Lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Helsingborg

Se lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Helsingborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Helsingborg som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef till Ramlösa Familjehemsvård

Vi på Ramlo?sa Familjehemsva?rd letar efter en engagerad och driven chef som kan leda vår verksamhet och stärka vårt team av familjehemskonsulenter. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Vi är ett professionellt familjehems- och öppenvårdsföretag som hjälper ungdomar och vuxna med missbruksproblematik, kriminalitet och psykisk ohälsa i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge. I kombin... Visa mer
Vi på Ramlo?sa Familjehemsva?rd letar efter en engagerad och driven chef som kan leda vår verksamhet och stärka vårt team av familjehemskonsulenter. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om oss

Vi är ett professionellt familjehems- och öppenvårdsföretag som hjälper ungdomar och vuxna med missbruksproblematik, kriminalitet och psykisk ohälsa i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge. I kombination med konsulentstödd familjehemsvård erbjuder vi även behandlande insatser för våra klienter. Vår arbetsgrupp består av fem engagerade medarbetare som arbetar tillsammans på vårt kontor på Drottninggatan i Helsingborg. Vi är en arbetsgrupp som inte bara har ett professionellt förhållningssätt till vårt arbete, utan vi trivs också och har roligt ihop.



Om tjänsten

I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla vår familjehemsvård i området. Du kommer att ha personalansvar för en grupp kompetenta och drivna familjehemskonsulenter. Ditt ansvar inkluderar att sätta löner, rekrytera och utveckla personalen, samt att upprätta och följa upp en budget för enheten. Du kommer även att samarbeta med andra av Humanas enheter och inriktningar både i region Sydväst och i hela Sverige. I rollen som enhetschef har du stöttning från regionchef och stödfunktioner som Kvalitet, HR, Upphandling med mera. 



Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

- Operativt ansvarig för verksamheten

- Ingå i ledningsgrupp

- Arbetsmiljöansvar

- Stötta enheten i adminstrativt arbete.

- Samverkan med interna- och externa parter



Vem är du?

- Socionomutbildning eller annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Läst socialrätt

- God kännedom om BBIC

- B-körkort



Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledande befattning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. För att trivas i vårt team ser vi gärna också att du gillar att vara på en arbetsplats där vi bjuder på oss själva och värnar om våra kollegors arbetsmiljö.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.

Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt vår interna lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. 



Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Visa mindre

Interimschef sökes till stödboendeenhet.

Konsultuppdraget avser: Interimschef för Stödboendeenheten hos Socialförvaltningen i Helsingborgs stad Om uppdragsgivaren: Socialförvaltningen i Helsingborgs stad arbetar för att främja välfärd och trygghet för invånarna. Vi är dedikerade till att stödja och hjälpa personer i social utsatthet genom att erbjuda olika former av stöd och boende. Rollbeskrivning: Vi söker en erfaren chef för Stödboendeenheten för vuxenverksamheten under en specifik period. H... Visa mer
Konsultuppdraget avser: Interimschef för Stödboendeenheten hos Socialförvaltningen i Helsingborgs stad
Om uppdragsgivaren:
Socialförvaltningen i Helsingborgs stad arbetar för att främja välfärd och trygghet för invånarna. Vi är dedikerade till att stödja och hjälpa personer i social utsatthet genom att erbjuda olika former av stöd och boende.
Rollbeskrivning:
Vi söker en erfaren chef för Stödboendeenheten för vuxenverksamheten under en specifik period. Huvuduppdraget för chefskonsulten är att leda och ansvara för personal och verksamhet på två boenden för personer i social utsatthet, med fokus på hemlöshet, missbruksproblem och/eller psykisk ohälsa.
Ansvarsområden:
Daglig drift och arbetsledning på sektionen för stödboenden.
Budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.
Intern och extern samverkan för att säkerställa bästa möjliga stöd och resurser för våra boende.
Rapportering och uppföljning av verksamheten enligt stadens riktlinjer och krav.



Kvalifikationer:
Erfarenhet av ledarskap inom socialt arbete, helst inom stödboenden eller liknande verksamheter.
God kännedom om frågor relaterade till hemlöshet, missbruksproblematik och psykisk ohälsa.
Förmåga att hantera personal- och budgetansvar.
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
Flexibilitet och förmåga att arbeta under pressade situationer.



Anställning och möjlighet till förlängning:
Som Interimschef är du anställd hos oss på Livia Consulting men utför arbetet hos kunden, Socialförvaltningen i Helsingborgs stad.
Uppdraget är ett konsultuppdrag och sträcker sig från mars till september 2024, med eventuell möjlighet till förlängning beroende på behov och prestation.
Om du är en driven och erfaren ledare med ett brinnande engagemang för att stödja människor i utsatthet, skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss.
Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.
vid frågor är du välkommen att kontakta Livia Consultings verksamhetschef på telefon eller mail. Visa mindre

Senior uppdragsledare inom VVS

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du vara med och skapa framtidens energieffektiva lösningar inom VVS-området? AFRY?med affärsområde?Build... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens energieffektiva lösningar inom VVS-området?

AFRY?med affärsområde?Buildings?är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, fastighetsrelaterade projekterings- och ingenjörslösningar för fastighetsägare, förvaltare och entreprenörer.

Vi arbetar idag med några av de största projekten i Sverige samt med stora och små aktörer inom fastighetsbranschen. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bl a fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar.
Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.
I rollen som Uppdragsledare kommer du vara ansvarig för utförande och kvalitet, samt även ansvara för resursplanering, tider och ekonomi. Handledning och upplärning av juniora konsulter ingår som en naturlig del i ditt arbete, vilket du uppskattar.
Placeringsort för tjänsten är valbart mellan Helsingborg och Halmstad.
Kravspecifikation
Som individ är du inte bara driven av höga ambitioner, utan också djupt förankrad i entreprenöriella inslag. Du strävar inte bara efter personlig utveckling utan ser även teknologins framsteg som en plattform för din egen tillväxt. Utbildningsmässigt innehar du förmodligen en ingenjörsutbildning på högskolenivå, är VVS-projektör med KY-examen eller besitter motsvarande erfarenhet från branschen.
Med minst 10 års erfarenhet av självständigt arbete inom projektering av VVS-installationer, antingen som konsult eller hos en entreprenör, är du nu redo att ta nästa steg i din karriär. Ditt nätverk av starka relationer bland våra beställare kommer att vara en nyckelfaktor. Vi värdesätter och förväntar oss att du redan har byggt upp en betydande kundportfölj, vilket är avgörande för rollen.
Din språkkompetens sträcker sig över både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och du innehar körkort (B). Djup förståelse för VVS-system och byggprocessen är grundläggande för tjänsten, och du behärskar Magicad och/eller Revit.
Ditt engagemang och framåtriktade inställning är uppenbara drag hos dig, och du excellerar lika mycket i grupp som när du arbetar självständigt. Din förmåga att etablera och upprätthålla relationer, tillsammans med din affärsmässighet, är egenskaper som vi ser som avgörande för att lyckas i denna roll.
Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-01-30. Vi ber om överseende med att svar kan komma dröja vid jul och nyår pga ledighet.

