&A processes.

This role reports to the Head of Corporate Strategy and Business Development and is based at Nedermans head office in Helsingborg.

Your main tasks and responsibilities:

• Prepare and manage M&A projects in line with divisions strategy, where you will be closely involved in Nedermans continuously strategy work.
• Perform business plan evaluations, technical analysis and assess valuation impact of potential acquisitions.
• Support the transaction team throughout the entire process from evaluation to post-merger integration.
• Provide analysis to evaluate expansion and synergy opportunities from a technical aspect, as well as making benefits and risks analysis.
• Active role in the team to drive the business development agenda by conducting market studies and assessments to identify opportunities supporting our strategy.
• Together with the team develop and amplify valuation models.

Who you are

You define yourself as a curious and flexible specialist, always on the lookout for the next challenge. You thrive in a fast-paced environment, constantly shifting focus from present to future whilst keeping your eye on the task at hand.

We believe that you have excellent analytical skills with a passion for numbers and a can-do attitude. You are self-propelled and proactive. You are also service minded and love to add value and make a difference.

You have a Bachelor or Masters degree in Economics, Engineering or similar and preferably some experience from a leading strategy consulting firm and/or an industrial role focusing on Corporate Strategy/M&A, Business Development or Corporate Project Management.

The right candidate has an Interest in financial analysis and developing business cases alongside with cross-functional teams to assess the overall attractiveness of an acquisition or investment opportunity.

Application
This recruitment is managed in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the process, please contact Kristina Bennet at 0703755075, [email protected] or Wendela Tronje at 0766507438, [email protected] Visa mindre

Redovisningschef till Nederman i Helsingborg

Ansök    Maj 6    Mpya Finance AB    Redovisningschef
Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And whi... Visa mer
Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And while we continue to strengthen and advance the very core of our business, new technologies and developments allow us to explore new territories and solutions. In doing so, we can capitalize on our past investments in digitalization and automation. By combining our existing product offering with state-of-the-art digital innovations, we will be able to deliver ‘Clean Air as a Service’ –an outcome-based offering that provides a complete lifecycle solution for our customers all around the globe. That is how we advance our mission to shape the future for clean air. That is how we connect to our promise to protect people, planet and production. And that is why, we find interest in you.

Har du ett intresse för ledarskap, och gillar du att förbättra processer och rutiner? Vill du göra skillnad genom att arbeta i en internationell börsnoterad koncern som är marknadsledande inom modern miljöteknik – The Clean Air Company

Som redovisningschef kommer du att ingå i Nedermans nordiska Shared Service Center (SSC) och ha personalansvar för en grupp om 8 personer inom redovisning/rapportering/reception. Din tjänst är placerad i Helsingborg och du rapporterar till Nordic SSC Manager. Nordic SSC består av 14 personer och är tjänsteleverantör till Nedermanbolag i Sverige, Norge och Danmark. Du erbjuds att arbeta i en spännande och dynamisk miljö i förändring där du och din chef driver och utvecklar SSC. I rollen som redovisningschef ingår både operativa och mer övergripande arbetsuppgifter.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Personalansvar 8 personer
• Redovisningsansvar i något/några av Nedermanbolagen i Norden
• Bokslutsprocess och avstämningar
• Årsredovisning (K3) och deklaration
• Moms, periodisk sammanställning och intrastat
• Kontakt med revisorer och myndigheter
• Koncernrapportering
• Stödja Business Controller i arbetet med budget och prognoser
• Arbetsprocesser i receptionen

Vem söker vi?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning, rapportering, moms och skatt, gärna från ett större internationellt bolag eller från revisionsbyrå. Du har ett stort intresse för ledarskap och en stark vilja att utveckla dig själv och dina medarbetare. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har lätt för att identifiera förbättringsområden. Du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Har du erfarenhet av större ERP-system är detta meriterande. Dina kunskapar i det svenska och engelska språket är goda såväl i tal som i skrift. Koncernspråket är engelska.

Hur gör jag nu?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Nederman med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Kristina Bennet, tel. 0703-755075 eller [email protected] eller Josefin Gorthe Skafar, tel. 0722 11 15 15 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Redovisningsekonom till Gullberg & Jansson i Helsingborg

Ansök    Maj 17    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Gullberg & Jansson AB, noterat på Spotlight Next har affärsidén att utveckla, marknadsföra och distribuera miljösmarta produkter för privat och kommersiellt bruk. Huvudprodukter finns att finna inom grönyte-, swimmingpool-, och relax- och wellnessbranschen. Verksamheten drivs via flera dotterbolag, aktiva på den nordiska marknaden. Gullberg & Janssons huvudkontor ligger i utkanten av Helsingborg, ett nytt och fräscht kontor med riktigt härligt utemiljö. ... Visa mer
Gullberg & Jansson AB, noterat på Spotlight Next har affärsidén att utveckla, marknadsföra och distribuera miljösmarta produkter för privat och kommersiellt bruk. Huvudprodukter finns att finna inom grönyte-, swimmingpool-, och relax- och wellnessbranschen. Verksamheten drivs via flera dotterbolag, aktiva på den nordiska marknaden. Gullberg & Janssons huvudkontor ligger i utkanten av Helsingborg, ett nytt och fräscht kontor med riktigt härligt utemiljö.

Varmt välkommen till ett familjärt bolag i en noterad miljö!

Du erbjuds en roll där du får möjlighet att arbeta från ax till limpa i ett energifyllt team. Vi söker dig som tycker om att arbeta med helheten inom redovisning och vill arbeta på ett stort bolag i liten kostym. Teamet arbetar i nära samarbete med varandra och du kommer att rapportera till Charlotte Malkolmsdotter, Senior Accountant.

Kontoret är beläget i fräscha lokaler i utkanten av Helsingborg med närhet till gym och padelbana. Självklart finns det pool på kontoret som alla får bada i!

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Löpande bokföring inklusive kund/leverantörsreskontra
• Delaktig i bokslut
• Avstämningar inklusive lager
• Avskrivningar
• Intrastat
• Koncernfakturering
• Moms
• Periodiseringar
• Uppföljning försäljningsstatistik

Har vi fångat ditt intresse?

För att trivas i rollen ser vi att du har jobbat några år i en liknande roll alternativt som redovisningskonsult på byrå. Du är självgående i redovisning och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Här söker vi efter någon som tycker om att arbeta med hela processen på ett bolag i stark tillväxt. Du har en positiv inställning och bidrar med energi till teamet. Har du arbetat i Pyramid är det meriterande men inget krav.

Hur gör jag nu?

I denna rekrytering samarbetar Gullberg & Jansson med Mpya Finance. Du ansöker på mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Wendela Tronje på telefon 0766-50 74 38 eller [email protected] eller Johanna Andersson på telefon 0706-555730 eller [email protected]

Ansökan sker via www.mpyafinance.se Visa mindre

Controller till Nordvalls Etikett

Ansök    Apr 14    Mpya Finance AB    Controller
Nordvalls Etikett är ett av Sveriges största etikettryckerier. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men finns nu även i Bjuv och Nässjö. Vi är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Vår tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland våra kunder finns såväl stora livsmed... Visa mer
Nordvalls Etikett är ett av Sveriges största etikettryckerier. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men finns nu även i Bjuv och Nässjö. Vi är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Vår tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland våra kunder finns såväl stora livsmedelsföretag som läkemedelstillverkare, tillverkare av produkter för skönhet och kosmetik, e-handelsföretag till mindre lokala bryggerier. Nordvalls är en organisation där man är lyhörd och mån om sina anställda. Här erbjuds du en intressant tjänst där du har stort inflytande och eget ansvar.

Trivs du i en ansvarsfull roll på en ekonomiavdelning där alla hjälps åt? Vill du jobba på ett bolag som befinner sig på en spännande tillväxtresa? Du är efterlängtad! Nordvalls Etikett AB söker en controller som brinner för siffror och tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt.

Du får välja placering, tjänsten är belägen på någon av kontoren i Sjöbo eller Bjuv, och du rapporterar till Jenny som är ekonomichef. Jenny är en stöttande och hjälpsam ledare som finns där för sin personal och tycker det är viktigt att man har roligt på jobbet. Ekonomiavdelningen består av dig, två redovisningsekonomer, ekonomichefen samt en controller.

