Lediga jobb som Expeditör, spedition i Helsingborg

Se lediga jobb som Expeditör, spedition i Helsingborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Helsingborg som finns hos arbetsgivaren.

Medarbetare till Fraktservice

Verksamhetsbeskrivning: Om Molslinjen A/S På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN. Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand. Arbetsuppgifter... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning:

Om Molslinjen A/S

På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN.

Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand.

Arbetsuppgifter:

-Sälja biljetter till frakt- och busskunder
-Expediera farligt gods och underlätta för trafikledningen
-Vägleda våra kunder på ett tydligt och säkert sätt ombord
-Delge kunder eventuella driftsstörningar
När chaufförerna kommer till Fraktservice checkar du in dem genom att kontrollera deras kundnummer eller bokningsnummer. Har de ingen reservation är det du som säljer biljetten till dem. Vi utbildar dig i hantering av Farligt gods. Vår avdelning Fraktservice arbetar dygnet runt för att checka in lastbilar och bussar som ska med våra färjor till Helsingör.

Utbildning/Erfarenhet:

Du har gymnasiekompetens och förstår både danska och svenska samt engelska. Dina arbetspass kommer att innefatta både dag-, natt- och/eller helgpass. Som person är du serviceinriktad, noggrann och mån om nöjda kunder och du kan behålla ditt leende även om det blir stressigt. Du har tidigare arbetat med service till kunder och har du kassavana är det en fördel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då arbetet sker under hela dygnet, sju dagar i veckan har du möjlighet att arbeta både dag och natt, kvällar och helger.

Har du några frågor?

Om du vill veta mer om arbetet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Malmsten på telefonnr. 0720-188462. Visa mindre

Medarbetare till Fraktservice

Om Molslinjen A/S På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN. Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand. Arbetsuppgifter: -Sälja biljetter till f... Visa mer
Om Molslinjen A/S

På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN.

Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand.

Arbetsuppgifter:

-Sälja biljetter till frakt- och busskunder
-Expediera farligt gods och underlätta för trafikledningen
-Vägleda våra kunder på ett tydligt och säkert sätt ombord
-Delge kunder eventuella driftsstörningar
När chaufförerna kommer till Fraktservice checkar du in dem genom att kontrollera deras kundnummer eller bokningsnummer. Har de ingen reservation är det du som säljer biljetten till dem. Vi utbildar dig i hantering av Farligt gods.

Utbildning/Erfarenhet

Du har gymnasiekompetens och förstår både danska och svenska samt engelska. Dina arbetspass kommer att innefatta både dag-, natt- och/eller helgpass. Som person är du serviceinriktad, noggrann och mån om nöjda kunder och du kan behålla ditt leende även om det blir stressigt. Du har tidigare arbetat med service till kunder och har du kassavana är det en fördel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då arbetet sker under hela dygnet, sju dagar i veckan har du möjlighet att arbeta både dag och natt, kvällar och helger.

Har du några frågor?

Om du vill veta mer om arbetet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Malmsten på telefonnr. 0720-188462. Visa mindre

Medarbetare till Fraktservice

Verksamhetsbeskrivning: Om Molslinjen A/S På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN. Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand. Arbetsuppgifter... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning:

Om Molslinjen A/S

På 5 år har Rederiet Molslinjen A/S gått från att ha en linje till att ha 7 linjer, och idag driver Rederiet Molslinjen A/S ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ØRESUNDSLINJEN.

Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 1.800 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand.

Arbetsuppgifter:

-Sälja biljetter till frakt- och busskunder
-Expediera farligt gods och underlätta för trafikledningen
-Vägleda våra kunder på ett tydligt och säkert sätt ombord
-Delge kunder eventuella driftsstörningar
När chaufförerna kommer till Fraktservice checkar du in dem genom att kontrollera deras kundnummer eller bokningsnummer. Har de ingen reservation är det du som säljer biljetten till dem. Vi utbildar dig i hantering av Farligt gods. Vår avdelning Fraktservice arbetar dygnet runt för att checka in lastbilar och bussar som ska med våra färjor till Helsingör.

Utbildning/Erfarenhet:

Du har gymnasiekompetens och förstår både danska och svenska samt engelska. Dina arbetspass kommer att innefatta både dag-, natt- och/eller helgpass. Som person är du serviceinriktad, noggrann och mån om nöjda kunder och du kan behålla ditt leende även om det blir stressigt. Du har tidigare arbetat med service till kunder och har du kassavana är det en fördel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då arbetet sker under hela dygnet, sju dagar i veckan har du möjlighet att arbeta både dag och natt, kvällar och helger.

Har du några frågor?

Om du vill veta mer om arbetet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Malmsten på telefonnr. 0720-188462. Visa mindre

Speditör

Ansök    Maj 12    DFDS Seaways AB    Expeditör, spedition
DFDS Helsingborgskontor är specialister på kundanpassade transport - och logistiklösningar inom tempererade transporter samt bulktransporter med Moving-Floor trailers. Till vår kylkedje-verksamhet söker vi nu en speditör. Det är en viktig tjänst där du jobbar med bokning av transporter, ordermottagning samt kontakt med åkerier, kunder och samarbetspartners. Det är ett arbete som stundtals har ett högt tempo och där ens problemlösningsförmåga ofta ställs i... Visa mer
DFDS Helsingborgskontor är specialister på kundanpassade transport - och logistiklösningar inom tempererade transporter samt bulktransporter med Moving-Floor trailers.

Till vår kylkedje-verksamhet söker vi nu en speditör. Det är en viktig tjänst där du jobbar med bokning av transporter, ordermottagning samt kontakt med åkerier, kunder och samarbetspartners. Det är ett arbete som stundtals har ett högt tempo och där ens problemlösningsförmåga ofta ställs inför nya utmaningar.

Vi sitter i fräscha och moderna lokaler i nära anslutning till motorväg strax utanför Helsingborg.

Om rollen

- Planering av vår fordonsflotta och trafik
- Både styckgods och hellaster
- Löpande matcha rätt bil med rätt order
- Uppföljning i det dagliga arbetet och lösa de problem som uppkommer
- Ordermottagning från kunder
- Direktkontakt med chaufförer
- Söka upp transportuppdrag hos partners, transportbörser etc
- Transportbokningar med åkerier, rederier m.m.
- Hantering av tulldokument
- Samarbete med kollegor

Om dig

- Du har en god förmåga att sätta kundens behov i fokus och använder feedback från kunder för att förbättra kvalitén på tjänster och produkter.
- Du har en god förmåga att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.
- Du har vidare en god förmåga att samverka med dina kollegor och hitta lösningar med kunder där du uppnår ”win-win” resultat för båda parter.
- Du har också en god förmåga att etablera trovärdiga och förtroendefulla relationer med kunder och kollegor.
- Du har dessutom en god förmåga att arbeta konstruktivt under press och stress.
- Vi förutsätter att du pratar svenska och engelska obehindrat och det är vidare meriterande om du har kunskaper i något annat europeiskt språk. B-körkort är ett krav för tjänsten.
- Erfarenhet av speditionsarbete är meriterande och vi ser gärna att du har någon form av relevant eftergymnasial utbildning.
- Erfarenhet av transporter till och från Norge samt / eller tempererade transporter är ett plus

Jobba på DFDS

DFDS är på en stark tillväxtresa. Vår ambition är att förändra branschens riktning genom att bli både grönare och mer digitala. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av vårt team och tillsammans med oss göra skillnad.

På DFDS betyder våra medarbetare allt och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för både DFDS framgång och medarbetarnas personliga utveckling.

Be a part of the movement and grow with us!

Ansökan

Om du vill bli en del av DFDS och tror att din personlighet, kompetens, erfarenhet och ambition matchar denna roll vill vi gärna höra från dig. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 2023-06-02.

Om du har några frågor om DFDS, rollen eller vårt fantastiska team är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Fredrik Trogen, +46 708 807 070.

Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Sjöspeditör till DHL Global Forwarding Helsingborg

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 550 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillg... Visa mer
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 550 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.
Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL Global Forwarding ingår i Deutshe Post DHL Group och omfattar tre divisioner: DHL Express, DHL Global Forwarding, Freight och DHL Supply Chain.

DHL Global Forwarding i Helsingborg söker

SPEDITÖR TILL OFR IMPORT
Tjänsten innebär att du - ur kvalitetssynpunkt och med kunden i fokus - ser till att sändningar bokas upp, hämtas och skeppas enligt överenskommelse med kund. Detta i rätt tid, till rätt pris och komplett i oskadat skick. Du ska också ställa ut kundfakturor enligt offert och inom kundens specificerade tidsramar. Importteamet består idag av totalt 5 medarbetare som hanterar hela kedjan i importflödet och hanterar gods i en internationell miljö för sina nominerade kunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (37,5 h/vecka) med tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
- Ha daglig kontakt med våra kunder och leverantörer
- Vara operativt ansvarig för några av våra kunder
- Planera, boka, leveransbevaka sändningar
- Säkerställa korrekt exportförtullning
- Fakturering och kontroll av kundfaktura innan utskick
- Säkerställa korrekt estimering av kostnader
-  Ansvara för uppdragets totala resultat
- Besvara frågor från kund avseende debiterade uppdrag

KVALIFIKATIONSKRAV
Vi söker dig som:
- Har kunskap och erfarenhet av spedition, erfarenhet av exportspedition är meriterande
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet att jobba med system som stödjer transporten. CargoWise One kunskaper är meriterade.
- Har goda kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
- Vill arbeta med service och är lyhörd för våra kunders önskemål
- Tycker om att jobba i grupp men också kan jobba självständigt och ta egna initiativ
- Är noggrann och strukturerad, har siffersinne och är analytisk
- Talar och skriver flytande svenska och engelska
- Har gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom sjöfart och/eller logistik är meriterande
- Delar och gillar våra värderingar; Excellence, Entrepreneurship, Teamwork och Passion

VARFÖR DHL GLOBAL FORWARDING?
Förutom en arbetstid på 37,5 h/vecka och möjlighet till flex samt att jobba remote (40/60) är vi ett värderingsstyrt företag med tydlig strategi och mål, där du får vara med och påverka på olika sätt. Våra grundpelare är respekt och resultat i allt vi gör, vi tar miljöutmaningarna på allvar genom vårt globala Go Green program och erbjuder förmåner som tex. friskvård, föräldralön och förmånliga försäkringar. Hos oss kommer du kommer att omges av kunniga, engagerade och trevliga kollegor, både lokalt och globalt – i vår medarbetarundersökning är Teamwork en av de områden som alltid får högt resultat.
Delar du våra värderingar, passion, entreprenurship, excellence och teamwork samt vill vara med och bidra med ständiga förbättringar kommer du trivas hos oss. Vi delar med oss av kunskap och hjälper varandra, vi är passionerade i det vi gör och har ett positivt förhållningssätt. Tempot hos oss är högt, vi gillar när det är fart. Att vi är olika som individer stärker oss som företag och vi värdesätter diversity.
Inom DPDHL är utveckling centralt och förutom internationella kontakter har vi ett internt utbildningsprogram.

INTRESSERAD?
I denna process samarbetar vi med OnePartnerGroup och Christian Gullander du når honom på 0734-305025. Denna tjänst är en konsultroll med en anställning hos OnePartnerGroup. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till både förlängning och anställning hos DHL efter uppdragets slut.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) så snart som  möjligt, vi rekryterar löpande. Visa mindre

Transport administration / förtullning

Vi söker administratör med tullvana. Tillträde maj 2023 , Heltid eller deltid. Transport admin, bokning, uppföljning, upprättande av transport dokumentation, förtulling mm. Viss erfarenhet krävs, nogrannhet, att kunna arbeta självständigt och svenska / engelska både både i skrift och tal, är en förutsättning. LogistiCompany ligger i Helsingborg på Berga Ind Omr, och har varit verksamt sen 2008. 11 anställda och erbjuder tänster inom transport, spedition ... Visa mer
Vi söker administratör med tullvana.
Tillträde maj 2023 , Heltid eller deltid.
Transport admin, bokning, uppföljning, upprättande av transport dokumentation, förtulling mm.
Viss erfarenhet krävs, nogrannhet, att kunna arbeta självständigt och svenska / engelska både både i skrift och tal, är en förutsättning.
LogistiCompany ligger i Helsingborg på Berga Ind Omr, och har varit verksamt sen 2008. 11 anställda och erbjuder tänster inom transport, spedition & lager.
Ansökningar på mail till [email protected] Visa mindre

Administratör till globalt transportföretag

Ansök    Jun 27    Manpower AB    Expeditör, spedition
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning. Om kunden Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice. Om rollen I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt han... Visa mer
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning.

Om kunden

Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice.

Om rollen

I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt hanterar faktureringen på ett strukturerat sätt. Du arbetar kundfokuserat och ser till att lösa problem på ett smidigt sätt. En stor del i rollen är att utveckla och bibehålla starka kundrelationer. Administrativt arbete med dokumentation i olika system samt säkerställa att alla dokument är uppdaterade i tid och enligt avtal

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom transport och/eller logistik. Har du tidigare arbetat som speditör är det meriterande. Du håller en hög servicekänsla och är lyhörd inför kundernas behov. Du är en god kommunikatör som talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är du resultatorienterad och en kreativ problemlösare som har lätt för att fatta snabba och kloka beslut.

Krav för tjänsten:

* Erfarenhet av transport eller logistik
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper inom MS Office
* Högskoleutbildning inom transport /logistik är meriterande.



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan! Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef [email protected] Visa mindre

Creative Webdesigner

Ansök    Jun 16    Tailor Store Sweden AB    Webbdesigner
Drivs du av digital kommunikation och vill vara en del av ett spännande bolag i en expansiv framtidsbransch? Trivs du av att ha många bollar i luften där den ena dagen inte är den andra lik? Hos oss erbjuds nu en roll där du får arbeta som Creative webdesigner med stort fokus på den digitala kommunikationen och dess visuella uttryck. Tillsammans med ett härligt kompetent team blir du en viktig spelare i att kommunicera den bästa upplevelsen mot våra kunde... Visa mer
Drivs du av digital kommunikation och vill vara en del av ett spännande bolag i en expansiv framtidsbransch? Trivs du av att ha många bollar i luften där den ena dagen inte är den andra lik?
Hos oss erbjuds nu en roll där du får arbeta som Creative webdesigner med stort fokus på den digitala kommunikationen och dess visuella uttryck. Tillsammans med ett härligt kompetent team blir du en viktig spelare i att kommunicera den bästa upplevelsen mot våra kunder. Rollen som Creative webdesigner är rik på variation och vissa gånger riktigt utmanande, på ett bra sätt!


Tailor Store
Tailor Store är ett internationellt e-handelsbolag som förser kunder i över 30 länder med skräddarsydda kläder. Verksamheten grundades 2003 och sysselsätter idag, tillsammans med sitt dotterbolag, över 500 personer, varav ca 25 personer i Helsingborg.
Tailor Stores målsättning är att förse världen med kläder i personlig passform och att vara en del i transformationen mot hållbart mode.