Kontaktperson för frågor:
Johan Smedberg, Sektionschef HVAC
[email protected]
+46 10 505 79 43


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Enhetschef till Ramlösa Familjehemsvård

Vi på Ramlo?sa Familjehemsva?rd letar efter en engagerad och driven chef som kan leda vår verksamhet och stärka vårt team av familjehemskonsulenter. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Vi är ett professionellt familjehems- och öppenvårdsföretag som hjälper ungdomar och vuxna med missbruksproblematik, kriminalitet och psykisk ohälsa i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge. I kombin... Visa mer
Vi på Ramlo?sa Familjehemsva?rd letar efter en engagerad och driven chef som kan leda vår verksamhet och stärka vårt team av familjehemskonsulenter. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om oss

Vi är ett professionellt familjehems- och öppenvårdsföretag som hjälper ungdomar och vuxna med missbruksproblematik, kriminalitet och psykisk ohälsa i Skåne, Halland, Kronoberg och Blekinge. I kombination med konsulentstödd familjehemsvård erbjuder vi även behandlande insatser för våra klienter. Vår arbetsgrupp består av fem engagerade medarbetare som arbetar tillsammans på vårt kontor på Drottninggatan i Helsingborg. Vi är en arbetsgrupp som inte bara har ett professionellt förhållningssätt till vårt arbete, utan vi trivs också och har roligt ihop.



Om tjänsten

I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla vår familjehemsvård i området. Du kommer att ha personalansvar för en grupp kompetenta och drivna familjehemskonsulenter. Ditt ansvar inkluderar att sätta löner, rekrytera och utveckla personalen, samt att upprätta och följa upp en budget för enheten. Du kommer även att samarbeta med andra av Humanas enheter och inriktningar både i region Sydväst och i hela Sverige. I rollen som enhetschef har du stöttning från regionchef och stödfunktioner som Kvalitet, HR, Upphandling med mera. 



Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

- Operativt ansvarig för verksamheten

- Ingå i ledningsgrupp

- Arbetsmiljöansvar

- Stötta enheten i adminstrativt arbete.

- Samverkan med interna- och externa parter



Vem är du?

- Socionomutbildning eller annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Läst socialrätt

- God kännedom om BBIC

- B-körkort



Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledande befattning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd för att ta dig an nya uppgifter. För att trivas i vårt team ser vi gärna också att du gillar att vara på en arbetsplats där vi bjuder på oss själva och värnar om våra kollegors arbetsmiljö.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.

Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt vår interna lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. 



Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Visa mindre

Enhetschef - Trainee Familjen Helsingborg

Denna tjänst rekryteras genom Familjen Helsingborg och du blir anställd i en av samarbetets kommuner. Familjen Helsingborg består av elva kommuner i nordvästra Skåne och vi skapar mervärden genom att arbeta tillsammans. Vi vill att Familjen Helsingborg ska upplevas som en sammanhängande stadsbygd och uppfattas som innovativ och spännande. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. In... Visa mer
Denna tjänst rekryteras genom Familjen Helsingborg och du blir anställd i en av samarbetets kommuner. Familjen Helsingborg består av elva kommuner i nordvästra Skåne och vi skapar mervärden genom att arbeta tillsammans. Vi vill att Familjen Helsingborg ska upplevas som en sammanhängande stadsbygd och uppfattas som innovativ och spännande. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. Inom vårt samarbete ingår även kommunala bolag.
Om arbetsplatsen
Vi i Familjen Helsingborg spår en spännande framtid och sätter utveckling i fokus. Hos oss arbetar du med kvalificerade uppdrag samtidigt som du får personlig utveckling och ett brett nätverk. Som trainee i Familjen Helsingborg kommer du att få värdefulla utbildningsdagar inom bland annat projektledning, presentationsteknik och personlig utveckling. Tillsammans med dina traineekollegor kommer du dessutom att få träffa ledning, politiker och specialister på studiebesök i Familjen Helsingborgs kommuner och därmed fördjupa dina kunskaper i offentlig sektor.

Arbetsuppgifter
Välkommen till oss som chefstrainee inom vård- och omsorg! Här ges du möjlighet att växa in i en långsiktig roll som enhetschef inom funktionshinder och bostad med särskild service. Samtidigt som du som chefstrainee bidrar med mod, driv och entusiasm får du ny erfarenhet inom ledning och utveckling av personal, ekonomi och arbetsmiljö.  

Till Traineeprogrammet söker vi kandidater som anses ha särskilt goda förutsättningar för att i framtiden inta ledande eller strategiska specialistfunktioner. Traineeprogrammet ger mycket god inblick i hur kommunal verksamhet fungerar och du får ett fantastiskt nätverk inför det framtida yrkeslivet.

Som trainee arbetar du med kvalificerade uppdrag i din hemkommun och får personlig utveckling genom traineeprogrammets utvecklingsdagar. Du arbetar och driver även ett projekt tillsammans med dina traineekollegor. Under anställningsåret läggs cirka 25% av arbetstiden på utvecklingsdagar genom programmet. Traineeprogrammet pågår under 12 månader med start den 1 september 2023. Vilken kommun din anställning är förlagd i förmedlas inför slutintervjuerna.

I vårt traineeprogram erbjuder vi:
• stimulerande arbetsuppgifter
• personlig utveckling
• ett ovärderligt yrkesnätverk
• kunskap om kommunal verksamhet
• unik teamträning
• utbildningar inom ledarskap och projektledning m.m.
• breddning i en annan kommun
• handledare på arbetsplatsen

Kvalifikationer
Du som söker är en nyutexaminerad akademiker, max två år gammal högskole- och/eller universitetsexamen. Du har en liten arbetslivserfarenhet men ett stort engagemang för samhällsfrågor. Vi ser gärna att du som söker är socionom, alternativt har du utbildning inom psykologi, beteendevetenskap, ledarskap eller likvärdig kompetens. Erfarenhet från socialt arbete är meriterande. Du är en samhällsentreprenör som gärna ifrågasätter, tar initiativ och har förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du också vara kommunikativ i bemötande, tal och skrift samt ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bli antagen till traineeprogrammet ska du ha erhållit din högskole-/universitetsexamen innan traineeprogrammets start den 1 september 2023.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 15 mars 2023

Anställningsform: Visstidsanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 1 september 2023

Varaktighet: 31 augusti 2024

Antal tjänster: 1

Lön: 28.500 kr

Om rekryteringsprocessen:

Skicka in din ansökan via ansökningslänken. Går du vidare efter första urvalet kommer du att kallas till en av våra rekryteringsdagar den 29 eller 30 mars i Helsingborg. Går du vidare efter rekryteringsdagarna kommer du att kallas till intervju den 18 eller 19 april i Ängelholm. Efter intervjuerna kommer vi att göra ytterligare ett urval. Blir du antagen till vårt traineeprogram får du besked om detta senast under vecka 17.