Tjänsten är till en början ett vikariat för nuvarande controller som innebär en bredare roll inom både redovisning och controlling. Du kommer arbeta med vissa delar i månadsbokslutet, prognoser, koncernrapportering till ägare i Tyskland och diverse säljcontrolling genom att gå bredvid nuvarande controller och lära dig dessa arbetsuppgifter.

Därefter kommer din roll bli en mer renodlad Business Controllerroll inriktad mot produktionscontrolling och analys.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Investeringskalkyler
• Efterkalkyler
• Lageroptimering
• Digitaliseringsprojekt i våra fabriker
• Budget och Prognoser
• Ansvarig för anläggningar, lager och provisioner i månadsbokslut
• Månadskommentarer och analys av resultatet
• Rapportering av resultat per fabrik

Vem söker vi?
För att trivas i rollen är du en okomplicerad person som har ett flexibelt arbetssätt. Du är gärna en del av ett team, men tycker precis lika mycket om att jobba självständigt.

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har minst ett par års arbetslivserfarenhet som Controller. Du har god IT-vana och har arbetat i flera ekonomisystem samt har goda kunskaper i Excel. I ett litet team som på Nordvalls är det extra viktigt att det blir en person med rätt inställning. Du är en engagerad och prestigelös person som tar stort ansvar för vad du presterar. Du är noggrann, strukturerad och tycker om att jobba brett. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Hur gör jag nu?
Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Nordvalls Etikett AB med Mpya Finance. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 0706–555730, [email protected] eller Kristina Bennet 0703–755075, [email protected]

Vi ser fram emot ditt intresse! Visa mindre

Controller till Nordvalls Etikett

Ansök    Mar 9    Mpya Finance AB    Controller
Nordvalls Etikett är ett av Sveriges största etikettryckerier. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men finns nu även i Bjuv och Nässjö. Vi är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Vår tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland våra kunder finns såväl stora livsmed... Visa mer
Nordvalls Etikett är ett av Sveriges största etikettryckerier. Företaget grundades 1907 i skånska Sjöbo men finns nu även i Bjuv och Nässjö. Vi är ett tryckeri med mångårig erfarenhet som värdesätter långsiktiga relationer och samarbete. Vår tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter; från kvalificerade flerfärgsetiketter för dekor och profilering till otryckta etiketter för tilltryck i skrivare. Bland våra kunder finns såväl stora livsmedelsföretag som läkemedelstillverkare, tillverkare av produkter för skönhet och kosmetik, e-handelsföretag till mindre lokala bryggerier. Nordvalls är en organisation där man är lyhörd och mån om sina anställda. Här erbjuds du en intressant tjänst där du har stort inflytande och eget ansvar.

Är du en nyfiken redovisningsekonom/controller som vill utvecklas vidare mot business controlling? Trivs du i en ansvarsfull roll på en ekonomiavdelning där alla hjälps åt? Vill du jobba på ett bolag som befinner sig på en spännande tillväxtresa? Du är efterlängtad! Nordvalls Etikett AB söker en controller som brinner för siffror och tycker om att jobba i en bred roll, både högt och lågt.

Du får välja placering, tjänsten är belägen på någon av kontoren i Sjöbo eller Bjuv, och du rapporterar till Jenny som är ekonomichef. Jenny är en stöttande och hjälpsam ledare som finns där för sin personal och tycker det är viktigt att man har roligt på jobbet. Ekonomiavdelningen består av dig, två redovisningsekonomer, ekonomichefen samt en controller.

Tjänsten är till en början ett vikariat för nuvarande controller som innebär en bredare roll inom både redovisning och controlling. Därefter kommer din roll bli en mer renodlad Business Controllerroll inriktad mot produktionscontrolling och analys. Du kommer börja med att gå bredvid nuvarande controller och lära dig dessa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvarig för anläggningar, lager och provisioner i månadsbokslut
• Hjälpa till med bokslutsarbetet
• Månadskommentarer och analys av resultatet
• Månadsrapportering till ägare i Tyskland
• Rapportering av resultat per fabrik
• Faktureringsstatistik veckovis mot budget per fabrik
• Månadsstatistik på kundnivå och säljarnivå
• Ansvarig för budget och prognos
• Investeringskalkyler
• Efterkalkyler

Vem söker vi?
För att trivas i rollen är du en okomplicerad person som har ett flexibelt arbetssätt. Du är gärna en del av ett team, men tycker precis lika mycket om att jobba självständigt.

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har minst ett par års arbetslivserfarenhet inom redovisning eller revision. Du har god IT-vana och har arbetat i flera ekonomisystem samt har goda kunskaper i Excel. I ett litet team som på Nordvalls är det extra viktigt att det blir en person med rätt inställning. Du är en engagerad och prestigelös person som tar stort ansvar för vad du presterar. Du är noggrann, strukturerad och tycker om att jobba brett. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Hur gör jag nu?
Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Nordvalls Etikett AB med Mpya Finance. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 0706–555730, [email protected] eller Kristina Bennet 0703–755075, [email protected]

Vi ser fram emot ditt intresse! Visa mindre

Redovisningschef till Nederman i Helsingborg

Ansök    Apr 4    Mpya Finance AB    Redovisningschef
Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And whi... Visa mer
Today, the global need to actively contribute to more efficient production and reduced emissions is more relevant than ever. At Nederman, we can help by advancing products, solutions, and services that protect people, planet, and production. It’s part of our mission to connect to a future of clean air. For more than 75 years, we have been at the forefront of modern air filtration, providing cutting-edge industrial components of the highest quality. And while we continue to strengthen and advance the very core of our business, new technologies and developments allow us to explore new territories and solutions. In doing so, we can capitalize on our past investments in digitalization and automation. By combining our existing product offering with state-of-the-art digital innovations, we will be able to deliver ‘Clean Air as a Service’ –an outcome-based offering that provides a complete lifecycle solution for our customers all around the globe. That is how we advance our mission to shape the future for clean air. That is how we connect to our promise to protect people, planet and production. And that is why, we find interest in you.

Brinner du för redovisning och ledarskap? Vill du göra skillnad genom att arbeta i en internationell börsnoterad koncern som är marknadsledande inom modern miljöteknik – The Clean Air Company

Som redovisningschef kommer du att ingå i Nedermans nordiska Shared Service Center (SSC) och ha personalansvar för en grupp om 8 personer inom redovisning/rapportering/reception. Din tjänst är placerad i Helsingborg och du rapporterar till Nordic SSC Manager. Nordic SSC består av 14 personer och är tjänsteleverantör till Nedermanbolag i Sverige, Norge och Danmark. Du erbjuds att arbeta i en spännande och dynamisk miljö i förändring där du och din chef driver och utvecklar SSC. I rollen som redovisningschef ingår både operativa och mer övergripande arbetsuppgifter.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Personalansvar 8 personer
• Redovisningsansvar i något/några av Nedermanbolagen i Norden
• Bokslutsprocess och avstämningar
• Årsredovisning (K3) och deklaration
• Moms, periodisk sammanställning och intrastat
• Kontakt med revisorer och myndigheter
• Koncernrapportering
• Stödja Business Controller i arbetet med budget och prognoser
• Arbetsprocesser i receptionen

Vem söker vi?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning, rapportering, moms och skatt, gärna från ett större internationellt bolag eller från revisionsbyrå. Du har ett stort intresse för ledarskap och en stark vilja att utveckla dig själv och dina medarbetare. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har lätt för att identifiera förbättringsområden. Du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Har du erfarenhet av större ERP-system är detta meriterande. Dina kunskapar i det svenska och engelska språket är goda såväl i tal som i skrift. Koncernspråket är engelska.

Hur gör jag nu?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Nederman med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Kristina Bennet, tel. 0703-755075 eller [email protected] eller Josefin Gorthe Skafar, tel. 0722 11 15 15 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Group Treasury Manager Nederman

Ansök    Feb 12    Mpya Finance AB    Finansekonom
At Nederman, we believe our role is to make life better by creating great products and solutions that protect people, planet and production. With around 2 100 employees, sales offices and distributors in over 50 countries and production in 12 countries on five continents, we´re one of the world's leading companies supplying products and solutions in the environmental technology sector focusing on industrial air filtration. We respect the environment and ea... Visa mer
At Nederman, we believe our role is to make life better by creating great products and solutions that protect people, planet and production. With around 2 100 employees, sales offices and distributors in over 50 countries and production in 12 countries on five continents, we´re one of the world's leading companies supplying products and solutions in the environmental technology sector focusing on industrial air filtration. We respect the environment and each other, have the courage to act and a sustainable customer focus. Listed on Nasdaq Stockholm Mid Cap. We are the Clean Air Company.