Dina arbetsuppgifter
Designa hemsidans utformning i linje med varumärket
Underhåll, testning och uppföljning av landningssidor och material
Produktion av grafiskt material för webb och andra digitala kanaler
Designa nyhetsutskick för mejl
Fotoproduktion
Videoproduktion
Andra kreativt producerande uppgifter kan förekomma



Din profil
Relevant utbildning inom grafisk kommunikation och mycket god känsla för färg och form
Några års erfarenhet av liknande befattning
God vana av Wordpress eller liknande CMS verktyg
Hanterar CSS och HTML obehindrat
Expert på Photoshop
Erfarenhet av foto och bild är mycket meriterande
Erfarenhet av videoproduktion är mycket meriterande
Talar och skriver svenska helt obehindrat
Goda kunskaper i engelska och andra språk är meriterande



Vem är du?
Du är en positiv och lösningsorienterad person som kan tänka utanför boxen. Du motiveras av att arbeta hands-on för att lösa uppgifter och du kan röra dig snabbt från strategi till verkställan. Du har ett genuint intresse för marknadsföring och kommunikation och håller dig uppdaterad kring de senaste marknadsföringstrenderna. Du ser fram emot att arbeta i ett tight team med filosofin “Team work makes the dream work”, samtidigt som du finner ett intresse av att bidra till den globala omställningen av företagens hållbarhet.
Vi tror att du:
Är kreativ
Är lättlärd
Har öga för detaljer
Är en do:er
Är ödmjuk



Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15:e augusti 2022. Skicka ansökan med CV till [email protected]. Frågor om tjänsten ställer du till samma adress. Visa mindre

Busniss Developer/Speditör Sjö/Flyg

Ansök    Dec 19    Fercam Sweden AB    Expeditör, spedition
Kort om oss Sedan starten 1949 som en liten lokal transportör har FERCAM blivit en av de främsta logistikoperatörerna i Europa. Genom att direkt kontrollera hela försörjningskedjan ger vi mervärde till våra kunders logistikbehov. Vår styrka ligger i förmågan att investera och anpassa sig flexibelt till företagens föränderliga behov. Entusiasmen och motivationen hos tusentals medarbetare, ett nätverk av filialer över hela Europa, Asien och i Medelhavsområde... Visa mer
Kort om oss
Sedan starten 1949 som en liten lokal transportör har FERCAM blivit en av de främsta logistikoperatörerna i Europa.
Genom att direkt kontrollera hela försörjningskedjan ger vi mervärde till våra kunders logistikbehov. Vår styrka ligger i förmågan att investera och anpassa sig flexibelt till företagens föränderliga behov. Entusiasmen och motivationen hos tusentals medarbetare, ett nätverk av filialer över hela Europa, Asien och i Medelhavsområdet och banbrytande informationsteknologiska lösningar gör oss till ett solidt och pålitligt företag. Fercam Sweden etablerades under 2021 som ännu ett steg att förstärka Fercams närvaro i Scandinavien.
För att tillgodose våra kunder deras dagliga behov så ser vi över nu att stärka våratjänster och utöka Sjö/Flyg.
Vi söker därav en BD/Speditör med erfarenhet och kunskap nog till att kunna ta sig an denna utmaning,
Dina arbetsuppgifter
Som en del av vårt team, kommer du hantera det dagliga arbetet, från prisförfrågningar till fakturering, tull och kundvård.
Du kommer få stor frihet och vara med och påverka hur avdelningen arbetar
Du kommer bygga och presentera lösningar utefter våra kunders behov.
Du kommer delta i arbetet med att utöka vårt befintliga leverantörsnätverk och utveckla vårt värdeerbjudande.
Du kommer aktivt delta i vårt ständiga förbättringsarbete och strävan att alltid ligga i framkant.
Samarbeta med dina kollegor och kontinuerligt utbyta information.
Tracka, avisera och ankomstbevaka containers för att säkerställa tidsenliga leveranser samt rapportera om förseningar
Du kommer planera och boka LCL, FCL och samlastningar, samt boka hela logistikkedjor från Ex works till DAP leveranser.
Ny försäljning är en stor andel av tjänsten.



Om dig
Vi ser att du har minst 3 års bakgrund inom sjöspedition, väg och flyg är ett plus. Du gillar att vara med och skapa och utveckla rutiner och arbetssätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du skall kunna behålla lugnet och prioritera i pressade situationer. Du är strukturerad och du skall kunna jobba självständigt utefter satta ramverk. Du skall vara en lagspelare och kunna ge och ta konstruktiv feedback. Visa mindre

Administratör till globalt transportföretag i Helsingborg

Ansök    Maj 24    Manpower AB    Expeditör, spedition
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning. Om kunden Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice. Om rollen I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt h... Visa mer
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning.

Om kunden

Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice.


Om rollen

I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt hanterar faktureringen på ett strukturerat sätt. Du arbetar kundfokuserat och ser till att lösa problem på ett smidigt sätt. En stor del i rollen är att utveckla och bibehålla starka kundrelationer. Administrativt arbete med dokumentation i olika system samt säkerställa att alla dokument är uppdaterade i tid och enligt avtal

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom transport och/eller logistik. Har du tidigare arbetat som speditör är det meriterande. Du håller en hög servicekänsla och är lyhörd inför kundernas behov. Du är en god kommunikatör som talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är du resultatorienterad och en kreativ problemlösare som har lätt för att fatta snabba och kloka beslut.

Krav för tjänsten:

* Erfarenhet av transport eller logistik
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper inom MS Office
* Högskoleutbildning inom transport /logistik är meriterande.



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan! Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef [email protected] Visa mindre

Administratör till globalt transportföretag i Helsingborg

Ansök    Jun 9    Manpower AB    Expeditör, spedition
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning. Om kunden Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice. Om rollen I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt h... Visa mer
Har du erfarenhet från att ha jobbat med administration inom transport och logistik? Nu har vi ett 6-månaders konsultuppdrag på heltid som startar omgående. För rätt person finns chans till förlängning.

Om kunden

Företaget som finns i Helsingborg bedriver global transportförmedling, spedition, express och logistikservice.


Om rollen

I rollen som administratör verkställer du transportbokningarna från kund, säkerställer tidsschemat och kundkraven samt hanterar faktureringen på ett strukturerat sätt. Du arbetar kundfokuserat och ser till att lösa problem på ett smidigt sätt. En stor del i rollen är att utveckla och bibehålla starka kundrelationer. Administrativt arbete med dokumentation i olika system samt säkerställa att alla dokument är uppdaterade i tid och enligt avtal

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom transport och/eller logistik. Har du tidigare arbetat som speditör är det meriterande. Du håller en hög servicekänsla och är lyhörd inför kundernas behov. Du är en god kommunikatör som talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är du resultatorienterad och en kreativ problemlösare som har lätt för att fatta snabba och kloka beslut.

Krav för tjänsten:

* Erfarenhet av transport eller logistik
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper inom MS Office
* Högskoleutbildning inom transport /logistik är meriterande.



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan! Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef [email protected] Visa mindre

Assisterande transportsamordnare/logistik terminalarbetare

Ansök    Maj 19    NOCE AB    Expeditör, spedition
NOCE Logistic AB i Helsingborg söker; en assisterande transportsamordnare och terminalarbetare. Någon med tidigare erfarenhet och bakgrund inom transportbokning/logistik och speditionsbranschen (eller extremt liknande) är ett krav, att individen har truckkort och lager/lastnings vanor, med kapacitet och möjlighet att utföra sådant arbete - vid behov - är ett krav. De mest kritiska funktionen är att övervaka inkommande godsflödet (som kommer till vår termin... Visa mer
NOCE Logistic AB i Helsingborg söker; en assisterande transportsamordnare och terminalarbetare. Någon med tidigare erfarenhet och bakgrund inom transportbokning/logistik och speditionsbranschen (eller extremt liknande) är ett krav, att individen har truckkort och lager/lastnings vanor, med kapacitet och möjlighet att utföra sådant arbete - vid behov - är ett krav.
De mest kritiska funktionen är att övervaka inkommande godsflödet (som kommer till vår terminal via järnvägsgodsvagn från Europa), för att därefter boka, koordinera transport- och leveransfunktionerna med ett antal olika transporter/speditionsföretag och destinationskunder.
Kandidaten skulle ha en bakgrund inom område och kompetens med datainmatning, IT och webbaserade bokningsreservationsfunktioner, Excel baserade bokningssystemkunskaper och utföra detta dagliga e-postkorrespondens med vårt nätverk av leverantörer, deras klienter, speditions/ transportföretag och destinationskunder.
Tjänsten är ett vikariat/tidsbestämde roll i tre månader - från juni till augusti - över sommaren 2022 - med troligtvis förlängning från September. Arbetsplats är på NOCE terminal vid järnvägen/containeranläggning på Planteringen (söder om Söderviadukten) i Helsingborg.
Företaget är inom utvecklingsfas just nu, och till augusti/september finns det möjligheten att organisationen dimensioneras om till en annan skepnad… Inget är bestämt än, men givetvis den lyckade kandidat skulle står bra till om eventuellt förlängning skulle vara aktuellt.
Tjänsten är 100% från måndag till fredag kl. 07.00 - 16.00. Helgarbete (övertid) på söndagar kan förekommer - ibland - enl. ok. Visa mindre