Läs mer: traineeprogrammet.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kund och personalansvarig/verksamhetschef personlig assistans Helsingborg

Beskrivning av tjänsten som Kund och Personalansvarig/ Verksamhetschef Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Helsingborg i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi växer och söker nu ytterligare en trygg person som vill ingå i det team av de kund och personalansvarig/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt Helsingborgskontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning... Visa mer
Beskrivning av tjänsten som Kund och Personalansvarig/ Verksamhetschef
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Helsingborg i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter.

Vi växer och söker nu ytterligare en trygg person som vill ingå i det team av de kund och personalansvarig/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt Helsingborgskontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter.

Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda.

Du arbetsleder och är chef över de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service så att både kunder och medarbetare känner sig trygga.

I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet.

Sedvanliga chefsuppgifter såsom medarbetar och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå.

Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag.





Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet.

Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen.

Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal och arbetsliv men det är inget krav.

Körkort ett krav, vissa resor inom regionen förekommer.

Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information
- Anställningsform: Tillsvidare
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: Dagtid 8-17
- Tillträde: Enligt överenskommelse


Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Regionchef Kajsa Delborn

Epost: [email protected]

Tel:0101303158

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare. Visa mindre

Verksamhetschef till gruppbostäder i Helsingborg

Nu söker vi en driven verksamhetschef som vill vara en del av vår regions team i Helsingborg. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nyt... Visa mer
Nu söker vi en driven verksamhetschef som vill vara en del av vår regions team i Helsingborg. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad!

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Det här får du hos oss:

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
- Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
- Coachande och stöttande chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter


Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om rollen
För oss är det viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten du leder. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet.

Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp.

Om arbetet

Inom vårt område, LSS, i regionen finns idag 10 gruppbostäder. Flertalet av gruppbostäderna finns inom området Helsingborg. Vi vill nu fylla på med ytterligare en driven verksamhetschef till vårt team.

Aktivt ledarskap

För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor.

Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap.

Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 220930
För mer information kontakta: [email protected]
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected]

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. (http://www.nytida.se/) Visa mindre

Kund och personalansvarig/verksamhetschef personlig assistans Helsingborg

Beskrivning av tjänsten som Kund och Personalansvarig/ Verksamhetschef Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Helsingborg i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi växer och söker nu ytterligare en trygg person som vill ingå i det team av de 5 kund och personalansvarig/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt Helsingborgskontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställnin... Visa mer
Beskrivning av tjänsten som Kund och Personalansvarig/ Verksamhetschef
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Helsingborg i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter.

Vi växer och söker nu ytterligare en trygg person som vill ingå i det team av de 5 kund och personalansvarig/verksamhetschefer som redan arbetar på vårt Helsingborgskontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter.

Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda.

Du arbetsleder och är chef över de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service så att både kunder och medarbetare känner sig trygga.

I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet.

Sedvanliga chefsuppgifter såsom medarbetar och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå.

Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag.





Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet.

Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen.

Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal och arbetsliv men det är inget krav.

Körkort ett krav, vissa resor inom regionen förekommer.

Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information
- Anställningsform: Tillsvidare
- Omfattning: Heltid
- Arbetstid: Dagtid 8-17
- Tillträde: Enligt överenskommelse


Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 20220522

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Regionchef Kajsa Delborn

Epost: [email protected]

Tel:0101303158

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare. Visa mindre

Behandlingschef till Magelungen

Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt aktiebolag som erbjuder kvalificerat behandlings- och förändringsarbete för barn, ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Magelungen bedriver behandling samt resursskolor på grundskole- och gymnasienivå. Målsättningen är att i verksamheterna skapa ett sammanhang som är hanterbart, meningsfullt och begripligt. I alla verksamheter är forskning och utvärdering en integrerad del.Om oss  Magelungen i södra Skåne erbju... Visa mer
Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt aktiebolag som erbjuder kvalificerat behandlings- och förändringsarbete för barn, ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Magelungen bedriver behandling samt resursskolor på grundskole- och gymnasienivå. Målsättningen är att i verksamheterna skapa ett sammanhang som är hanterbart, meningsfullt och begripligt. I alla verksamheter är forskning och utvärdering en integrerad del.Om oss 
Magelungen i södra Skåne erbjuder öppenvårdsinsatser riktade till barn och ungdomar och deras familjer med sociala och psykiska svårigheter. Behandlingsinsatserna bygger på evidensbaserade metoder och har sin grund i systemteori samt social inlärningsteori och KBT. 

Vårt mål är att erbjuda ett sammanhang där alla ungdomar ska få en chans att lyckas utifrån sina förutsättningar. 

Vi har en systemisk och salutogen grundsyn där fokus är att arbeta med helheten och bygga på det som fungerar. 

Vi arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling för våra medarbetare och erbjuder utbildning i de manualbaserade behandlingsmetoder som vi arbetar i.  

Som en del av Magelungen har du en unik chans att hjälpa barn, unga och deras familjer. Tillsammans skapar vi hopp och förändring.  


Om tjänsten 
Som behandlingschef på Magelungen i södra Skåne ansvarar du för den strukturerade öppenvården och alla våra behandlingsinsatser.  Du leder och utvecklar våra öppenvårdsprogram som vänder sig till barn, ungdomar, deras familjer. Du ansvarar för intag, uppföljning och utskrivning av behandlingsuppdragen. Vidare leder och utvecklar du alla medarbetare som arbetar inom våra behandlingsinsatser.  Du är nyfiken på och uppmuntrar medarbetarnas kreativitet som en del av vår verksamhetsutveckling och måluppfyllnad.  

En viktig del i arbetet är att skapa och upprätthålla gott samarbete med uppdragsgivare och ansvara för marknadsföring och upphandling. 

Tjänsten är uppdelad på tre verksamheter. Där en verksamhet utgår ifrån Malmö och två från Helsingborg. I vår heldagsverksamhet i Helsingborg har du ett gemensamt ledarskap med rektor då den verksamheten erbjuder öppenvård i kombination med vår resursskola.  I uppdraget ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar.  

Kvalifikationer 
Du har en socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning samt erfarenhet av målgruppen. 

Uppdraget kräver hög kompetens att arbeta med komplexa ärenden med stort behov av en sammanhållen insats. Du har tidigare erfarenhet av behandlingsarbete (gärna både från behandling och skola) samt kunskap om de arbetssätt och metoder som är relevanta för målgruppen samt kunskap om regelverket inom socialtjänstens område. Meriterande med tidigare erfarenhet av öppenvårdsprogram riktade till barn och ungdomar med omfattande beteendeproblematik respektive barn och ungdomar med omfattande skolfrånvaro.  

