Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Du älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Du är problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass.
Du sätter kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär.
Du arbetar för en bättre värld.
Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?
Är du Öresundskraft? Jag är Öresundskraft, ett företag som arbetar med kommunikations- och energilösningar. Jag ... Visa mer
Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Du älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Du är problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass.
Du sätter kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär.
Du arbetar för en bättre värld.
Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?
Är du Öresundskraft? Jag är Öresundskraft, ett företag som arbetar med kommunikations- och energilösningar. Jag söker dig som vill göra en positiv skillnad för människor och miljö och skapa en bättre värld! Som driver på utvecklingen och inte stannar i vid dagens resurseffektiva energierbjudande utan bejakar ny kunskap och teknik, inte minst digital infrastruktur, datainsamling och analys för nya hållbara lösningar, smarta bostäder och ett resurseffektivt samhälle. Jag söker dig som vill arbeta tillsammans, som sätter laget före jaget.
Om Öresundskraft Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem.
Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se.
Se gärna filmen Stolta men inte nöjda.
Nu vill vi stärka vårt team med Kundspecialister som skapar affärsvärde och kundnöjdhet! Din nya arbetsplats På Öresundskraft bygger vi starka kundrelationer och skapar en kundupplevelse i världsklass. En kundupplevelse där vi löser varje kunds utmaning friktionsfritt. Där vi inspirerar med nya innovativa lösningar och överraskar genom att göra något extra av det vardagliga. Sådana upplevelser sker inte av en slump utan genom ett strukturerat och målmedvetet arbete tillsammans med kunden och med affären i fokus. Vi bygger nu en ny organisation med kraft för att kunna leverera på vårt löfte och söker nu tre Kundspecialister för två vikariat och en tillsvidareanställning.
Ditt nya team På Öresundskrafts Kundcenter blir du en del av hjärtat av vår verksamhet tillsammans med ett gäng fyllt med glädje och omtanke. Vårt ansvar är att leda Öresundskrafts kunddialog in i framtiden. Vi är otroligt måna om våra kunder och älskar att skapa kundupplevelser som skiljer sig från normen. Vi brinner för det som är nyskapande, annorlunda och sömlöst. För att omsätta detta i praktiken behöver vi din kreativitet och serviceförmåga och som Kundspecialist kommer du att bli en viktig spelare i vårt team och för Öresundskraft. I vårt Kundcenter är varje ögonblick en möjlighet för dig att sälja in framtidens affärer och skapa upplevelser i världsklass, värda att berätta om.
Om tjänsten Som medarbetare på Kundcenter arbetar du tillsammans med teamet för att ge service och mervärde till kunderna på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler kunderna föredrar. Du tar ansvar för uppdraget, arbetar affärsmässigt och driver mot att öka kundvärde och kundnöjdhet direkt och över tid. För att leverera på ditt uppdrag har du ett genuint engagemang och intresse för vår affär, våra kunder och sätter alltid laget före jaget i din dagliga gärning. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag.
För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i, både via inkommande och utgående bearbetning
- Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
- Försäljning av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov, både i form av direkta/utgående säljinsatser och i form av lojalitetsdrivande merförsäljning
- Rådgivning till våra kunder
- Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
- Att systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
- Att stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen
Vem söker vi? Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.
För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du:
- Är modig, engagerad och brinner för uppdraget
- Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
- Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
- Är affärsdriven och säljande
- Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
- Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
- Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
- Är logisk och har bra simultankapacitet
- Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
- Har god problemlösningsförmåga
- Är rolig att arbeta med
Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ansökan Du ansöker med CV och personligt brev. I det personliga brevet önskar vi en motivering till varför du söker dig till tjänsten som Kundspecialist på Öresundskraft samt vilka egenskaper, kompetenser och erfarenheter du kan bidra med.
Vi arbetar med ett löpande urval för intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 2021-05-16.
Start: Omgående/snarast.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniella Rakocevic, tf. enhetschef Kundcenter på
[email protected].
Annonsen avser en tillsvidareanställning och två vikariat på 7-8 månader med goda chanser till förlängning.
Till bemannings- och rekryteringsföretag: vi har valt att själva hantera annonsering- och rekryteringsprocessen för denna tjänst. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt direktkontakt med rekryterare eller annonsförsäljare, tack.
Fackliga kontakter Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551
Emil Johnsson Vision, 042-490 3516
Visa mindre