Assisterande transportsamordnare/logistik terminalarbetare

Ansök    Mar 30    NOCE AB    Expeditör, spedition
NOCE Logistics AB i Helsingborg söker; en assisterande transportsamordnare och terminalarbetare. Någon med tidigare erfarenhet och bakgrund inom transportbokning/logistik och speditionsbranschen (eller extremt liknande) är ett krav, om individen har truckkort och lager/lastnings vanor - vore det en stor fördel. De mest kritiska funktionen är att övervaka inkommande godsflödet (som kommer till vår terminal via järnvägsgodsvagn från Europa), för att därefte... Visa mer
NOCE Logistics AB i Helsingborg söker; en assisterande transportsamordnare och terminalarbetare. Någon med tidigare erfarenhet och bakgrund inom transportbokning/logistik och speditionsbranschen (eller extremt liknande) är ett krav, om individen har truckkort och lager/lastnings vanor - vore det en stor fördel.
De mest kritiska funktionen är att övervaka inkommande godsflödet (som kommer till vår terminal via järnvägsgodsvagn från Europa), för att därefter boka, koordinera transport- och leveransfunktionerna med ett antal olika transporter/speditionsföretag och destinationskunder.
Kandidaten skulle ha en bakgrund inom område och kompetens med datainmatning, IT och webbaserade bokningsreservationsfunktioner, Excel baserade bokningssystemkunskaper och utföra detta dagliga e-postkorrespondens med vårt nätverk av leverantörer, deras klienter, speditions/ transportföretag och destinationskunder.
Tjänsten är ett vikariat/tidsbestämde roll i fyra månader - från maj till augusti - över sommaren 2022; på NOCE terminal vid järnvägen/containeranläggning på Planteringen (söder om Söderviadukten) i Helsingborg.
Företaget är inom utvecklingsfas just nu, och till augusti/september finns det möjligheten att organisationen dimensioneras om till en annan skepnad… Inget är bestämt än, men givetvis den lyckade kandidat skulle står bra till om eventuellt förlängning skulle vara aktuellt.
Tjänsten är 100% från måndag till fredag kl. 07.00 - 16.00. Helgarbete (övertid) på söndagar kan förekommer - ibland - enl. ok. Visa mindre

Sociala medier & E-handels ansvarig

Ansök    Jan 27    Hanna & Ong AB    Webbdesigner
OM företaget: Vi är ett nystartat företag (AB) baserat i Helsingborg, Sverige och behöver anställa en heltidstjänst som ska vara fullt anvarig för våra sociala medier och e-handel. För mer information om företaget, besök vår hemsida: https//hanna-ong.com Arbetsbeskrivning: -Utveckla och designa /uppgradera vår webbplats, baserat på vår nuvarande plattform, Denna tjänst ska kontinuerligt förbättra webbplatsens prestanda (inklusive varumärkeskommunikati... Visa mer
OM företaget:

Vi är ett nystartat företag (AB) baserat i Helsingborg, Sverige och behöver anställa en heltidstjänst som ska vara fullt anvarig för våra sociala medier och e-handel. För mer information om företaget, besök vår hemsida: https//hanna-ong.com
Arbetsbeskrivning:
-Utveckla och designa /uppgradera vår webbplats, baserat på vår nuvarande plattform, Denna tjänst ska kontinuerligt förbättra webbplatsens prestanda (inklusive varumärkeskommunikation och e-handel / webbshop) för att uppfylla våra årliga mål
- Hantera sociala medier inklusive att regelbundet utveckla nytt innehåll, uppdatera, och publicera på frekvensbasis. Skapa kampanjer via sociala medier inklusive planeringsbudget, målgrupp, timing och mätning /KPI:er för kampanjer och program.
- Arbeta med olika online plattformspartners (bokadirekt, epassi, google search mm) och uppdatera innehåll, kampanjprogram, analysera resultat och hantera kundbasen från dessa kanaler
- Analysera webbutikens prestanda genom att analysera interaktion och aktivitet, dagligen, veckovis och månadsvis.
- Sammanställa en resultatrapport om aktiviteter och resultat på social mediala samt webbshop för presentation varje månad.
- Teknisk support: Felsökning för IT-drift, web, sociala medier och andra digitala verktyg och plattformar som används av företaget
Jobbkrav:
+ Relevant bakgrund och kunskap i/om kommunikation/ media
+ God erfarenhet i att arbeta med sociala medier, webbdesign
+ Goda kunskaper om e-handelsplattformar
+ Ha förmåga att utveckla innehållet (skriva) och har kunskap och förmåga att göra den grundläggande grafiska designen
+ Ha tillräcklig IT-teknisk kompetens för att kunnna hantera och sköta daglig IT-drift.
+ Språk:
Flytande kommunikation på engelska
Daglig kommunikation på Svenska, lägsta SFI-nationell D-nivå men det är ett plus om du kommunicerar flytande svenska.
+ Förmåga att arbeta självständigt/kreativt och med flera uppgifter samtidigt, analytiska färdigheter samt vilja och intresse att utvecklas och lära mer.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Junior Digital Specialist sökes för kommande möjligheter!

Vår internationella kund söker en Digital Specialist för en viktig roll - nämligen bryggan mellan businessanvändare och deras centrala IT-organisation. Låter det som en spännande roll för dig? Ansök redan idag! Som Digital Specialist ingår det ansvar och uppgifter enligt nedan i kombination med andra uppgifter: - Agera super-user i deras webb verktyg. - Placera ut globalt content. - Assistera i att analysera och lösa incidenter och problem. - Delta i v... Visa mer
Vår internationella kund söker en Digital Specialist för en viktig roll - nämligen bryggan mellan businessanvändare och deras centrala IT-organisation. Låter det som en spännande roll för dig? Ansök redan idag!

Som Digital Specialist ingår det ansvar och uppgifter enligt nedan i kombination med andra uppgifter:
- Agera super-user i deras webb verktyg.
- Placera ut globalt content.
- Assistera i att analysera och lösa incidenter och problem.
- Delta i verifiering och uppbyggnad av nya uppdaterade lösningar.
- Skapa och upprätthålla dokumentation.
- Ta en aktiv roll i att föreslå förbättringar i både processer och system.

StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen men slutgiltiga kandidater kommer bli direkt anställd av kund.

Din profil
Krav:
- Kunskap och generellt intresse för internetverktyg och best practice
- Kunskap och generellt intresse för webb media och content
- Kunskap och generellt intresse för webb teknologi

I övrigt är du en driven och målmedveten person som är hungrig för att ständigt utvecklas och lära. Analytiskt och start intresse för att lösa problem. Du har god kommunikationsförmåga och har förmågan att förklara och lära ut till andra människor. Du har förmågan att agera snabbt och korrekt när du anger ny information i system.

Du är en positiv lagspelare som värnar om kulturen på en arbetsplats och vill ständigt ta teamet framåt.