Utifrån uppdragets komplexitet är det meriterande med tidigare erfarenhet av att leda en behandlingsverksamhet samt tidigare chefserfarenhet (personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar).  

Du behöver ha en god förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifterna.

För rätt person kan vi erbjuda ett kreativt och utvecklande uppdrag där du tillsammans med andra kan skapa skillnad på riktigt för barn, unga och deras familjer. Vidare kan du bidra till vår unicitet, höga medarbetarengagemang och medarbetarnöjdhet. Viktigt att du motiveras och drivs av att både utveckla verksamheter och människor till sina fulla potentialer.  

Vidare att du är intresserad av relationsskapande marknadsföring och skapa fullt värde för våra uppdragsgivare och högsta kvalitet i våra verksamheter.  

Då vi är en verksamhet under ständig utveckling bör du vara flexibel och tycka om att ta egna initiativ och hitta nya lösningar.  

B-körkort krävs för uppdraget. 

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 


Anställning 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.  
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 
 
Ansökan 
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef behandling Karin Sollermark. 

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 


Varmt välkommen med din ansökan! 

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och tjänster. Visa mindre

Chefstrainee – Familjen Helsingborg

Denna tjänst rekryteras genom Familjen Helsingborg och du blir anställd i en av samarbetets kommuner. Familjen Helsingborg består av elva kommuner i nordvästra Skåne och vi skapar mervärden genom att arbeta tillsammans. Vi vill att Familjen Helsingborg ska upplevas som en sammanhängande stadsbygd och uppfattas som innovativ och spännande. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. In... Visa mer
Denna tjänst rekryteras genom Familjen Helsingborg och du blir anställd i en av samarbetets kommuner. Familjen Helsingborg består av elva kommuner i nordvästra Skåne och vi skapar mervärden genom att arbeta tillsammans. Vi vill att Familjen Helsingborg ska upplevas som en sammanhängande stadsbygd och uppfattas som innovativ och spännande. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. Inom vårt samarbete ingår även kommunala bolag.
Om arbetsplatsen
Vi i Familjen Helsingborg spår en spännande framtid och sätter utveckling i fokus. Hos oss arbetar du med kvalificerade uppdrag samtidigt som du får personlig utveckling och ett brett nätverk. Som trainee i Familjen Helsingborg kommer du att få värdefulla utbildningsdagar inom bland annat projektledning, presentationsteknik och samtalsteknik. Tillsammans med dina traineekollegor kommer du dessutom att få träffa ledning, politiker och specialister på studiebesök i Familjen Helsingborgs kommuner och därmed fördjupa dina kunskaper i offentlig sektor.

Arbetsuppgifter
Vi söker i år två stycken chefstraineer till två olika uppdrag. 

Uppdrag 1: Välkommen till oss som chefstrainee inom vård- och omsorg/LSS och individ- och familjeomsorgen! Här ges du möjlighet till en utvecklande och lärande roll som chef. I din roll som trainee hos oss arbetar du tillsammans med både chefer och utvecklingsstrateg med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du kommer att få utbildning i alla processer och hur det fungerar att leda i en politisk styrd organisation. 

Uppdrag 2:  Vi söker dig som med mod och kraft vill ta dig an uppdraget att vara med och leda och utveckla LSS och äldreomsorgen. Vår ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör. Som chefstrainee kommer du få arbeta tillsammans med enhetschef inom de båda affärsområdena och du kommer få egna ansvarsområden inom uppdraget.

Till Traineeprogrammet söker vi kandidater som anses ha särskilt goda förutsättningar för att i framtiden inta ledande eller strategiska specialistfunktioner. Traineeprogrammet ger mycket god inblick i hur kommunal verksamhet fungerar och du får ett fantastiskt nätverk inför det framtida yrkeslivet.

Som trainee arbetar du med kvalificerade uppdrag i din hemkommun och får personlig utveckling genom traineeprogrammets utvecklingsdagar. Du arbetar och driver även ett projekt tillsammans med dina traineekollegor. Under anställningsåret läggs cirka 25% av arbetstiden på utvecklingsdagar genom programmet. Traineeprogrammet pågår under 12 månader med start den 1 september 2022. Vilken kommun din anställning är förlagd i förmedlas inför slutintervjuerna.


I vårt traineeprogram erbjuder vi:
• stimulerande arbetsuppgifter
• personlig utveckling
• ett ovärderligt yrkesnätverk
• kunskap om kommunal verksamhet
• unik teamträning
• utbildningar inom ledarskap och projektledning m.m.
• breddning i en annan kommun
• handledare på arbetsplatsen.

Kvalifikationer
Du som söker är en nyutexaminerad akademiker, max två år gammal högskole- och/eller universitetsexamen. Du har en liten arbetslivserfarenhet men ett stort engagemang för samhällsfrågor. Vi ser gärna att du som söker är socionom, beteendevetare, personalvetare, sjuksköterska eller inom annat område som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Erfarenhet inom något vård- och omsorgsarbete är meriterande. Du är en samhällsentreprenör som gärna ifrågasätter, tar initiativ och har förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du också vara kommunikativ i bemötande, tal och skrift samt ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bli antagen till traineeprogrammet ska du ha erhållit din högskole-/universitetsexamen innan traineeprogrammets start den 1 september 2022.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 15 mars 2022

Anställningsform: Visstidsanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 1 september 2022

Varaktighet: 31 augusti 2023

Antal tjänster: 2

Lön: 27.700 kr

Om rekryteringsprocessen:

Skicka in din ansökan via ansökningslänken. Går du vidare efter första urvalet kommer du att kallas till en av våra rekryteringsdagar den 4 eller 5 april i Helsingborg. Går du vidare efter rekryteringsdagarna kommer du att kallas till intervju den 21 eller 22 april i Ängelholm. Efter intervjuerna kommer vi att göra ytterligare ett urval. Blir du antagen till vårt traineeprogram får du besked om detta senast under vecka 17.

Läs mer: traineeprogrammet.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Interimschef inom funktionshinderområdet

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga m... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Är du en trygg ledare och har lång erfarenhet som ledare inom funktionshinderområdet?

Gillar du förändring och har lätt att anpassa dig till nya situationer och miljöer? Är du nyfiken och lyhörd och vet vikten av att skapa goda relationer?

Du kanske just du är vår nya interimschef! 

Arbetsbeskrivning 
Funktionshinderverksamheten i Helsingborg leds av 23 enhetschefer och är uppdelade i två verksamhetsområde. Vi är alla grundade i ett gemensamt uppdrag, att arbeta för att stadens invånare som har insatser enligt LSS kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Den enskildes integritet, självbestämmande, delaktighet och individuella behov skall vara i fokus.