An opportunity has arisen to join a fast-growing company in the environmental technology sector. As Group Treasury Manager you will be responsible for all elements of treasury for Nederman Group. This is both a strategic and hands on role which would be an ideal move for a person who enjoys a role with broad responsibility and has a genuine interest in finance. You will report to the Group CFO Matthew who is an engaged and experienced leader. The position is based at Nederman’s head office in Helsingborg.

Main responsibilities:

• Global cash management ensuring that sufficient funds are centrally available to meet ongoing operational and capital investment requirements
• On behalf of the group, manage and maintain all banking relationships globally including price and delivery negotiations, project execution and new relationship development
• Manage and secure external financing, including compliance, extensions, refinancing and covenant processes
• Run the in-house bank including internal FX trades, intercompany deposits, netting and intercompany loans. Responsible for pricing, agreements, execution and development
• Responsible for global trade finance portfolio including issuance infrastructure, contract text approval, price negotiations and application process on a group level
• Make sure that the group is always KYC compliant with all external stakeholders
• Financial risk management including executing hedges for cash-flow, balance sheet items and capital structure
• Group optimisation of financial net
• Management reporting and control of the monthly, quarterly and annual development of financial net and operational revaluations
• Responsible for the treasury management system

Who are we looking for?
To thrive and to be successful in this position we think that you have several years of experience in a similar role with exposure to the majority of the responsibilities listed above, potentially someone looking to advance from a more junior position. You have a degree in MSc in Economics and you have a flair for continuous improvements and a “roll-up-your-sleeves attitude”. You are self driven and proactive. You are also service minded and enjoy adding value and make a difference!

Application
This recruitment process is conducted in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the process, please contact Kristina Bennet on 0703-755075, [email protected] Please apply for the position at www.mpyafinance.se. Visa mindre

Controller Business Processes till Saint-Gobain Ecophon i Helsingborg

Ansök    Jan 28    Mpya Finance AB    Controller
Saint-Gobain Ecophon develops, manufactures and markets acoustic products and systems that contribute to a good working environment by enhancing peoples’ wellbeing and performance. Our promise »A sound effect on people« is the core backbone of everything we do. Ecophon AB is the largest company in the Saint[1]Gobain Ceilings group, which has sales units in 14 countries, production facilities in Sweden, Denmark, Finland, France, the Netherlands, Portugal an... Visa mer
Saint-Gobain Ecophon develops, manufactures and markets acoustic products and systems that contribute to a good working environment by enhancing peoples’ wellbeing and performance. Our promise »A sound effect on people« is the core backbone of everything we do. Ecophon AB is the largest company in the Saint[1]Gobain Ceilings group, which has sales units in 14 countries, production facilities in Sweden, Denmark, Finland, France, the Netherlands, Portugal and Brazil and approximately 1000 employees. The head office is located in Hyllinge, just outside Helsingborg, Sweden. Ecophon is part of the global Saint-Gobain Group, which is one of the 100 leading industrial companies in the world.

Välkommen till bolaget som värnar om sin personal och har ett stort hållbarhetsfokus. Här finns en stolthet som gör att många stannar länge. Vi bryr oss nämligen om vår personal och för Ecophon betyder människorna i teamet allt!

Här erbjuds du att jobba i en internationell miljö och du kommer vara omgiven av kollegor som är trevliga, professionella och som brinner för det de gör. Vill du jobba i ett öppet klimat med närhet till besluten och möjlighet att påverka? Att säkerställa optimala affärsprocesser och driva förändringsprojekt? Då kan du fortsätta läsa om nedan spännande tjänst!

Saint Gobain- Ecophon söker nu en Controller Business Processes, för att stödja organisationen i att på ett smidigt sätt kunna tillämpa företagets policies, rutiner och regler. För att säkerställa optimala processer avseende t ex kreditgivning, inköp och hantering av kreditering i samband med reklamationer är det angeläget att du har god generell förståelse för affärsprocesser.

Olika affärsstödjande system är viktiga verktyg för företaget i den dagliga verksamheten, exempel är affärssystem (ERP), BI och CRM. För dessa system finns behovet att säkerställa korrekt access för respektive användare, vilket ökar i takt med att antalet system i organisationen ökar. Det är en viktig, spännande och även komplicerad roll. Du verkar för företagets bästa och ser till att processer, rutiner och arbetsflöden supporteras på det sätt som bäst gagnar verksamheten. Du jobbar i en miljö med starka inslag av internkontroll där ordning och reda samt compliance är ledord.

Du får en viktig nyckelroll med många kontaktytor, blir en del av finansorganisationen och rapporterar till CFO Patrik Nilsson. En chef som ger dig frihet under ansvar samtidigt som hans dörr alltid står öppen.

Vem är du?
Vi tror att rätt person för den här rollen har kvalificerad kunskap och god förståelse för affärsprocesser samt intresse för processer och struktur. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av att ha jobbat med business controlling eller redovisning i kombination med affärsprocesser. Du trivs med att skapa goda relationer i ett globalt nätverk och upplevs som kommunikativ. Du har ett systemintresse och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Hur gör jag nu?
Låt oss prata mer över en kopp kaffe. I denna rekrytering samarbetar Ecophon med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på telefon 0722111515 [email protected] , Johanna Andersson på telefon 0706-555730 [email protected] eller Kristina Bennet 0703755075 [email protected] Visa mindre

Senior Internal Auditor to Total Produce Nordic Helsingborg

Ansök    Feb 1    Mpya Finance AB    Controller
Total produce Plc and Dole Food Company, Inc. recently merged to create a new, U.S. listed company (”Dole plc”). Dole plc will be the global #1 in fresh produce with estimated combined 2020 revenue of approximately US$9.7 billion, and total assets of approximately US$4.5 billion. Do you want to work with something meaningful and to be a part in the process of saving the planet, together with a group of highly professional, knowledgeable and dynamic peop... Visa mer
Total produce Plc and Dole Food Company, Inc. recently merged to create a new, U.S. listed company (”Dole plc”). Dole plc will be the global #1 in fresh produce with estimated combined 2020 revenue of approximately US$9.7 billion, and total assets of approximately US$4.5 billion.

Do you want to work with something meaningful and to be a part in the process of saving the planet, together with a group of highly professional, knowledgeable and dynamic people?

Total Produce is growing and is now introducing a completely new position as a Senior Internal Auditor to the company. You will become a key member of a global team and working with colleagues in Europe, the US and around the globe and be based in the Nordics. You will be part of an internal audit group of 4-5 around EMEA region and you will have a large interface across the organization - both geographically and functionally.

You will report to Head of Internal Audit EMEA Simon Jackson. ”I want us to be a team and I expect my team to deliver good quality work but in a cohesive and pleasurable way in this fast moving and ever growing company.” Simon says. An including Manager who always leaves his door open and has a very flexible mindset.

We offer an international environment, with great opportunities for you to develop within the company. The head office for Total Produce Nordic is based in Helsingborg.

Your main responsibilities will be to complete the internal audit in some of the companies within the group. You will engage with varying layers of leadership to evaluate day-to-day operations and financials and translate risks to big picture issues that directly impact the business and its customers.

Significant travel during the typical working week will be required across continental Europe and the UK, with periodic visits to other areas of the EMEA region (eg. South Africa) and potentially an occasional trip to the Americas.