Låter det som en spännande möjlighet för dig? Ansök redan idag! Är du rätt kandidat kommer vi ha spännande möjligheter i närtid.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Webbdesigner

Ansök    Dec 19    Beta Ekonomi AB    Webbdesigner
Om jobbet Vi söker en skicklig webbdesigner för att skapa fantastiska användarupplevelser för våra nya produkter. Är du en skicklig webbdesigner med en överlägsen användargränssnittsdesign? Om ja, hör vi av dig! Du ska delta i utformningen av en materialteknisk webbplats med en lite mobilapplikation. Eftersom det här är en ny produkt och ett nybildat team kommer du att spela en avgörande roll i tillväxtfasen med effekterna av dina bidrag. Som webbdesigner ... Visa mer
Om jobbet
Vi söker en skicklig webbdesigner för att skapa fantastiska användarupplevelser för våra nya produkter. Är du en skicklig webbdesigner med en överlägsen användargränssnittsdesign? Om ja, hör vi av dig!
Du ska delta i utformningen av en materialteknisk webbplats med en lite mobilapplikation. Eftersom det här är en ny produkt och ett nybildat team kommer du att spela en avgörande roll i tillväxtfasen med effekterna av dina bidrag. Som webbdesigner på Beta Ekonomi får du möjlighet att växa din roll med dina lagkamrater.
Du ska ha:
• Bevisad arbetslivserfarenhet som webbdesigner och påvisbara färdigheter inom grafisk design.
• Demonstrerad förmåga att ta ett projekt från idé till lansering.
• Gedigen erfarenhet av att skapa trådramar, storyboards, användarflöden, processflöden och webbplatskartor.
• Erfarenhet av PHP Laravel framework
• Kunskaper i HTML, CSS, jQuery och JavaScript för snabb prototypering.
• Erfarenhet av User Experience (UX) och User Interface (UI).


Dina kvalifikationer:
• BS/MS i grafisk design, webbdesign eller ett relaterat område.
• 3+ års professionell designerfarenhet.
• Bekvämt arbete i en snabb miljö.
• Kunskaper i att arbeta på engelska. Visa mindre

Webbdesigner

Ansök    Sep 1    Beta Ekonomi AB    Webbdesigner
Om jobbet Vi söker en skicklig webbdesigner för att skapa fantastiska användarupplevelser för våra nya produkter. Är du en skicklig webbdesigner med en överlägsen användargränssnittsdesign? Om ja, hör vi av dig! Du ska delta i utformningen av en materialteknisk webbplats med en lite mobilapplikation. Eftersom det här är en ny produkt och ett nybildat team kommer du att spela en avgörande roll i tillväxtfasen med effekterna av dina bidrag. Som webbdesigner ... Visa mer
Om jobbet
Vi söker en skicklig webbdesigner för att skapa fantastiska användarupplevelser för våra nya produkter. Är du en skicklig webbdesigner med en överlägsen användargränssnittsdesign? Om ja, hör vi av dig!
Du ska delta i utformningen av en materialteknisk webbplats med en lite mobilapplikation. Eftersom det här är en ny produkt och ett nybildat team kommer du att spela en avgörande roll i tillväxtfasen med effekterna av dina bidrag. Som webbdesigner på Beta Ekonomi får du möjlighet att växa din roll med dina lagkamrater.
Du ska ha:
• Bevisad arbetslivserfarenhet som webbdesigner och påvisbara färdigheter inom grafisk design.
• Demonstrerad förmåga att ta ett projekt från idé till lansering.
• Gedigen erfarenhet av att skapa trådramar, storyboards, användarflöden, processflöden och webbplatskartor.
• Erfarenhet av PHP Laravel framework
• Kunskaper i HTML, CSS, jQuery och JavaScript för snabb prototypering.
• Erfarenhet av User Experience (UX) och User Interface (UI).


Dina kvalifikationer:
• BS/MS i grafisk design, webbdesign eller ett relaterat område.
• 3+ års professionell designerfarenhet.
• Bekvämt arbete i en snabb miljö.
• Kunskaper i att arbeta på engelska. Visa mindre

Sjöspeditör Helsingborg

Ansök    Dec 18    GEODIS Sweden AB    Expeditör, spedition
Vi söker en Sjöspeditör inom export till vårt kontor i Helsingborg! Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Din roll I rollen som Sjöspedi... Visa mer
Vi söker en Sjöspeditör inom export till vårt kontor i Helsingborg!

Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Din roll

I rollen som Sjöspeditör inom export kommer du att ha den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och dagligen ha kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med kundansvarig, chef, leverantörer och kundrepresentanter. Du arbetar huvudsakligen med sjö men kommer även till viss del få möjlighet att arbeta med tågtransporter.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Planering och bokning av transport enligt avrop från kund
- Kundvård
- Leveransbevakning/avvikelserapportering
- Utfärdande av transportdokument
- Fakturering samt kostnadskontroll
- Kundmöten och workshops; både face-to-face och digitalt


Vår avdelning arbetar med sjöimport, sjöexport och tåg och består av sju personer. Vi är uppdelade i två team, där du kommer tillhöra exportteamet, bestående av fem personer. Du kommer främst arbeta mot mindre och medelstora kunder. Vi är en glad och ambitiös grupp med bra sammanhållning och gott samarbete, som är måna om den nära kundrelationen och att alltid leverera med hög kvalitet. Tjänsten är ett vikariat med start i januari 2021 och fram till mars 2022. Vi sitter i nyrenoverade och fina lokaler nära hamnen i Helsingborg.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av sjöspedition och gärna med erfarenhet av export. Gymnasieutbildning är ett krav men det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom spedition eller logistik. Det är även meriterande om du har arbetat i CW1 men inget krav. Då vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska.

Rollen passar dig som har en mycket god samarbetsförmåga och lyssnar och kommunicerar med andra på ett bra sätt. Vi tror att du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du ställs inför problemlösning och intressanta utmaningar. Du är ansvarstagande, tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och har ett strukturerat arbetssätt. Då omständigheterna för sändningar snabbt kan ändras tror vi att din flexibla förmåga gör att du lätt anpassar dig till nya förutsättningar. Liksom vi, brinner du för arbetet som Speditör!

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2021-01-06.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Per Ottosson, +46 (0)707 90 10 04.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel +46 101 631 828. Visa mindre

Utredare till Saknat gods

Ansök    Jan 21    ICA Sverige AB    Expeditör, spedition
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss. Beskrivning av jobb Saknat gods är en avdelning inom Logistik Kundsupport o... Visa mer
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.

Beskrivning av jobb

Saknat gods är en avdelning inom Logistik Kundsupport och består av 15 medarbetare utspridda på fyra kontor (Helsingborg, Stockholm, Västerås och Borlänge) i Sverige

Vi söker dig som har intresse för logistik och kundkontakt samt vill vara en del av utvecklingen och förbättringsarbetet inom Logistik Kundsupport.

Som person är du noggrann, kommunikativ och ställer höga krav på leverans samt förbättringsarbete, både i ditt egna arbete och gruppens ansvarsområde.
Din personlighet präglas av en stor ansvarskänsla, något som visar sig i ditt engagemang för ditt arbete och organisationen du arbetar inom.

Utöver detta ser vi att du är en person med hög integritet och social kompetens, som respekterar och uppmuntrar dina kollegor. Du visar förståelse för dina kollegor, rådfrågar dem och hjälper till när det behövs, allt för att bidra till ert gemensamma resultat. Med hjälp av din positiva inställning och ditt engagemang så bidrar du till gruppens laganda och en trivsam arbetsmiljö.