I Helsingborg tycker vi ledarskapet är viktigt och förstärker därför vårt team med ytterligare en chef. Vi strävar efter att skapa ett tryggt och närvarande ledarskap och vi vill skapa goda förutsättningar för dig som enhetschef att utveckla och leda verksamheten. Därför söker vi nu en interimschef som ska kunna täcka upp vid längre frånvaro och gå in som extra stöd när verksamheten behöver de. När du inte går in som chef kommer du får möjlighet att arbeta med övergripande förbättringar och implementeringsprojekt inom området. 

Du kommer möta många medarbetare, brukare och anhöriga i ditt uppdrag så det krävs att du är en fena på att skapa goda relationer och att du är kommunikativ i ditt ledarskap.

Vi har brukaren och kundens fokus där ett kunskapsbaserat arbete såväl utifrån arbetsmiljö som kvalitet utgör grunden och stommen.  Helsingborg arbetar vi sedan en tid tillbaka utifrån tillitsbaserad styrning och ledning. Det innebär att vi har fokus på och utgår från kärnverksamheten och invånarnas behov. Det inkluderar såväl arbetssätt som kultur och styrning. Vi vill ha ledare som har förmåga att skapa tillit och trygga relationer till medarbetare, kunder och brukare. Helsingborgs styrmodell har tydlig utgångspunkt i tillitsbaserad styrning och ledning och ger dig som ledare stora möjligheter att skapa dialog och engagemang hos dina medarbetare. Istället för att lägga tid och kraft på omfattande rapportskrivning skapar vi möjligheter och forum för dialoger med medarbetare och invånare

Vi är förvaltningen och staden som vill något och som chef och medarbetare i Helsingborg erbjuds du en inspirerande miljö med stora möjligheter till nytänkande och innovationsarbete, i verksamheten, övergripande i förvaltningen och inom staden. Vård och omsorgsförvaltningen är en del i H22 som är Helsingborgs stora välfärdssatsning där vi vill utveckla morgondagens lösningar för en ökad livskvalitet i en smartare och mer hållbar stad. Här ges du möjlighet att vara med på en spännande och fantastisk utvecklingsresa.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Du ska ha en adekvat högskoleexamen/kandidatexamen som socionom eller liknande och vi vill att du har flerårig arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom funktionshinderområdet och/eller socialpsykiatri. Du har goda kunskaper inom området och när du leder, planerar och följer upp din verksamhet så gör du det utifrån ett kunskapsbaserat arbetssätt. Det innebära b la att du på ett naturligt sätt är uppdaterad och kontinuerligt arbetar med kunskapsinhämtning för dig och dina medarbetare.  Du är väl insatt i lagstiftning och evidensbaserade metoder inom verksamhetsområdet.  Du gillar och ser värdet av att arbeta teambaserat som ett naturligt sätt att utveckla såväl din egen som den övergripande verksamheten. Eftersom du kan få andra uppdrag utöver ledarskap är det är meriterande om du har erfarenhet av att leda övergripande projekt eller större förändringsarbete.

För att klara detta uppdrag krävs det att du är trygg i din roll som ledare och har förmågan att skapa stabilitet och lugn. Du har koll på ditt ledarskap och vet på vilket sätt du vill leda verksamheter. Du kommer hamna i situationer där du snabbt måste gå in som ledare, förmåga att se helhet och skapa en nulägesanalys är därför mycket viktig. Du behöver ha god förmåga att genomföra förbättringsåtgärder både utifrån brukar och medarbetarperspektiv.

Var vänlig och ange löneanspråk och eventuell startdag i din ansökan. 

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 12 01

Urvalen sker löpande. Intervjuer onsdagen den 8 december.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Sektionschef till Stödboendeenheten

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi ... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Verksamhetsområdet Vuxen består av Utredning och Uppföljningsenheten, Stödboendeenheten, Bostad med särskild service och Stöd- och behandlingsenheten. Vi vänder oss till personer från 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.

Stödboendeenheten är idag indelad i tre sektioner och leds av enhetschef som har det övergripande strategiska ansvaret. Vårt uppdrag är att verkställa bistånd om boende och stöd enligt socialtjänstlagen och därigenom medverka till att var och en får stöd till ett självständigt och meningsfullt liv utifrån individuellt upprättade mål och planer. Vi söker nu en strukturerad och driven sektionschef med stort intresse för att leda och utveckla en av sektionerna samt bidra till en ökad samverkan internt och externt.

Sektionen dit vi söker en sektionschef omfattas av två stödboenden på Malmögatan och Guldsmedsgatan. Personalen utgör en gemensam arbetsgrupp och består av 17 medarbetare.

Intervjuer kommer genomföras onsdagen den 19:e januari under eftermiddagen, onsdagen den 19:e januari under förmiddagen alternativt fredagen 21 januari för- eller eftermiddag. Om du blir kallad på intervju ser vi gärna att du ansöker om utdrag ur Belastnings- samt Kronofogderegistret. 

Varmt välkommen att söka!

Arbetsuppgifter
Som sektionschef på Stödboendeenheten är du förstalinjens chef och ansvarar för den dagliga driften inom sektionen.

Du kommer att arbetsledas av enhetschefen och huvuduppdraget är inom verksamhetsområdet men du ingår även i Vuxenverksamheten ledningsgrupp och är där delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbetet inom hela verksamhetsområdet. Du ska bedriva ett kunskapsbaserat, systematiskt och kreativt utvecklingsarbete, bygga kontakter och samverka internt och externt. I uppdraget ingår ett budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.

I enlighet med uppdraget ska du:


• leda, planera och följa upp arbetet inom sektionen
• ansvara för den dagliga verksamheten inom din sektion
• vara tillgänglig för medarbetarna och få dem att växa, vilja och våga
• ge respektive arbetsgrupp förutsättningar och stöd att utvecklas som grupp

Kvalifikationer
Till dig som söker tjänsten ser vi det som ett krav att du har: 


• Minst kandidatexamen inom socialt arbete
• Erfarenhet av personal, arbetsmiljö- och budgetarbete 
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation 
• En god kännedom om målgruppen i vår verksamhet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift 
• Körkort och kör bil

Vi lägger stor vikt vid ledarskapet, du ska på ett naturligt sätt kunna leda både dig själv och andra. Du ska vara driven och ha en förmåga att skapa engagemang och driva kvalitetsutveckling.

Vi utgår ifrån att du har god självkännedom och insikt i dina förmågor och utvecklingsområden. Förmåga att se ditt uppdrag i ett större sammanhang och är serviceinriktad, visar respekt för andra och har en hög integritet. Du har ett öppet och positivt förhållningssätt och har känsla för klientens fokus och värdeskapande.

Det är meriterande om du har en dokumenterad ledarskapsutbildning.