Responsibilities

• Complete risk-based audit work, perform and document walkthroughs and gain an understanding of various processes
• Lead and perform multiple tasks on assurance and advisory engagements from planning through fieldwork and reporting.
• Communicate internal audit potential findings in a timely and collaborative manner with process owners to develop creative and practical recommendations to remediate control deficiencies focused on root cause.
• Create work papers that meet the audit evidence requirements IIA’s International Standards for the Professional Practice of Internal Auditing
• Provide input to the development of audit project level risk assessment linked to the strategy of the business area and enterprise risk assessment.
• Draft audit programmes based upon understanding the business and the key risks. Participate in fraud scheme discussions for the audit scope.
• Assess the company’s approach to governance, risk, and controls during an audit project
• Participate in the development of new internal audit processes and ongoing process improvement.
• Coordinate with other assurance providers (second line of defense) as directed by the Head of EMEA or the VP of Internal Audit

Qualifications & Key Experiences

Your personality and your attitude to the job weighs heavily. It is expected that you will be able to be self-driving, detail-oriented and have an easy time adapting your social skills to different cultures. You use communicative skills to gather information from different departments to complete a successful audit.

You will probably have at least a Bachelor’s degree within Finance or equivalent and a couple of years of relevant experience. Maybe you are working within audit today and want to take the next step in your career. Fluent in English skills are essential when conversing and negotiating with vendors, and with a preferred first/second language (ideally Swedish, Danish).

Application

This recruitment is managed in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions, don’t hesitate to reach out. [email protected] (0706555730), [email protected] (0703755075) or [email protected] (0722111515). We review applications continuously, so please apply as soon as possible at www.mpyafinance.se. Visa mindre

Financial Controller till ForSea i Helsingborg

Ansök    Jan 24    Mpya Finance AB    Financial controller
OM FORSEA Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse. Läs mer på www.forsea.se Vill du få möjligheten att utvecklas i rollen som Financial Contr... Visa mer
OM FORSEA
Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse.
Läs mer på www.forsea.se

Vill du få möjligheten att utvecklas i rollen som Financial Controller i en organisation med en utpräglad hållbarhetsprofil? Och vill du vara del i ett framåtlutat team samt en viktig nyckel i den fortsatta utvecklingen av ForSea's ekonomifunktion?

I rollen som Financial Controller arbetar du brett med tonvikt på interna projekt, intern kontroll, optimering av rutiner och processer och finansiell analys. Du har många kontaktytor såväl inom ekonomifunktionen som mot verksamheten. Då du kommer arbeta mycket med interna projekt är det viktigt att du trivs bra i en roll där samarbete är av central karaktär. Rollen är delvis ny och för rätt person finns en fantastisk möjlighet att påverka och rita om kartan av interna processer. Rollen är placerad på bolagets trevliga huvudkontor och du rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med direkt anställning hos kund.

Du erbjuds
Här erbjuds du en möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt företag med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du erbjuds ett spännande och fritt arbete, i en internationell miljö, där du styr din egen tid och strukturerar upp arbetet med fokus på leveranser. Miljön på ForSea är inkluderande och du kommer ha många duktiga kollegor omkring dig. Organisationen är platt och du har stor möjlighet att påverka, och det du gör syns verkligen. Kulturen inom bolaget är värderingsstyrd och präglas av stolthet och ett brinnande engagemang hos medarbetarna.

Din profil
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning inom ekonomi. Du har flerårig erfarenhet från revision eller som Financial Controller och är trygg i din kompetens. Tidigare erfarenhet av arbete med intern kontroll och processer är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad. Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel, lyhörd och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera.

Har vi väckt ditt intresse?
Kul! Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefin Gorthe Skafar på telefon 0722-111515 och email [email protected] eller Kristina Bennet på telefon 0703-755075 så berättar vi mer om kunden och denna möjlighet, alternativt skicka in din ansökan direkt via mpyafinance.se.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Financial Controller till ForSea i Helsingborg

Ansök    Dec 22    Mpya Finance AB    Financial controller
OM FORSEA Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse. Läs mer på www.forsea.se Vill du få möjligheten att utvecklas i rollen som Financial Contr... Visa mer
OM FORSEA
Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse.
Läs mer på www.forsea.se

Vill du få möjligheten att utvecklas i rollen som Financial Controller i en organisation med en utpräglad hållbarhetsprofil? Och vill du vara del i ett framåtlutat team samt en viktig nyckel i den fortsatta utvecklingen av ForSea's ekonomifunktion?

I rollen som Financial Controller arbetar du brett med tonvikt på interna projekt, intern kontroll, optimering av rutiner och processer och finansiell analys. Du har många kontaktytor såväl inom ekonomifunktionen som mot verksamheten. Då du kommer arbeta mycket med interna projekt är det viktigt att du trivs bra i en roll där samarbete är av central karaktär. Rollen är delvis ny och för rätt person finns en fantastisk möjlighet att påverka och rita om kartan av interna processer. Rollen är placerad på bolagets trevliga huvudkontor och du rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, med direkt anställning hos kund.

Du erbjuds
Här erbjuds du en möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt företag med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du erbjuds ett spännande och fritt arbete, i en internationell miljö, där du styr din egen tid och strukturerar upp arbetet med fokus på leveranser. Miljön på ForSea är inkluderande och du kommer ha många duktiga kollegor omkring dig. Organisationen är platt och du har stor möjlighet att påverka, och det du gör syns verkligen. Kulturen inom bolaget är värderingsstyrd och präglas av stolthet och ett brinnande engagemang hos medarbetarna.

Din profil
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning inom ekonomi. Du har flerårig erfarenhet från revision eller som Financial Controller och är trygg i din kompetens. Tidigare erfarenhet av arbete med intern kontroll och processer är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad. Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel, lyhörd och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera.

Har vi väckt ditt intresse?
Kul! Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefin Gorthe Skafar på telefon 0722-111515 och email [email protected] eller Kristina Bennet på telefon 0703-755075 så berättar vi mer om kunden och denna möjlighet, alternativt skicka in din ansökan direkt via mpyafinance.se.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Saint-Gobain Ecophon och fade® i Helsingborg

Ansök    Nov 26    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Saint-Gobain Ecophon develops, manufactures and markets acoustic products and systems that contribute to a good working environment by enhancing peoples’ wellbeing and performance. Our promise »A sound effect on people« is the core backbone of everything we do. Ecophon AB is the largest company in the Saint-Gobain Ceilings group, which has sales units in 14 countries, production facilities in Sweden, Denmark, Finland, France, the Netherlands, Portugal and... Visa mer
Saint-Gobain Ecophon develops, manufactures and markets acoustic products and systems that contribute to a good working environment by enhancing peoples’ wellbeing and performance. Our promise »A sound effect on people« is the core backbone of everything we do.

Ecophon AB is the largest company in the Saint-Gobain Ceilings group, which has sales units in 14 countries, production facilities in Sweden, Denmark, Finland, France, the Netherlands, Portugal and Brazil and approximately 1000 employees. The head office is located in Hyllinge, just outside Helsingborg, Sweden. Ecophon is part of the global Saint-Gobain Group, which is one of the 100 leading industrial companies in the world. fade® Acoustic Plaster System is a new acquired acoustic company within the Ecophon group. The products are developed and tested in Sweden and then manufactured in Denmark to secure the best quality at all times.

Nej, kanske inte ett helt sömlöst tak har stått överst på just din önskelista. Än… Men förmodligen står en utvecklande tjänst, som du själv får bygga upp, tillsammans med en fantastisk chef ganska högt upp? Detta, tillsammans med en bra arbetsmiljö och otroligt engagerade kollegor som brinner lika mycket för företagets produkt och framtid som du själv snart kommer att göra, kan inte resultera i annat än en mycket fin möjlighet.

Välkommen till bolaget som värnar om sin personal och har ett stort hållbarhetsfokus. ”Här finns en stolthet som gör att många stannar länge. Min dörr står alltid öppen och jag gör mitt bästa för att involvera och utveckla min personal”, så säger Fredrik Jönsson, Finance Manager.