Arbetsuppgifter:

- Utreda, hantera & avrapportera saknat gods på samtliga varuavsnitt

- Verka som kontaktperson vid frågor rörande saknat gods/returer

- Bistå vid reklamations- och krossärende

- Aktivt deltagande vid daglig styrning och i gruppens förbättringsarbete

- Ansvar för efterlevnad och utveckling av processer tillhörande Saknat Gods

- Ansvara för att arbetsblad för Saknat Gods dokumenteras och uppdateras löpande

Din profil - Utbildning

- Gymnasieutbildning

- Du behärskar svenska i tal och skrift

- Fördjupad kunskap i Excel och LS är meriterande

Din profil - Erfarenheter

- Produktkännedom och kvalitetskunskap

- Kunskap om logistik och varuflöde

- Grundläggande ekonomikunskaper

- Butikserfarenhet är starkt meriterande

Din profil - Personliga egenskaper

- Kommunikativ - Tydlig

- Noggrann, ansvarstagande och utåtriktad

- Har lätt för att samarbeta och är flexibel

- Beslutstagande - Bra på att prioritera under press


Kravprofil
- Dokumenterad god samarbetsförmåga
- Dokumenterad erfarenhet av att kunna ta svåra samtal



Sista dag för ansökan:

2020-02-28

Kontaktpersoner:

Per-Olof Persson, Chef Saknat Gods, [email protected]

Lars Hansson, Facklig representant Unionen, [email protected]

Karin Thörn, repr. Akademikerföreningen, mail [email protected] Visa mindre

Ledigt jobb som speditör hos en av våra kunder i Helsingborg

Ansök    Jan 19    Manpower AB    Expeditör, spedition
Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexander Galas via e-post: [email protected]. Sök tjänsten senast den 2020-01-24. Just nu söker vi på Manpower dig för ett uppdrag hos en av våra kunder i logistikbranschen. Största fördelen med att vara anställd hos oss är att dina arbe... Visa mer
Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexander Galas via e-post: [email protected]. Sök tjänsten senast den 2020-01-24.

Just nu söker vi på Manpower dig för ett uppdrag hos en av våra kunder i logistikbranschen. Största fördelen med att vara anställd hos oss är att dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande.

Att arbeta som konsult innebär att du är anställd av oss på Manpower men är uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Vem söker vi?

Vara företagets ansikte mot kund i enlighet med företagets strategi och ramverk, utvecklar och bibehåller relationer med våra kunder samt företräder företaget på ett professionellt sätt. Verkställer bokningar och optimering av bokningar enligt gällande processer och rutiner. Hanterar bokningar (från kund eller andra kontor/nätverket), dvs skapar och bekräftar bokningar, ser till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav.

Säkerställer att samtliga transportsätt utförs i tid, arbetar proaktivt med att informera kund om eventuella incidenter och lösning på problemet. Säkerställa att kundkrav uppfylls och gör nödvändiga förändringar/återkopplar till kund om rutiner skulle avvika från kundens krav och önskemål

Arbetar med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar och säkerställa att alla dokument är kompletta och uppdaterade i tid enligt gällande lagar, förordningar samt interna rutiner (DGD, tull etc).

Till exempel kommer du att:

* Samordna och planera transporter.
* Skapa effektiva flöden av information och betalningar.
* Skapa lönsamma och långsiktiga kundrelationer med anpassade logistiklösningar Visa mindre

Webbdesigner inom e-handel

Ansök    Okt 7    Beta Ekonomi AB    Webbdesigner
Du har arbetat flera år med Webbdesign och UX/UI. Har du erfarenhet av e-handel och Magento är det ett plus. Du ska axla en ledande och inspirerande roll i BETA Ekonomi satsning på snyggare och bättre e-handelsplatser. Din breda profil gör att du kan allt ifrån att sälja in värdet av god design, hålla i workshops för att ta fram tydliga specifikationer/wireframes samt utföra enklare uppdrag och fixar i HTML/CSS. Framförallt ska du kunna designa e-hand... Visa mer
Du har arbetat flera år med Webbdesign och UX/UI. Har du erfarenhet av e-handel och Magento är det ett plus.
Du ska axla en ledande och inspirerande roll i BETA Ekonomi satsning på snyggare och bättre e-handelsplatser.


Din breda profil gör att du kan allt ifrån att sälja in värdet av god design, hålla i workshops för att ta fram tydliga specifikationer/wireframes samt utföra enklare uppdrag och fixar i HTML/CSS.


Framförallt ska du kunna designa e-handelsplatser i världsklass.


Mobilanpassade, intiutiva och konverteringsoptimerade. Visa mindre

Frontend utvecklare

Ansök    Nov 14    Caupo AB    Webbdesigner
OBS! Hittelön på 20.000 kr utgår till den som tipsar om kandidat som vi senare anställer! Såhär fungerar hittelön Vi har de senaste åren växt kraftigt och behöver nu två kompetenta webbutvecklare som ska ingå i vårt team av web- och systemutvecklare. Om tjänsten Som front-end-utvecklare kommer du jobba nära våra kunder. Du kommer att jobba tillsammans med våra systemutvecklare med att implementera layout och nya funktioner. Exempel på arbetsuppgifter: ... Visa mer
OBS! Hittelön på 20.000 kr utgår till den som tipsar om kandidat som vi senare anställer! Såhär fungerar hittelön

Vi har de senaste åren växt kraftigt och behöver nu två kompetenta webbutvecklare som ska ingå i vårt team av web- och systemutvecklare.

Om tjänsten
Som front-end-utvecklare kommer du jobba nära våra kunder. Du kommer att jobba tillsammans med våra systemutvecklare med att implementera layout och nya funktioner.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Html markup, frontend styling och Java-script/jQuery
- Implementera design från exempelvis en photoshopmall
- Arbeta med färdiga designteman i Magneto
- Estimeringar och workshops med kunder

Våra förväntningar på dig är att:
Du är en riktigt skarp webbutvecklare med fokus på frontend. Du brinner för utveckling och design och vill hela tiden utvecklas. Troligtvis har du flertalet egna kreativa projekt inom programmering/design på gång. Du är driven, kreativ och vill arbeta i en sådan miljö. Med största sannolikhet har du en akademisk utbildning inom exempelvis medieteknik, datateknik eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet av så många som möjligt av: HTML5, CSS3, PHP, jQuery, Javascrip och . Du har oerhört höga mål och ambitioner och vill på sikt bli bäst inom ditt område.

Vi ser att du är en person som tycker om att arbeta som konsult och är beredd att ge det där lilla extra. Du har ett intresse för teknik och gillar att hänga med i den senaste utvecklingen. En positiv attityd, ärlighet och ödmjukhet är något som vi och våra kunder värdesätter högt.

För att bli en del av vårt team har du:
- Erfarenhet av responsiv design, HTML, CSS och jQuery
- Erfarenhet av programmering i PHP
- Erfarenhet av Adobe Photoshop
- Erfarenhet av att bygga och testa för olika webbläsare och enheter
- Erfarenhet av Git eller annat versionshanteringssystem
- Erfarenhet av agila utvecklingsmetoder
- Det är en stor fördel om du redan har du en Magento front-end-certifiering, om inte då är målsättningen att du ska bli certifierad när du börjar jobba hos oss.