Övrig information
Sista ansökningsdag:  16 januari

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Alter Assistans söker en områdeschef på Västkusten med omnejd

Alter Assistans utökar på Västkusten och vi söker därför en områdeschef med inriktning på kundansvar som vill vara med och utveckla vår verksamhet med inriktning på personlig assistans till funktionshindrade. Vi söker en ledare som vill jobba med varierande arbetsuppgifter, ta eget ansvar och som kan utvecklas i sin chefsroll. I tjänsten som områdeschef har du kundkontakt och personalansvar. Du ansvarar även för schemaläggning, rekrytering, viss kontakt... Visa mer
Alter Assistans utökar på Västkusten och vi söker därför en områdeschef med inriktning på kundansvar som vill vara med och utveckla vår verksamhet med inriktning på personlig assistans till funktionshindrade.
Vi söker en ledare som vill jobba med varierande arbetsuppgifter, ta eget ansvar och som kan utvecklas i sin chefsroll. I tjänsten som områdeschef har du kundkontakt och personalansvar.
Du ansvarar även för schemaläggning, rekrytering, viss kontakt med myndighet och kommun och du hjälper till med saker som kan uppstå när man arbetar med personlig assistans.
Vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet från assistansbranschen och tycker om att arbeta tillsammans med människor. Du som söker är en person med stor förmåga att utveckla goda relationer, har ett genuint intresse för människor och har lätt för struktur och administration. Har du en utbildning inom socialpedagogik, personlig assistans, beteendevetenskap eller en socionomutbildning så är det meriterande. Det är dock ej ett krav då de personliga egenskaperna är avgörande.

För mer information om Alter Assistans AB och om hur det är att vara en del av Alterfamiljen , följ länken: www.alterassistans.se
Vi finns också på Facebook. Visa mindre

Enhetschef/föreståndare föräldravikariat

Lejongårdar har funnits sedan 1992 och har idag HVB, Stödboende, Familjehemsverksamhet Och LARO. Vi söker nu EC/Föreståndare för vårt HVB och Stödboende för ett vikariat! Våra enheter finns i Helsingborg och Laholm. Är du socionom eller motsvarande (högskoleexamen) med erfarenhet av beroendeproblematik och erfarenhet av att leda personal och verksamhet mot uppsatta mål? Är du en engagerad person som vill göra skillnad? Är du serviceinriktad och lösningsfok... Visa mer
Lejongårdar har funnits sedan 1992 och har idag HVB, Stödboende, Familjehemsverksamhet Och LARO.
Vi söker nu EC/Föreståndare för vårt HVB och Stödboende för ett vikariat! Våra enheter finns i Helsingborg och Laholm.
Är du socionom eller motsvarande (högskoleexamen) med erfarenhet av beroendeproblematik och erfarenhet av att leda personal och verksamhet mot uppsatta mål?
Är du en engagerad person som vill göra skillnad?
Är du serviceinriktad och lösningsfokuserad?
Vill du vara en del av ett team där arbetsdagen präglas av professionalism och gott bemötande och där du får vara delaktig?
Då ser vi väldigt gärna att du skickar en ansökan till oss!


Omfattning på tjänst; 1 Heltid.
Typ av tjänst; Vikariat 10 månader med möjlighet till förlängning
Anställningens start; enligt överenskommelse dock senast februari 2022
Ansökningstid; 210907-210930
Övrig information; vi söker även ”vid behovs anställda”, så om du har eftergymnasial utbildning inom behandling och har erfarenhet av beroendeproblematik och önskar arbeta extra, tveka inte att skicka din ansökan till oss.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så skicka din ansökan idag.
Du skickar din ansökan till [email protected]
När du skickar din ansökan samtycker du även till att vi behandlar dina uppgifter utifrån aktuell rekrytering. Vi behåller endast din ansökan under rekryteringsprocessen. Visa mindre

Sektionschef till Familjehemsenheten

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi ... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten. 
Om arbetsplatsen
Familjehemsenheten ska säkerställa att barn och unga som placeras utanför hemmet får sina behov tillgodosedda så att de kan växa och utvecklas. Vårt uppdrag är att noga följa de placerade barnens situation och att rekrytera, utreda och handleda uppdragstagare av olika slag, till exempel jour- och familjehem. Vi ansvarar också för jourhemsverksamhet. På enheten finns tre olika handläggarroller; barnhandläggare, familjehemshandläggare och jour- och rekryteringshandläggare.

Välkommen med din ansökan till en verksamhet med massor av engagemang för placerade barn och för familjehemsvård. Här går vi från ord till handling när det gäller barnets rätt, det tredelade föräldraskapet och nätverksarbete.  

Besök gärna vår kampanjsida https://helsingborg.se/omsorg-och-stod/familj-barn-och-ungdom/familjehem/bli-familjehem/

 
Arbetsuppgifter
Du är första linjens chef och har personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för 14 medarbetare. Du ingår i enhetens ledningsgrupp.

Ditt uppdrag är att:


• leda, planera, följa upp och utveckla arbetet
• coacha medarbetarna att växa, vilja och våga
• ge ditt team förutsättningar och stöd att arbeta bra tillsammans
• se till helheten och verka för ett gott samarbete/samverkan inom och utanför

 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• socionomexamen eller likvärdig utbildning
• minst två års erfarenhet av att arbetsleda myndighetsutövning inom området barn och  unga och att föra nämndens talan i domstol i individärenden
• goda kunskaper om familjehemsvård

Utöver det är vi övertygade om att du:


• är trygg och modig i ditt ledarskap
• har ett coachande förhållningssätt som hjälper andra att växa
• kan leda dig själv och har förmåga att arbeta mot uppställda politiska mål och göra dem levande i vardagen
• har förmåga att skapa struktur och tydlighet
• är handlingskraftig och vågar vara öppen för att söka och testa nya lösningar
• vill vara med och leda vårt utvecklingsarbete
• har förmåga att lösa problem med hög integritet och bibehållen kvalitet

B-körkort är ett krav

 
Övrig information
Sista ansökningsdag:  2021-05-13

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

Urval sker löpande.

Intervjuer kommer att ske digitalt på eftermiddagen 18 maj.

En eventuell andra intervju kommer att ske 21 eller 24 maj. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Enhetschef till barnverksamheten

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga m... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill utveckla vår barnverksamhet. 

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
LSS verksamhetens barnenheter är inne i ett expansivt och utvecklande skede. Vi planerar att öppna ett nytt korttidsboende för gruppen barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för att utveckla och forma den nya enheten. Inom barnverksamheten finns även barnboende, korttidsboende och korttidstillsyn. Tillsammans med en kollega ska du leda och driva utvecklingen framåt och med barnens och ungdomens behov i centrum. Inom barn och unga vill vi gärna pröva samledarskap. För att klara detta är det viktigt att de som delar ledarskapet behöver ha likvärdiga gemensamma värderingar. Du och din chefskollega måste också ha stort förtroende för varandra och vara prestigelösa.