Här erbjuds du att jobba i en internationell miljö där du blir ansvarig för redovisningen och rapporteringen i det nyförvärvade danska dotterbolaget fade® Acoustic Ceilings. Här finns fina utvecklingsmöjligheter för dig som vill gå mot controlling, eller vill utvecklas inom din redovisning.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Hyllinge och du rapporterar till Finance Manager Fredrik Jönsson.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Löpande redovisning och rapportering för bolaget
• Delaktighet vid integration av nyförvärv
• Utveckling av processer och system
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Säkerställa efterlevnad av policys, regelverk, kvalitet, deadlines och interna processer
• Delta i prognos- och budgetarbete
• Kontaktperson banker, revisorer och myndigheter
• Ad hoc-uppgifter och rapporter till VD och ledningsgrupp
• Cash management

Har vi fångat ditt intresse?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi i grunden. För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann samtidigt som du är flexibel och förändringsbenägen. Du har ett driv att förändra och förbättra och trivs i en roll med många kontaktytor. Vi söker en teamplayer med vana av att ta eget ansvar. Du har mellan 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kanske sitter du på byrå idag alternativt som revisor och vill ta nästa steg in på en ekonomiavdelning. Att ha jobbat med redovisning för danska bolag är meriterande men inget krav. Svenska och engelska behärskar du i både tal och skrift.

Hur gör jag nu?

Låt oss prata mer över en kopp kaffe. I denna rekrytering samarbetar Ecophon med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Andersson på telefon 0706-555730 [email protected] eller Josefin Gorthe Skafar på 0722-111515, [email protected] Visa mindre

Redovisningsansvarig till Lutze Scandinavia AB i Ramlösa

Ansök    Nov 12    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägt, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Man har verksamhet i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 500 personer med en total omsättning på 85 MEuro. I Sverige bedrivs ver... Visa mer
Lutze Group tillhandahåller kvalitetsprodukter för bulkmaterialindustrin, med fokus på transportband, slitskydd, transportörskomponenter och service till berg- och processindustrin. Koncernen, som är familjeägt, har huvudkontor i Einbeck, Tyskland och är ursprungligen grundat 1956. Man har verksamhet i Tyskland, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge och Sverige och sysselsätter cirka 500 personer med en total omsättning på 85 MEuro.

I Sverige bedrivs verksamheten i tre legala enheter: Lutze Conveying Sweden AB, med fokus på försäljning av produkter och service till slutkunder, främst till berg-, papper, återvinning och gruvindustrin. Skånes Transportbandsvulk AB, erbjuder produkter för den s.k. lättare industrin med kunder inom Livsmedels-, Förpacknings- och Logistiksektorn. Lutze Scandinavia AB hanterar centrala funktioner för den nordiska verksamheten såsom

centrallager, ekonomi & ledning, men också försäljning till OEM, ÅF och servicepartners.

Verksamheten i Skandinavien omsätter cirka 250 MSEK och sysselsätter cirka 120 personer på 16 verksamhetsorter.

Står du med båda fötterna på jorden, och vill hamna i en miljö där man gör just det? Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom på ett bolag som befinner sig på en stabil tillväxtresa? Lutze är det familjära bolaget, där alla hjälps åt och där du får ett varmt välkomnande.

Här erbjuds du en klassisk redovisningsekonomtjänst i en fin miljö med jordnära kollegor och många kontaktytor runt om i organisationen. Tjänsten är belägen i Ramlösa, i helt nyrenoverade lokaler nära stationen, och du rapporterar till ekonomichef Cecilia Hasselgren. En närvarande och trygg chef som alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och stöttande.

Du blir en del av redovisningsteamet som består av dig samt ytterligare tre redovisningsekonomer och en ekonomiassistent, där du blir ansvarig för redovisningen för Lutze Scandinavia AB samt Skånes Transportbandsvulk AB. Här kan du på relativt kort sikt göra skillnad och påverka den konstanta utveckling som en framåtlutad organisation behöver.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Säkerställa den löpande redovisningen och dess kvalitet, både vad gäller interna rutiner och gällande regelverk
• Månadsbokslut, bokslutsrapporter, nyckeltalsrapporter
• Årsbokslutsarbete
• Aktivt arbeta med företagets likviditet
• Avstämning kund och leverantörsreskontra
• Moms och skatt

Har vi fångat ditt intresse?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har ett driv av att lära, förbättra och effektivisera. För att trivas i rollen ser vi att du jobbat som redovisningsekonom i ett par år och känner dig bekväm i rollen. Du är prestigelös och flexibel och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden innefattande allt från ax till limpa. Kanske sitter du på byrå idag och vill ta nästa steg?

Hur gör jag nu?

I denna rekrytering samarbetar Lutze med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Andersson på telefon 0706-555730 [email protected] eller Josefin Gorthe Skafar på 0722-111515, [email protected] Visa mindre

Treasury Controller

Ansök    Maj 10    Mpya Finance AB    Finansekonom
Nederman är en världsledande tillverkare och leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Deras lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa en ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektiviteten. Nedermans erbjudande omfattar produkter, kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt ... Visa mer
Nederman är en världsledande tillverkare och leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Deras lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa en ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektiviteten. Nedermans erbjudande omfattar produkter, kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt distributörer i ett 50-tal länder. Utveckling och tillverkning sker vid egna anläggningar i 12 länder på 5 kontinenter. Koncernen omsätter närmare 4 miljarder kronor, är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap och har cirka 2100 anställda. På kontoret i Helsingborg arbetar ca 140 personer.

En möjlighet att bli en del av ett företag "som formar framtiden för ren luft" har öppnat sig!

Nu har du chansen att få jobba i ett internationellt bolag, marknadsledande i sin bransch, med många kontaktytor och goda utvecklingsmöjligheter. Är du nyfiken, målinriktad och analytisk med en egen, stark motor? Då kan du vara Nedermans nya Treasury Controller. Den här tjänsten passar dig som har arbetat som företagsrådgivare inom bank/finans i några år alternativt har erfarenhet av en roll som revisor i ett par år och vill ta ditt nästa steg.

Vad erbjuds du?

På Nederman erbjuds du en dynamisk miljö med engagerade kollegor som brinner för bolaget och dess produkter. Du ges möjlighet att självständigt driva arbetet framåt och din vardag kommer såväl växa i variation som ansvar, i takt med att du växer. Som Treasury Controller på Nederman ingår du i Group Finance och rapporterar till Group Treasury Manager. Tjänsten innebär många internationella kontakter och ett mindre antal resor kan förekomma. Du är placerad på Nedermans huvudkontor i Helsingborg. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter i en snabbväxande global koncern. Du är en del av laget som fortsätter utveckla Nedermans ekonomifunktion.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbeta med koncernens Trade-Finance portfölj med fokus på beviljningsprocess och digitalisering.
• Utveckla koncernens process för interna och externa betalflöden
• Delaktig i hantering och utveckling av koncernens FX och internfinansieringsportfölj
• Supportera koncernens dotterbolag i bankrelaterade ärenden inklusive underhåll av KYC regelverk.
• Administration av koncernens globala försäkringsprogram
• Supportera vid förvärv
• Ad hoc analyser

Vem söker vi?

För att trivas och lyckas i rollen är du nyfiken, vetgirig och ambitiös och har ett stort finansintresse. Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som stimuleras av ett högt tempo. Tjänsten innebär interaktion med många delar inom bolaget såväl internt som externt. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor på olika funktioner och nivåer. Du är flexibel och drivs av att förändra och förbättra. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.

Vi ser att du är civilekonom och har några års erfarenhet från bank/finansbolag eller från revision. Vidare är du IT- och systemintresserad med goda kunskaper i Excel. Du behärskar engelska väl, i såväl tal som skrift.

Har vi väckt din nyfikenhet?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Nederman med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 0703-755075 [email protected] eller Josefin Gorthe Skafar på tel. 0722-111515, [email protected]

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Visa mindre

Business Controller till Frigoscandia

Ansök    Aug 25    Mpya Finance AB    Business controller
Om Frigoscandia Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster som är enk... Visa mer
Om Frigoscandia
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster som är enkla att hantera och där allt sker i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. På Frigoscandia driver vi aktivt en rad hårt satta miljömål, där en tydlig ambition är att erbjuda en helt fossilfri fordonsflotta år 2025. Under 2019 stod ett nytt tempererat lager klart utanför Helsingborg och ännu ett stod klart under våren 2021 där dessa lagers miljöpåverkan ska vara minsta möjliga. Förutom lager och distribution i Norden och Europa erbjuder vi olika typer av lagertjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering. Företaget startade under namnet Frigoscandia, en pionjär inom tempererad livsmedel och logistik sedan 1950, där vi sedan starten utgått från Helsingborg. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster som är enkla att hantera och där allt sker i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch.