Vi erbjuder:
- Möjlighet till utbildningar och certifieringar
- Attraktiv tjänstepension och sjukförsäkring
- Passionerade kollegor som hjälper varandra, och har det roligt ihop
- Ett flexibelt arbete som du i hög grad själv har ansvaret för och kan styra
- Friskvårdsbidrag


Vi levererar smart e-handel med Magento

Caupo har levererat ett stort antal affärskritiska lösningar åt e-handels- och retailföretag i över 10 år. Vår samlade kompetens ligger i framkant när det gäller effektiva lösningar för digital affärsutveckling. Caupo är inte begränsat till något system eller metod men har spetskompetens och levererar det mesta när det gäller Magento och Omnikanal. Vi har även bred erfarenhet av integration av affärssystem som exempelvis SAP, M3, Specter eller Garp. För en optimal produkt och informationshantering jobbar vi med PIM, DAM och CRM för att förse kunderna med rätt och uppdaterad information i alla kanaler såsom sälj, marknad och produktionskanalerna. Vi arbetar med Inriver, PIMCore, C4 Contexture och Akeneo Visa mindre

Webbdesigner i e-handelsföretag

Ansök    Jan 9    Bodair Ahmad    Webbdesigner
Located in a popular area in Helsingborg, Sweden, A promising trading firm willing to widen its activities in the domain of trade. Detailed responsibilities of the position would include: Website • Update product information and content on the website • Create banners, images, promotions etc for display on the website (using products like Photoshop) • Update content managed areas (copy & artwork) • Manage website configuration & parameters (eg payment opt... Visa mer
Located in a popular area in Helsingborg, Sweden, A promising trading firm willing to widen its activities in the domain of trade. Detailed responsibilities of the position would include:

Website
• Update product information and content on the website
• Create banners, images, promotions etc for display on the website (using products like Photoshop)
• Update content managed areas (copy & artwork)
• Manage website configuration & parameters (eg payment options, stock management)
• Investigate and report any operational/technical issues arising
• Scope and document ongoing website functional projects /improvements
• Test and deploy functional projects /improvements

Marketing
• Understand and develop sources of traffic (& the factors that influence it): email, SEO, PPC, affiliates, social media, catalogs etc
• Liaise with agencies or in-house teams to implement and support campaigns
• Investigate, evaluate and assess new ways of generating additional traffic/orders
• Produce reports to analyse the performance of all online marketing campaigns and promotions (via reports, analytics, surveys etc)
Measurement
• To meet and exceed all agreed performance objectives (sales, conversions, engagement)
• Continuous improvement of customer satisfaction
• Meet internal service levels for website activity and management
• Maintaining an excellent level of service to the business A web designer is needed for our company for the day-to-day management and operation of an e-shopping website.

Summary of role
• Generate and update website content (products, content, promotions)
• Plan, define and implement website changes and functional improvements
• Maintain and update the online marketing plan for the website
• Monitor key performance indicators on the website and develop plans to improve them

Key Experience
• Understanding of order management/customer fulfillment in an e-commerce context
• Experience using packages like Excel and Photoshop
• Computer literate and understanding of basic web technologies (FTP, browsers, basic HTML, data files)
• Familiar with data management
• Previous experience of website or e-commerce
• Basic understanding of Google products such as Webmaster Tools & Analytics would be desirable Visa mindre

Studentmedarbetare - kommunikativ webbsamordnare

Ansök    Nov 19    Helsingborgs stad    Webbdesigner
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Näringslivs- och Destinationsutvecklingsavdelningens uppdrag är att verka för att göra Helsingborg till Sve... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Näringslivs- och Destinationsutvecklingsavdelningens uppdrag är att verka för att göra Helsingborg till Sveriges attraktivaste stad för våra målgrupper företag, besökare och studenter. Det gör vi genom utveckling av plats och service, och genom att med marknadsföring med spets få fler etableringar och besökare, samt skapa kunskap om och intresse för vår stad. Avdelningen driver och utvecklar flertalet digitala kanaler däribland visithelsingborg.com, businesshelsingborg.com, sociala medier, nyhetsbrev mm. Till avdelningen för Näringslivs- och Destinationsutveckling söker vi en studentmedarbetare, en kommunikativ och kreativ webbsamordnare.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en studentmedarbetare som kan hjälpa oss med att skapa redaktionellt innehåll, digitala kampanjer, synlighet i sökmotorer (SEO), webbdesign, utveckling av webbplatserna samt innehåll i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att skapa content (text, bild och rörligt) och att arbeta med webbutveckling. Vi ser gärna att du vana från att arbeta med wordpress och sociala medier. Du är kreativ och strukturerad på samma gång och är självgående men också älskar att arbeta i team. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med stor frihet vid sidan om dina studier.

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Forwarding Agent - Helsingborg

DHL Freight söker nu 1 teamorienterad och noggrann person till rollen som Freight Forwarding Agent inom avdelningen Freight Forwarding Western Europe. Du kommer arbeta med import och export västeuropa. Som Freight Forwarding agent får du en utvecklande och spännande roll där du ansvarar för samt bidrar till den växande marknaden inom Western Europe. I din roll ansvarar du för att driva frågor gentemot våra agenter och kollegor samt andra samarbetspartners ... Visa mer
DHL Freight söker nu 1 teamorienterad och noggrann person till rollen som Freight Forwarding Agent inom avdelningen Freight Forwarding Western Europe. Du kommer arbeta med import och export västeuropa. Som Freight Forwarding agent får du en utvecklande och spännande roll där du ansvarar för samt bidrar till den växande marknaden inom Western Europe. I din roll ansvarar du för att driva frågor gentemot våra agenter och kollegor samt andra samarbetspartners i Sverige och utomlands, varför vi ser god kommunikationsförmåga som en viktig egenskap. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 100 % sysselsättningsgrad. Bemanningen är vardagar mellan 06:30-21:00 och helger mellan 06:00 och 16:30. Placeringen är i Helsingborg. Tillträde för tjänsten är 2019-11-01.Freight Forwarding Western Europe administrerar för Västeuropa trafiken och är även den förlängda armen åt dispatchern för Västeuropa som sköter vår exporttrafik. Vi är idag ett starkt och motiverat team på 6 medarbetare på exporten och 9 medarbetare på importen. Huvudsakliga arbetsuppgifterHantera transportbokningar från våra kunder och agenterTa emot och hantera aviseringar (via EDI) från våra agenterSöka gods i vårt nätverkBoka och bevaka vidaretransporter via vårt inrikes nätverkHantera tulltransporter till/från icke EU land efter gällande regler Daglig kommunikation med kunder, agenter och DHL- kontor runt om i Sverige via telefon och mail/skype. Hantera ärenden i våra interna ärendehanterings systemDispa och avdispa sändningar i PEV (planerings verktyg)Kvalifikationer:BranscherfarenhetNoggrann, ordningssinne med känsla för detaljerStresstålig Bra kommunikationsförmåga, kundorienteradTeamspelareVana att jobba i datamiljöGoda kunskaper i svenska och engelska i tal och skriftVilka är vi? Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om DHL - vårt varumärke, DHL Freight ?- globalt eller DHL Freight SverigeDHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Intresserad?Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Christina Norén Supervisor Western Europé på 042-4953383 [email protected] ?Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdag 2019-10-21Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat. Visa mindre

Studentmedarbetare - kommunikativ webbsamordnare

Ansök    Nov 7    Helsingborgs stad    Webbdesigner
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Näringslivs- och Destinationsutvecklingsavdelningens uppdrag är att verka för att göra Helsingborg till Sve... Visa mer
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Näringslivs- och Destinationsutvecklingsavdelningens uppdrag är att verka för att göra Helsingborg till Sveriges attraktivaste stad för våra målgrupper företag, besökare och studenter. Det gör vi genom utveckling av plats och service, och genom att med marknadsföring med spets få fler etableringar och besökare, samt skapa kunskap om och intresse för vår stad. Avdelningen driver och utvecklar flertalet digitala kanaler däribland visithelsingborg.com, businesshelsingborg.com, sociala medier, nyhetsbrev mm. Till avdelningen för Näringslivs- och Destinationsutveckling söker vi en studentmedarbetare, en kommunikativ och kreativ webbsamordnare.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en studentmedarbetare som kan hjälpa oss med att skapa redaktionellt innehåll, digitala kampanjer, synlighet i sökmotorer (SEO), webbdesign, utveckling av webbplatserna samt innehåll i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att skapa content (text, bild och rörligt) och att arbeta med webbutveckling. Vi ser gärna att du vana från att arbeta med wordpress och sociala medier. Du är kreativ och strukturerad på samma gång och är självgående men också älskar att arbeta i team. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med stor frihet vid sidan om dina studier.