Vårt uppdrag är att arbeta för stadens invånare med funktionsnedsättning kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Den enskildes integritet, självbestämmande, delaktighet och individuella behov skall vara i fokus. För att klara detta uppdrag är det extra viktigt att du har starkt brukarperspektiv och förmåga att utveckla verksamheter utifrån individens behov.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.

Kvalifikationer
Du ska ha en socionomexamen, studier från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom LSS. 

Vidare vill vi att du har fackkunskaper inom arbetsområdet, systemförståelse, analytiskt tänkande och en helhetssyn. Dels för att löpande kunna utvärdera den egna verksamheten men också för att kunna analysera och bedöma vilka faktorer, yttre och inre, som påverkar verksamheten och som måste hanteras på olika sätt utifrån helheten.

Vi vill att din ledarstil ska präglas av ett proaktivt ledarskap, god kommunikativ förmåga, hög medvetenhet om betydelsen av en väl fungerande information och en god förmåga att leda mot resultat såväl i ekonomiska som kvalitativa i mål.

Det är viktigt att du kan upprätta och behålla goda relationer inom och även utanför förvaltningen och att du har mod, kreativitet och handlingskraft att genomföra vad som krävs för att leda verksamheten i rätt riktning. Du ska ha förmåga att genomföra nödvändiga förbättringsåtgärder både utifrån kund och medarbetarperspektiv. Du behöver vara bra på att bedöma vilka insatser/åtgärder som ska vidtas i olika situationer. Arbetet kräver också en fallenhet för att skapa trygghet och tilltro såväl till medarbetare som till kunder och anhöriga.

För tjänsten gäller det att du gillar att arbeta med ständiga förbättringar och förstår vikten av ett systematiskt kvalitetsarbete. Ur ett ledarperspektiv för du ständigt dialog kring verksamhetens utveckling, metoder och arbetssätt.

Var vänlig och ange löneanspråk och eventuell startdag i din ansökan. Löpande urval sker. 

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 01 21

Intervjuer komer att ske den 28 januari, klockan 13-16.30.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Enhetschef till Elevhälsan

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gem... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.
Om arbetsplatsen
Elevhälsans uppdrag är att stödja eleverna till att nå utbildningens mål med fokus på det främjande och förebyggande arbetet. Genom att tidigt upptäcka och på detta sätt bidra till att skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa kan vi nå målet. Genom en samlad elevhälsa, ett gott samarbete på skolorna och en tydlig systematik i arbetet tror vi på elever som lyckas i skolan och elever som mår bra. 

Organisatoriskt är Elevhälsan placerad direkt under förvaltningschef och leds av chefen för Elevhälsan som blir din närmsta chef. Du kommer att ingå i ledningsgruppen, tillsammans med 6 andra enhetschefer, som ansvarar för ett helhetsperspektiv och där vi strävar efter ett tvärprofessionellt utvecklingsarbete inom Elevhälsan. Vi erbjuder en arbetsplats som driver utveckling inom det hälsofrämjande och förebyggande arbetet med barn och elever. Välkommen att bli en del av vårt elevhälsoteam där våra ledord är en skola för alla.

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med din kollega att ansvara för ca 40 medarbetare i kuratorsgruppen. Ni har ett gemensamt övergripande ansvar med ett uppdelat medarbetaransvar. Medarbetarna leds på distans då de har sina arbetsplatser på kommunens skolor. I chefsansvaret ingår rekrytering, medarbetar- och uppdragsdialog, uppföljning genom bla avstämningar med rektorerna, budgetansvar, arbetsmiljö och lönesättning. I ditt uppdrag ligger att bevaka skolkuratorns yrkesspecifika kompetens och behov.

Vi söker dig som

* har kompetens från skola och elevhälsa

* är en tydlig ledare som kan entusiasmera och skapa arbetsglädje

* har ett tydligt medarbetarfokus och kompetens kring arbetsmiljöfrågor
* har en positiv människosyn och ser möjligheter och lösningar
* fokuserar på mål, resultat och kvalitet
* är en god strateg och har förmåga att organisera och leda ditt ansvarsområde
* är intresserad av att driva på och stimulera utvecklingen inom Elevhälsans område
* har ett coachande förhållningssätt och tycker om utmaningar
* ser samarbete i ledningsgruppen som en förutsättning för framgångsrikt ledarskap

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är en tydlig och lyhörd ledare som kan utveckla.

Kvalifikationer
Socionomexamen.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 16 augusti 2020

Anställningsform: Tills vidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Efter överrenskommelse

Varaktighet:

Antal tjänster: 1

I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Verksamhetschef inom personlig assistans sökes till Frösunda

Frösunda Omsorg är ett av landets ledande privata omsorgsbolag. Vår vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Frösunda har ca 2 500 kunder och 6 400 anställda inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ och familj med verksamhet över hela Sverige. Frösunda ägs sedan 2018 av det helsvenska företaget Brado AB. Läs mer om vårt arbete för att ... Visa mer
Frösunda Omsorg är ett av landets ledande privata omsorgsbolag. Vår vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Frösunda har ca 2 500 kunder och 6 400 anställda inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ och familj med verksamhet över hela Sverige. Frösunda ägs sedan 2018 av det helsvenska företaget Brado AB. Läs mer om vårt arbete för att förändra branschen och kunna erbjuda en ny omsorg som på allvar ställer sig på kundens sida på www.frosunda.se

.

På Frösunda arbetar vi med "Kundens fokus", individuellt anpassat stöd som genomgående präglas av respekt, engagemang och nyfikenhet. Detta bygger på bland annat individkunskap och kognitionskunskap. Utifrån ett kundperspektiv arbetar vi med att på olika sätt stödja kunderna och värna om personlig integritet och självbestämmande. 

Vi på Frösunda region syd behöver utöka vårt team med ytterligare en verksamhetschef till affärsområde personlig assistans. Som verksamhetschef i Frösunda arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv som de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du förväntas ha en tät kontakt med dina kunder och närstående för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. En av dina uppgifter blir att arbetsleda de personliga assistenterna i deras dagliga arbete så att kunder känner sig nöjda och medarbetarna stolta.

I ditt arbete som verksamhetschef ansvarar du för rekrytering av nya assistenter tillsammans med rekryteringsspecialist och du säkerställer bemanning vid vakanser. En annan del av din vardag består i att möta kunder, närstående och medarbetare, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation samt att ha ett personal- och budgetansvar för din resultatenhet.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
*Säkerställa kvalitativ och optimal bemanning inom givna ekonomiska ramar.*Arbeta systematiskt för att förstå kundens perspektiv och tillgodose en omsorg som kunden är nöjd och trivs med.
*Ha en proaktiv, rak och tydlig kommunikationen med alla intressenter, så som omsorgstagare, närstående, medarbetare, beställare och myndigheter. Kunna formulera dig i tal och skrift.
*Ansvara för ett ständigt pågående förbättringsarbete inom konceptets ramar.
*Säkerställa ett salutogent förhållnings- och arbetssätt samt ett värderingsdrivet beteende baserat på Respekt, Engagemang och Nyfikenhet.
*Agera i enlighet med Frösundas kundorienterade ledarskapsfilosofi.
*Du har självfallet ett resultatansvar inom ekonomi och kvalitet.
*Delta i budgetarbete och -uppföljning.
 