Hållbar livsmedelslogistik
Kunskap, talang och passion är byggstenarna till vår leverans. Det är i den kombinationen vi realiserar vårt kundlöfte: att göra livsmedel tillgängligt på ett så hållbart och kvalitetssäkert sätt som möjligt. I vårt temperaturkontrollerade logistiska nätverk som spänner sig från Sverige till Norden, och sedan vidare ner genom Europa kommer du som är öppen och nyfiken att hitta många tillfällen att bidra och briljera. Välkommen att följa med oss på en spännande resa.

Är du en Business Controller med intresse för logistik? Du är efterlängtad!

Frigoscandia är inne i en fas där du som medarbetare verkligen har chans att vara nära affären, jobba från Sverige internationellt och vara med och förändra. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Vi söker nu en affärsorienterad Business Controller för affärsområdet International Transport, som vill vara med och driva de taktiska såväl som de strategiska beslutsprocesserna. Som Business Controller kommer du att ha en nyckelroll i ledningsgruppen för affärsområdet men har också ett mycket nära samarbete med hela företaget gällande uppföljning av verksamhetens resultat. Dina analyser och beslutsunderlag kommer ligga till grund för företagets fortsatta tillväxt och lönsamhet. Rollen rapporterar till Patrik som är Head of Business Control och du är placerad på företagets huvudkontor i Helsingborg. Patrik är en uppmuntrande och empatisk ledare som är mån om att teamet mår bra och har roligt på jobbet.

Huvudsakliga ansvarsområden som Business Controller:

• Ansvara för finansiell rapportering, budget, forecast och presentera underlag i business reviews.
• Ingå i ledningsgruppen för affärsområdet och vara ett beslutsstöd för ledningen och aktivt stödja verksamheten i olika analyser och projekt
• Leda budget- och prognosarbete för affärsområdet
• Säkerställa att affärsområdets resultat följer gällande redovisningsregler i de olika länderna
• Driva förbättringsprocesser och kontinuerligt utveckla verksamheten
• Genomföra analyser av affärsområdets kostnader och intäkter
• Stödja organisationen i redovisningsrelaterade frågor

Är det dig vi söker?
Rätt person har en mycket god förståelse och intresse för affärsanalys samt förmågan att hantera och tolka stora mängder av data. Du är en kommunikativ person som blickar framåt och arbetar proaktivt och lösningsorienterat. Du är självgående och vågar utmana och samtidigt stötta. Vidare har du en pedagogisk ådra och har lätt för att skapa bra relationer i organisationen och samtidigt ställa krav. För att vara framgångsrik i den här rollen är du civilekonom och har arbetat som Controller under minst 3-5 år och har god kunskap och förståelse för rapportering och BI-system.

Eftersom du jobbar med Norden och andra länder arbetar du obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Frigoscandia med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller [email protected] eller Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller Nederman Nordic

Ansök    Jun 30    Mpya Finance AB    Business controller
The Nederman Group is a world-leading supplier and developer of products and solutions within the environmental technology sector. We filter, clean and recycle in demanding industrial environments. Clean air is a cornerstone for sustainable production and Nederman’s products and solutions improve production efficiency, reduce environmental impact and protect employees from harmful dust, smoke and fumes. The Nederman Group is listed on Nasdaq Stockholm. The... Visa mer
The Nederman Group is a world-leading supplier and developer of products and solutions within the environmental technology sector. We filter, clean and recycle in demanding industrial environments. Clean air is a cornerstone for sustainable production and Nederman’s products and solutions improve production efficiency, reduce environmental impact and protect employees from harmful dust, smoke and fumes. The Nederman Group is listed on Nasdaq Stockholm. The Group has 1800 employees and is present in more than 50 countries. Learn more at nedermangroup.com

Create an eco-efficient future with us!

An opportunity has arisen to join a fast-growing company in the environmental technology sector. In your role as a Business Controller you will be responsible for all elements of controlling for Nederman Nordic and be an integral part of the Nederman Nordic's management team. The role is a highly operational one and would therefore be an ideal move for a person who is passionate about controlling and has a genuine business interest. For the right person, this position can lead to significant opportunities in both development and progression within the Nederman organisation. This role reports to the CFO Division Extraction & Filtration Technology with a dotted line to the MD of Nederman Nordic. The company operates in Sweden, Denmark and Norway, but you will be based at Nederman’s headquarters in Helsingborg.

Main responsibilities and tasks:

• Directly responsible for all elements of controlling for Nederman Nordic i.e. analysis of the effects on for example sales and costs
• Directly responsible for all monthly, quarterly and yearly reporting including forecasts and budgets. The Business Controller Nederman Nordic is the main driver for the reporting process. However it is conducted in close cooperation with their Shared Service Center.
• Continuously review all finance related processes, initiate and implement improvements together with Shared Service Center, always with a clear business focus.
• Participate and Independently give feedback to Nederman Nordic’s management team, and work closely with MD Nederman Nordic
• Develop and analyse forecasts, KPI´s and to develop the business towards achieving established targets
• Responsibility for both management and improvement of working capital, cash flow as well as the yearly pricing process

Who you are
The successful candidate has a university degree and several year’s experience in a Business controlling role preferably from a sales environment. You are a highly analytical and structured person with excellent detail orientation and great Excel skills. A genuine business interest is a must and experience of communicating and cooperating with sales and service staff is meriting. You have a general understanding of accounting and you are fluent in spoken and written English and Swedish and/or Danish and/or Norweigan. Experience of working with a modern ERP system is highly relevant and experience in reporting is an advantage.

As a person you are skilled in establishing relationships, forming internal alliances and have the ability to drive structured change in an organisation. Your active approach leads to progress and initiatives, which you implement together with your colleagues, and your open personality allows for efficient and smooth communication within all levels of the organisation.

Application
This recruitment is managed in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the process, please contact Kristina Bennet at 0703-755075, [email protected] or Josefin Gorthe Skafar at 0722-111515, email [email protected] Please send your application before August 14 at www.mpya.se. Visa mindre

Group Operations Controller till Bama Nordic AB i Helsingborg

Ansök    Apr 26    Mpya Finance AB    Controller
Bama Nordic AB är moderbolag i en underkoncern till Bama Gruppen AS, Norges största aktör inom frukt & grönt med en årsomsättning på 20 miljarder NOK. Koncernen omfattar de helägda dotterbolagen Bama Fresh Cuts AB (Helsingborg) och Bama Fresh Cuts Oy (Espoo, Finland) som tillsammans utgör Nordens största producent av färdigsköljda och färdigskurna sallader samt grönsaker. I sortimentet finns såväl mixade singelsallader som grönsaker av finaste ursprung oc... Visa mer
Bama Nordic AB är moderbolag i en underkoncern till Bama Gruppen AS, Norges största aktör inom frukt & grönt med en årsomsättning på 20 miljarder NOK.

Koncernen omfattar de helägda dotterbolagen Bama Fresh Cuts AB (Helsingborg) och Bama Fresh Cuts Oy (Espoo, Finland) som tillsammans utgör Nordens största producent av färdigsköljda och färdigskurna sallader samt grönsaker. I sortimentet finns såväl mixade singelsallader som grönsaker av finaste ursprung och högsta kvalitet. I koncernen finns även Bama Foods AB, en av Sveriges största tillverkare av färska och frysta on-the-go-produkter. Några av våra mer välkända varumärken som finns representerade på konsumentmarknaden är Good, Greenest, Lillesjö och VegMe. Totalt omsätter Bama Nordic-koncernen cirka 1 miljard SEK.

Bama Nordics driver en vision om en sundare och friskare framtid. Vi låter vår värdegrund – Målinriktad, Ansvarstagande, Inspirerande och Samverkande – vägleda oss i detta arbete, i allt från vår produktutveckling och klimatpåverkan till hur vi arbetar och utvecklas tillsammans.

Ett dukat bord är inte för mig. Att få jobba i en föränderlig och positiv miljö och samtidigt få forma min roll så att mina styrkor utnyttjas på rätt sätt, då trivs jag som bäst.

Med en stabil ägare i ryggen i en snabb bransch kan vi lova att pågående förändringsresa blir mycket spännande. BAMA tänker långsiktigt och hållbart och har ett stort klimatfokus som genomsyrar verksamheten. Här tar man hand om sin personal som ges frihet under ansvar och nya idéer uppmuntras.

