Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
ARBETSUPPGIFTER
Prolog - Tell me a story
Drivkraften att berätta sagor och berättelser är en del av människans själ. Vi b... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
ARBETSUPPGIFTER
Prolog - Tell me a story
Drivkraften att berätta sagor och berättelser är en del av människans själ. Vi berättar om sorg, kärlek, mod och drömmar. Vårt berättande inspirerar, engagerar och får oss att göra saker vi aldrig trodde var möjliga. Det är historierna som ger oss mening och liv, som förenar oss och som får oss att stå upp för det vi tror på.
Det är berättelserna som utgör vår historia, beskriver vår nutid och formar vår framtid. Det är berättelser som gör oss mänskliga.
Men det här vet du säkert redan.
Kapitel 1 - Vi måste påbörja arbetet utan att veta svaret
Helsingborg ska bli en av Europas mest innovativa städer. Du läser raden en gång till. Har de fullkomligt tappat det? Du går omkring i rummet. Funderar och upprepar frasen för dig själv. Du läser vidare. Livskvalitet ska genomsyra allt vi jobbar med, med invånarna i fokus. Riktningen är klar, men vägen dit är oklar. Historien är ännu oskriven, men vi vet att vi måste börja arbetet med att bygga framtidens stad redan nu. Du vill in, men vad förväntas av dig?
• Du ska stötta hela kommunikationsavdelningen i att, utifrån allt som redan finns i stadens arbete, få en röd tråd i känslan i kommunikationen. Att kunna se övergripande, oavsett kanal och medel i kommunikation, att vi följer samma spår och berättelse.
• Du kommer att ingå i stora projekt med din rådgivning och input gällande känslan och berättandet, främst gällande marknadsföringen men även gällande kommunikationen i stort.
• Du samlar goda exempel i stadens kommunikation, både inom Helsingborgs stad men även i näringsliv, där känsla och tonalitet rimmar med kommunikationen för att i förlängningen implementera i stadens nya marknadsföringsplattform (och ev. ner i varumärkesplattform).
• Skapa mood boards och praktiskt producera, själv eller i samarbete med redaktion och marknad, exempel på hur staden ska profilera sig och berätta om oss som stad.
• Jobba med att utveckla tonaliteten av Helsingborg, både våra höga berg men också våra djupa dalar, på ett ärligt och rakt sätt.
• Skriva historia.
Och nu vet du att du hittat det, ditt kall.
KVALIFIKATIONER
Kapitel 2 - Var har du varit hela vårt liv?
Du har skapat berättelser som engagerar under många år. I bild, text eller film. Mediet spelar egentligen inte så stor roll för dig, det är de stora penseldragen som är viktiga. Kanske har du pluggat inom media, kommunikation eller journalistik, kanske inte. I slutändan är det inte det allra viktigaste. För du, precis som vi, drivs av att se berättelsen röra sig framåt. Du sätter dig ner och gör listan på var du har varit hela vårt liv, som avstamp mot framtiden som väntar.
• Du har ett stort hjärta för Helsingborg, det är en stad som jag brinner för.
• Du har jobbat med berättande i en eller flera former. Text, foto, film eller annat. Nu är du redo att börja jobba coachande med berättandet.
• Du har jobbat mycket med människor, deras berättelser och liv.
• Du har länge sökt i branscher så som marknadsföring, media, journalistik eller byråvärlden men inte hittat det jag du sökt, förrän nu.
Kapitel 3 - Höga berg och djupa dalar, här är allt möjligt
Det som var ett frö börjar nu växa inom dig. Kanske är detta vad du letat efter? Du fortsätter att beskriva vem du är.
• Kreativ Jag kastar bensin på idébrasan och kommer med egna idéer
• Berättande Jag gör våra framgångar och misslyckanden till något inspirerande
• Utmanande Jag vågar ställa de jobbiga frågorna men också driva oss längre än vi gått tidigare
• Passionerad Jag lyssnar, berättar och väcker känslor. Det är detta som driver mig
• Ödmjuk Jag kan ta in många perspektiv och vet inte bäst, men jag vill alltid bli bättre
• Inspirerande Jag vet inte alltid bästa vägen fram, men jag är driven mot målet och kan leda människor dit
• Social Jag är en person som har lätt för människor och kommer överens med många
Och sist, men inte minst. Jag lever Helsingborgs löfte. Att här är allt möjligt.
Epilog - En ny start
Vi vill att du börjar din nya anställning hos oss senast i höst och rekryteringsprocessen ska vara färdig innan sommaren. Efter att du skickat in din ansökan kommer följande steg att ske:
1. Ansökan stänger (Se längre ner för datum)
2. Urval av personer som är aktuella för tjänsten gör ett kort arbetsprov.
3. Urval av personer kallas till intervju
4. Ev. slutintervju
5. Du börjar ditt nya jobb hos oss! Tillträde efter överenskommelse
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Visa mindre