För att lyckas med uppdraget tror vi att du:
*Har en naturlig lyhördhet för andras perspektiv och en förmåga att möta människor på deras villkor.
*Är strukturerad och beslutsmässig, van att leda i förändring och tillväxt.
*Med ett genuint intresse för människor skapar ett ledarskap som ger förutsättningar för organisationen att nå sina mål.  Du är en självklar förebild i att leva efter Frösundas värderingar Respekt, Engagemang och Nyfikenhet.
*Har förmåga att bygga och underhålla affärsrelationer med lyhördhet för kundens behov, med hög empati och med professionalism.
*Kommunicerar tydligt och effektivt, är kvalitetsmedveten och har en stark drivkraft för ständiga förbättringar.
*Står för närvaro, tydlighet, transparens och noggrannhet.
*Är målmedveten och uthållig.
*Har högskoleutbildning eller motsvarande.
*Har 1-2 års erfarenhet från vård- och/eller omsorgsbranschen, helst från LSS inom personlig assistans.
*Har erfarenhet av uppdrag som ledare/chef.
*Har giltigt B-körkort. 
Du blir chef på distans vilket gör att det är oerhört viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till din hjälp för att lyckas med uppdraget har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad olika stödfunktioner inom Frösunda.

Du kommer att vara verksam i region syd och utgå både från vårt kontor i Helsingborg och i Malmö.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
  
För mer information om tjänsten kontakta regionchef Anette Nilsson på 010 130 36 53 eller rekryteringsspecialist Ellen Hagström på 010 130 37 57. Visa mindre

Avdelningsföreståndare Pojkar SiS Ungdomshem Hässleholm

Avdelningsföreståndare Pojkar SiS Ungdomshem Hässleholm Vill du vara en del av något unikt? Förstod väl det! Statens institutionsstyrelse utökar sin verksamhet markant i Sverige och i synnerhet i Hässleholm där ett omfattande nybyggnationsarbete är i full gång. Från nuvarande 18 platser kommer SiS ungdomshem i Hässleholm år 2021 att erbjuda 40 platser och 5 eftervårdsplatser, med en första utökning till 28 platser 2020. Vi söker därför en avdelningsförest... Visa mer
Avdelningsföreståndare Pojkar SiS Ungdomshem Hässleholm
Vill du vara en del av något unikt? Förstod väl det! Statens institutionsstyrelse utökar sin verksamhet markant i Sverige och i synnerhet i Hässleholm där ett omfattande nybyggnationsarbete är i full gång. Från nuvarande 18 platser kommer SiS ungdomshem i Hässleholm år 2021 att erbjuda 40 platser och 5 eftervårdsplatser, med en första utökning till 28 platser 2020. Vi söker därför en avdelningsföreståndare som här ges en unik möjlighet att vara med och utveckla den nya verksamheten i Hässleholm utifrån en evidensbaserad multimodal behandlingsmodell.

Arbetsbeskrivning
I rollen som avdelningsföreståndare kommer du att arbeta mot målgruppen skolpliktiga pojkar med allvarlig beteendeproblematik. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att, i enlighet med uppställda mål, leda och utveckla avdelningen i Hässleholm, med ansvar för omvårdnad och behandling av ungdomarna.

Utöver ovanstående kommer du som avdelningsföreståndare bidra till det fortsatta omställningsarbetet och utvecklingen av verksamheten på institutionen i sin helhet. På avdelningen ansvarar du för att institutionens omställningsarbete omsätts i praktiken. Detta kommer att innebära spännande utmaningar inom personal- och rekryteringsområdet samt implementeringen av en multimodal behandlingsmodell på avdelningen. Du är direkt underställd institutionschefen och ingår i institutionens ledningsgrupp.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ska du uppfylla följande kvalifikationer:

• Adekvat akademisk examen om minst 210 hp inom samhälls- och/eller beteendevetenskap

• Erfarenhet av att ha arbetat som chef/ledare inom ungdomsvård, socialtjänst eller motsvarade

• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

• B-körkort

• Beredskap: Från hemmet kunna infinna sig på arbetsplatsen inom 1,5 h



Meriterade kvalifikationer

• Erfarenhet av arbetsmiljö-, budget-, resultat- och personalansvar

• Kunskap om särskilda befogenheter, tvångsvård och lagstiftning inom ramen för LVU och LSU

• Erfarenhet inom missbruksvård, kriminalvård eller dylikt

• Erfarenhet av att leda i förändring



Vi söker dig som är strukturerad och tydlig i ditt ledarskap och som har förmågan att engagera din personal och skapa ett arbetsklimat som präglas av delaktighet, utveckling och arbetsglädje. Uppdraget som avdelningsföreståndare kräver ett gott samarbete såväl inom institutionen som med externa samarbetspartners. Som person har du förmåga att arbeta lösningsorienterat och självständigt med en övertygelse om att ditt arbete är av central betydelse för målgruppen. Vi förutsätter att du är flexibel, har en humanistisk människosyn samt ett etiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vad erbjuder SiS dig?

Statens Institutionsstyrelse erbjuder dig en trygg anställning med bra förmåner och goda utvecklings- och fortbildningsmöjligheter.



Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2020-01-01

Sista ansökningsdag: 2019-04-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Statens institutionsstyrelse med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann på [email protected] alternativt 0768-554059.



Fackliga företrädare

Andreas Gustafsson Saco-s 010-453 38 22

Magnus Nilsson OFR 010-453 38 40

Stefan Hasselfors seko 010-453 64 29



Om SiS Ungdomshem Hässleholm
SiS ungdomshem Hässleholm tar emot skolpliktiga pojkar och flickor med psykosocial problematik samt pågående kriminalitet och missbruk. Till följd av högre efterfrågan på denna typ av vård utökar Statens Institutionsstyrelse sin verksamhet markant i Sverige och i synnerhet i Hässleholm. Den nuvarande personalgruppen är erfaren och består av professioner såsom lärare, behandlingsassistent, psykolog, sjuksköterska med flera.



Statens Institutionsstyrelse, SiS, bedriver individuellt anpassad tvångsvård och verkställer sluten ungdomsvård. I samverkan med socialtjänsten ger vi ungdomar och klienter med allvarliga och omfattande psykosociala problem bättre förutsättningar för ett socialt fungerande liv utan missbruk och kriminalitet.

Vården och behandlingen är jämlik och fri från diskriminering och utförs med god etik och hög kvalitet. Vårt arbete präglas av hög tillgänglighet och rättssäkerhet. Du kan läsa mer om verksamheten här: https://www.stat-inst.se/ Visa mindre