Nu växlar bolaget upp och söker en erfaren Group Operations Controller som kan ta helhetsansvar och i nära samarbete med Operations Director vara med och utveckla och leverera ekonomiska analyser för att säkerställa effektiv drift för de tre produktionsenheterna i Sverige och Finland.

Tjänsten är belägen i fina lokaler i Helsingborg och rapporterar till Operations Director Peter Nilsson. Peter är lyhörd inför nya idéer och gasar hellre än bromsar. Han har ett tydligt, närvarande och coachande ledarskap och är en mycket omtyckt ledare. I din roll kommer du att ha ett tätt och nära samarbete med koncernens IT- och finansavdelningar.

Vissa resor förekommer i rollen.

Ansvarsområden:

• Ansvar för ekonomisk driftsrapportering och planeringscykel för produktionsenheterna
• Identifiera felkostnader och driva kostnadsförbättringsarbete inom ditt område
• Bidra till strategiskt beslutsfattande ur ett finansiellt perspektiv
• Leda implementeringen av koncernövergripande rapporter och nyckeltal för produktionsenheterna
• Ta fram investeringsberäkningar och följa upp genomförda investeringar
• Ansvar för driftsbudget och driftsprognoser
• Ad hoc-analyser

Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi att du har flera års arbetslivserfarenhet av liknande roll inom tillverkande bolag. Du har relevant eftergymnasial utbildning och ett analytiskt sinne. Ditt affärsintresse är stort och du har lätt för att identifiera förbättringsområden. Du trivs med många kontaktytor och din kommunikationsförmåga är god. Vi ser att du är en lösningsfokuserad lagspelare som snabbt skapar förtroende runt om i organisationen. Excel kan du på dina fem fingrar och ditt systemintresse är stort. Erfarenhet av Microsoft Power BI är särskilt meriterande. Engelska och svenska behärskar du i tal och skrift.

Har vi fångat ditt intresse?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Bama Nordic AB med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected] eller Per Cato 0703009729 eller [email protected] Visa mindre

Business Controller till Lideta Hälsovård i Helsingborg

Ansök    Nov 4    Mpya Finance AB    Business controller
Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår o... Visa mer
Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.

Mama Mia grundades 1988 och är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom barn- och kvinnosjukvård med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mias verksamhet omfattar mödravård, gynekologi, preventivmedelsrådgivning, obstetriska ultraljud, barnavårdscentral samt barn-och ungdomsmedicinsk mottagning.

Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De senaste åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.

Business Controller till Lideta Hälsovård i Helsingborg

Detta beskrivs som en av bolagets mest uppskattade roller. Du blir ett självklart stöd till resten av organisationen. Dessutom får du möjligheten att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa. Om detta låter intressant så passar du förmodligen som handen i handsken i Lidetas härliga och energiska team.

Vad erbjuds du?

Lideta är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige och som Business Controller här kommer du att få arbeta med ekonomisk analys, resultatuppföljning och rapportering i en framåtlutad organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du ingår i ett team av tre Business Controllers och du rapporterar till CFO som utgår från Stockholm och Helsingborg. Placering för tjänsten är på Lidetas huvudkontor i Helsingborg där ekonomifunktionen finns. Resor till övriga regioner förekommer som en del av rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Resultatuppföljning och analys
• Rapportering
• Budgetarbete
• Involverad i M&A och Due Diligence
• Analysarbete kring förvärv och expansion av verksamheten
• Olika förändringsprojekt och affärsutveckling
• Utveckling av processer och rutiner

Vem söker vi?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som Business Controller eller annat analysbaserat ekonomiarbete. Din bakgrund är förmodligen minst ekonomiekandidat. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel. Du är en självgående, pedagogisk och kommunikativ Business Controller.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning i denna rekrytering. För att trivas i rollen bör man tycka att det är roligt och givande att kommunicera med övriga organisationen samt att driva utveckling. Som person är du engagerad, analytisk, noggrann och prestigelös. Du är driven, resultatinriktad med hög integritet samtidigt som du har lätt för att samarbeta.

Det kommer vara spännande utmaningar i den här rollen, både för dig som har ett antal års erfarenhet av analysarbete, men även för dig som är en mer senior Business Controller.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Lideta med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på tel. 0722-111515 eller [email protected] eller Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected]

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Visa mindre

Rutinerad ekonom och nyfiken på något nytt, fantastiskt och helt underbart?

Ansök    Nov 20    Mpya Finance AB    Ekonomikonsult
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. ... Visa mer
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet.

Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok!

Vill du ingå i ett sammansvetsat och mångfacetterat team där gemenskap, kreativitet och glädje är en vanlig dag på jobbet? I ett team som är en blandning av människor med olika erfarenheter, där vi alla kan dela varandras idéer och lärdomar? Låter det lockande? (Klart det låter lockande!) Just nu behöver vi förstärka vårt lag med mångårig erfarenhet inom kvalificerad redovisning och controlling.

Ekonomikonsult på Mpya!
Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi och controlling. Våra uppdragsgivare finns såväl i de stora internationella och börsnoterade koncernerna som i de medelstora och mindre ägarledda bolagen; från industri till tjänstebolag.

Våra uppdrag är för kvalificerade ekonomer – redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, Group Financial Controller, koncernredovisningsekonom, Business Controller, Financial Controller eller CFO – beroende på din kompetens och kundens behov. Arbetsuppgifter och ansvarsområden består i stora drag av bokslut, årsredovisningar, analyser, uppföljning och rapportering. Rollen som Mpya-konsult kan även innebära koncernredovisning, implementation av affärssystem eller avancerad projektcontrolling. Variationen av uppdrag ger unika möjligheter till ny kunskap, utveckling och förkovran, utifrån din kompetensprofil. Kort sagt; vill du bli utmanad och växa? Välkommen till oss.

Hela ekonomen. Hela människan.
På Mpya Finance är det både ekonomen och människan som står i centrum. Ekonomens behov av utveckling och utmaningar, och människans behov av ett liv som passar ihop med livssituation. Därför utgår vi från varje individs kompetens och önskemål om utveckling när vi löser våra uppdrag. Grundläggande är också att du har en trygg anställning med fast lön både på och mellan uppdragen. Såklart. Dessutom har du alltid dina talangfulla konsultkollegor nära till hands för en intrikat jobbfråga, en lunchpromenad eller en tekniklatte*.

Som konsult hos oss ser vi också en människa med unika behov och en livssituation som måste fungera även privat. Vår verksamhet sätter därför dig i centrum i alla lägen och du blir del i en unik gemenskap. Vår kultur ägs och skapas av oss gemensamt, oavsett om du jobbar ute hos kund, engagerar dig i något av våra interna arrangemang eller kommer in och fikar på Mpya-kontoret i Helsingborg.

Sharing is caring.
Vi söker dig som är affärsmässig, relationsskapande och trivs i en varierande miljö med många kontaktytor. Du stimuleras av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden.

Du delar gärna med dig av din breda kunskap och kompetens till kollegorna och har i utbyte mot det möjlighet att vara med och växa både dig själv och Mpya. Vi håller våra ledstjärnor delaktighet, enkelhet och engagemang högt och vill tro att vi också lever som vi lär.

I kombination med detta är du förmodligen civilekonom eller motsvarande med minst 8 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning och controlling. Du har med fördel arbetat i större bolag och koncerner men förstår samtidigt skillnaden mellan storbolagets komplexitet och den mindre organisationens särprägel. Har du särskild kunskap inom exempelvis koncernredovisning och konsolidering är detta extra meriterande. Du har förstås förståelse för de olika redovisningsregelverken samt vana att ta dig fram i olika system och miljöer. Har du ett specifikt intresse eller kunskapsområde ser vi till att ge dig utrymme att dela med dig av det till dina konsultkollegor.

Hur gör jag nu? (För du kan inte motstå, eller hur?)
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, använd formuläret nedan. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på Mpya Finance. Josefin nås på [email protected] och 0722-11 15 15.

*fråga kollegorna vad detta är vettja! https://mpyafinance.se/bli-ekonomikonsult/ Visa mindre

Business Controller till Lideta Hälsovård i Helsingborg

Ansök    Okt 2    Mpya Finance AB    Business controller
Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår o... Visa mer
Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.

Mama Mia grundades 1988 och är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom barn- och kvinnosjukvård med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mias verksamhet omfattar mödravård, gynekologi, preventivmedelsrådgivning, obstetriska ultraljud, barnavårdscentral samt barn-och ungdomsmedicinsk mottagning.

Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De senaste åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.

Business Controller till Lideta Hälsovård i Helsingborg

Detta beskrivs som en av bolagets mest uppskattade roller. Du blir ett självklart stöd till resten av organisationen. Dessutom får du möjligheten att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa. Om detta låter intressant så passar du förmodligen som handen i handsken i Lidetas härliga och energiska team.

Vad erbjuds du?

Lideta är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige och som Business Controller här kommer du att få arbeta med ekonomisk analys, resultatuppföljning och rapportering i en framåtlutad organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du ingår i ett team av tre Business Controllers och du rapporterar till CFO som utgår från Stockholm och Helsingborg. Placering för tjänsten är på Lidetas huvudkontor i Helsingborg där ekonomifunktionen finns. Resor till övriga regioner förekommer som en del av rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Resultatuppföljning och analys
• Rapportering
• Budgetarbete
• Involverad i M&A och Due Diligence
• Analysarbete kring förvärv och expansion av verksamheten
• Olika förändringsprojekt och affärsutveckling
• Utveckling av processer och rutiner

Vem söker vi?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som Business Controller eller annat analysbaserat ekonomiarbete. Din bakgrund är förmodligen minst ekonomiekandidat. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel. Du är en självgående, pedagogisk och kommunikativ Business Controller.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning i denna rekrytering. För att trivas i rollen bör man tycka att det är roligt och givande att kommunicera med övriga organisationen samt att driva utveckling. Som person är du engagerad, analytisk, noggrann och prestigelös. Du är driven, resultatinriktad med hög integritet samtidigt som du har lätt för att samarbeta.

Det kommer vara spännande utmaningar i den här rollen, både för dig som har ett antal års erfarenhet av analysarbete, men även för dig som är en mer senior Business Controller.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Lideta med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på tel. 0722-111515 eller [email protected] eller Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected]

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Researrangörerna Nordic AB i Helsingborg

Ansök    Okt 16    Mpya Finance AB    Redovisningsekonom
Välkommen till ett härligt team och en rolig bransch! Nu finns chansen för dig att vara med på Researrangörerna Nordics fortsatta resa. Du är efterlängtad och går en spännande framtid till mötes. Vad erbjuds du? Här finns möjligheten för dig som vill jobba i en bred roll och som vill ha ett helhetsansvar i en intressant verksamhet. Då nuvarande Ekonomiansvarig går i pension söker vi nu en ersättare till bolaget. Du ingår i den operativa ledningsgruppen ... Visa mer
Välkommen till ett härligt team och en rolig bransch! Nu finns chansen för dig att vara med på Researrangörerna Nordics fortsatta resa. Du är efterlängtad och går en spännande framtid till mötes.

Vad erbjuds du?

Här finns möjligheten för dig som vill jobba i en bred roll och som vill ha ett helhetsansvar i en intressant verksamhet. Då nuvarande Ekonomiansvarig går i pension söker vi nu en ersättare till bolaget.

Du ingår i den operativa ledningsgruppen och ansvarar för ekonomifunktionen som består av dig och en ekonomiassistent. Här arbetar du i en miljö där nya idéer välkomnas och du får ett övergripande ansvar för de fyra bolagens ekonomi samt analysarbetet för dessa. Du leder, stödjer, utvecklar och samordnar det övergripande ekonomiarbetet.

Kontoret är beläget i luftiga nyrenoverade lokaler mitt i centrala Helsingborg och känslan är välkomnande från start.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning och löner
• Moms och skatt
• Bokslutsarbete och årsredovisning
• Koncernredovisning
• Budgetarbete
• Kontaktperson bank och revisorer
• Uppföljning och analysarbete

Vem är du?

Kanske sitter du på en byrå idag och vill ta steget in på en ekonomiavdelning, eller så sitter du i en liknande roll och vill komma till ett bolag som arbetar med en rolig produkt och som kan erbjuda dig en varierad roll. Oavsett så ser vi gärna att du har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du har god analytisk förmåga samtidigt som du är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och initiativtagande. Du tycker om att förbättra och effektivisera rutiner och finansiella processer. Ditt intresse för analysdelen är stort men du har inte något emot att ägna lite tid åt mer löpande redovisningsuppgifter emellanåt.

Som person är du prestigelös och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Här är det högt i tak och en lyhörd kultur.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Researrangörerna Nordic med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på tel. 072-2111515 eller [email protected] eller Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Med fokus på service och specialistkunskap!

Researrangörerna Nordic AB är en av Skandinaviens största arrangör av resor och moderbolag för Sydafrikaresor, Söderhavsresor och MICEtravel. Sedan starten 1996 har vi arrangerat resor av hög kvalité och service till exotiska och vackra destinationer. Vi fokuserar på några få delar av resebranschens utbud, där vi har samlat mångårig erfarenhet och expertis för att erbjuda högsta service och mycket prisvärda erbjudanden.Researrangörernas bolag ställer fullständiga garantier till Kammarkollegiet och är medlem av SRF, Svenska resebyrå- och arrangörsföreningen. Vi är 40 medarbetare fördelade på tidigare nämnda bolag som totalt omsätter 180 miljoner kronor (2018). Välkommen att läsa mer om oss på www.researrangorerna.se Visa mindre

Välkommen till varmare breddgrader - bli ekonomikonsult på Mpya Finance

Ansök    Jun 12    Mpya Finance AB    Ekonomikonsult
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. ... Visa mer
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet.

Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok!

Ekonom och nyfiken på Mpya Finance?

Balans i livet och samtidigt utvecklande och varierade arbetsuppgifter?
Del av en kultur med fokus på dig och ditt välbefinnande?
Låter något av ovan lockande?
Har du dessutom ett antal års erfarenhet inom kvalificerad redovisning?
Då tycker jag att du ska höra av dig till oss, när vi nu söker vår kommande kollega!

I rollen...

som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi och controlling. Våra uppdragsgivare finns såväl i de stora internationella och börsnoterade koncernerna till de medelstora och mindre ägarledda bolagen. Vi löser uppdrag inom alla branscher, från industri till tjänstebolag. Våra uppdrag är för kvalificerade ekonomer – redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, Business Controller, Financial Controller eller CFO – beroende på din kompetens och kundens behov. Arbetsuppgifter och ansvarsområden består i stora drag av bokslut, årsredovisningar, analyser, uppföljning och rapportering. Variationen av uppdrag ger unika möjligheter till utmaning och utveckling av din karriär!

Hela ekonomen hela människan

På Mpya Finance har du en trygg anställning med fast lön både på och mellan uppdrag, och vi är mycket måna om din vidare- och kompetensutveckling. Såklart. Dessutom har du alltid dina talangfulla konsultkollegor nära till hands för en intrikat jobbfråga, en lunchpromenad eller någon att dela din glädje och sorg med.

Som konsult hos oss är du en del i vårt lag! Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Vår verksamhet sätter därför dig i centrum i alla lägen och du blir del i en unik gemenskap. Vår kultur ägs och skapas av oss alla – oavsett om du jobbar ute hos kund, engagerar dig i någon av våra sociala aktiviteter eller kommer in och fikar på Mpyakontoret i Helsingborg.

Du, vår nya kollega...

är förmodligen civilekonom eller motsvarande med inriktning inom redovisning och med några års erfarenhet som kvalificerad redovisningsekonom. Du har förstås förståelse för de olika redovisningsregelverken samt vana att ta dig fram i olika system och miljöer. Har du ett specifikt intresse eller kunskapsområde ser vi till att ge dig utrymme att dela med dig av det till dina konsultkollegor.

Genom att vara affärsmässig, relationsskapande och framåt motiveras du av varierande utmaningar hos våra med omsorg valda uppdragsgivare. Men allra mest stimuleras du av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden!

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, använd formuläret nedan. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Josefin Gorthe Skafar på Mpya Finance. Josefin nås på [email protected] och 0722-11 15 15. Visa mindre