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Frontend utvecklare

Ansök    Okt 3    Caupo AB    Webbdesigner
Vi har de senaste åren växt kraftigt och behöver nu två kompetenta webbutvecklare som ska ingå i vårt team av web- och systemutvecklare. Om tjänsten Som front-end-utvecklare kommer du jobba nära våra kunder. Du kommer att jobba tillsammans med våra systemutvecklare med att implementera layout och nya funktioner. Exempel på arbetsuppgifter: - Html markup, frontend styling och Java-script/jQuery - Implementera design från exempelvis en photoshopmall - Arbe... Visa mer
Vi har de senaste åren växt kraftigt och behöver nu två kompetenta webbutvecklare som ska ingå i vårt team av web- och systemutvecklare.

Om tjänsten
Som front-end-utvecklare kommer du jobba nära våra kunder. Du kommer att jobba tillsammans med våra systemutvecklare med att implementera layout och nya funktioner.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Html markup, frontend styling och Java-script/jQuery
- Implementera design från exempelvis en photoshopmall
- Arbeta med färdiga designteman i Magneto
- Estimeringar och workshops med kunder

Våra förväntningar på dig är att:
Du är en riktigt skarp webbutvecklare med fokus på frontend. Du brinner för utveckling och design och vill hela tiden utvecklas. Troligtvis har du flertalet egna kreativa projekt inom programmering/design på gång. Du är driven, kreativ och vill arbeta i en sådan miljö. Med största sannolikhet har du en akademisk utbildning inom exempelvis medieteknik, datateknik eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet av så många som möjligt av: HTML5, CSS3, PHP, jQuery, Javascrip och . Du har oerhört höga mål och ambitioner och vill på sikt bli bäst inom ditt område.

Vi ser att du är en person som tycker om att arbeta som konsult och är beredd att ge det där lilla extra. Du har ett intresse för teknik och gillar att hänga med i den senaste utvecklingen. En positiv attityd, ärlighet och ödmjukhet är något som vi och våra kunder värdesätter högt.

För att bli en del av vårt team har du:
- Erfarenhet av responsiv design, HTML, CSS och jQuery
- Erfarenhet av programmering i PHP
- Erfarenhet av Adobe Photoshop
- Erfarenhet av att bygga och testa för olika webbläsare och enheter
- Erfarenhet av Git eller annat versionshanteringssystem
- Erfarenhet av agila utvecklingsmetoder
- Det är en stor fördel om du redan har du en Magento front-end-certifiering, om inte då är målsättningen att du ska bli certifierad när du börjar jobba hos oss.

Vi erbjuder:
- Möjlighet till utbildningar och certifieringar
- Attraktiv tjänstepension och sjukförsäkring
- Passionerade kollegor som hjälper varandra, och har det roligt ihop
- Ett flexibelt arbete som du i hög grad själv har ansvaret för och kan styra
- Friskvårdsbidrag


Vi levererar smart e-handel med Magento

Caupo har levererat ett stort antal affärskritiska lösningar åt e-handels- och retailföretag i över 10 år. Vår samlade kompetens ligger i framkant när det gäller effektiva lösningar för digital affärsutveckling. Caupo är inte begränsat till något system eller metod men har spetskompetens och levererar det mesta när det gäller Magento och Omnikanal. Vi har även bred erfarenhet av integration av affärssystem som exempelvis SAP, M3, Specter eller Garp. För en optimal produkt och informationshantering jobbar vi med PIM, DAM och CRM för att förse kunderna med rätt och uppdaterad information i alla kanaler såsom sälj, marknad och produktionskanalerna. Vi arbetar med Inriver, PIMCore, C4 Contexture och Akeneo Visa mindre

Senior UX Designer

Ansök    Aug 22    Resurs Bank    Webbdesigner
Har du flerårig erfarenhet av UX-design? Ser du möjligheter istället för hinder? Är du en dessutom en leveranssäker "doer"? Vi söker nu en senior UX Designer som vill vara en del av att utveckla vårt digitala gränssnitt.    Är Resurs något för dig? Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet... Visa mer
Har du flerårig erfarenhet av UX-design? Ser du möjligheter istället för hinder? Är du en dessutom en leveranssäker "doer"? Vi söker nu en senior UX Designer som vill vara en del av att utveckla vårt digitala gränssnitt. 

 

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Vad kommer du att arbeta med?


I rollen som Senior UX Designer kommer du, tillsammans med våra andra UX Designers arbeta med Resurs Banks digitala gränssnitt, såsom webbsidor och applikationer för B2B och B2C. Detta genom att:


• Identifiera användarresor, scenarios och skapa testbara hypoteser
• Ta fram visuell design: gränssnittsdesign, interaktionsdesign, interaktiva prototyper, wireframes och hi-fi skisser.
• Arbeta datadrivet och metodiskt utifrån krav, research och användardata
• Driva användarperspektivet i de projekt som du är del av
• Medverka till att driva vårt UX arbete framåt

Framgångsfaktorer för denna roll:

Vi söker dig som är senior i din roll och har jobbat minst fem år som UX Designer. Vi tror att du har arbetat i olika typer av projekt antingen inhouse eller som konsult. Vi ser även att du har:  


• Arbetat nära utvecklingsprojekt i en IT-miljö.
• Erfarenhet av digitalisering
• Har arbetat datadrivet
• Förmåga att leda workshops och genomföra undersökningar
• Är van att arbeta agilt och med designsprintar eller Lean UX

Du kommer ingå i vårt UX-Team som är verksamt under avdelningen PMO (Project Management Office).

Vem är du? 


Vi värderar personliga egenskaper och ser att du är en teamplayer som ser möjligheter istället för hinder. För att känna dig engagerad i arbetet ser vi också att du är en ansvarstagande "doer" med stort leveransfokus. Du är strukturerad, självgående och framförallt kreativ.

Utöver det tror vi att du har utbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom området UX. Du har god kunskap inom relevanta verktyg såsom Sketch, UX Pin, Adobe XD eller Figma.  

 

Så går rekryteringen till

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontakt:

Björn Fogelberg, UX Team Lead
[email protected]

 

#LI-DNP

 


Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,0 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det andra kvartalet 2019 uppgick antalet anställda till 777 personer och låneboken till 30,3 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm. Visa mindre

Till vår kund DHL i HBG söker vi en speditör

Ansök    Jun 28    Manpower AB    Expeditör, spedition
Det här är ett konsultuppdrag som varar mellan september och mitten på januari med eventuell förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos DHL Global Forwardings kontor i Helsingborg. För många människor är DHL synonymt med att skicka ett dokument eller paket. DHL är precis det och mycket mer. DPDHL-koncernen har ca 480.000 anställda i mer än 220 länder och territorier runtom i världen. Vi är i grunden ett tyskt företag, där vårt glo... Visa mer
Det här är ett konsultuppdrag som varar mellan september och mitten på januari med eventuell förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos DHL Global Forwardings kontor i Helsingborg.

För många människor är DHL synonymt med att skicka ett dokument eller paket. DHL är precis det och mycket mer. DPDHL-koncernen har ca 480.000 anställda i mer än 220 länder och territorier runtom i världen. Vi är i grunden ett tyskt företag, där vårt globala affärsspråk är engelska med stöd av det lokala språket i respektive land.

Industrial Projects är avdelningen inom DPDHL som hanterar överdimensionerat gods, breakbulk, RoRo, tunga lyft samt övriga specialtranspoter på land, till sjöss och i luften. Som en självständig organisation inom affärsområdet DHL Global Forwarding & Freight, är vi en av de ledande aktörerna i Sverige inom projektlogistik.



Du kommer vara en viktig medlem i vår kunds team av erfarna och professionella speditörer.

Huvudarbetsuppgiften kommer att vara att ur kvalitetssynpunkt och med kunden i fokus hantera projektskeppningar inom alla transportsätt (Bil, Sjö, Flyg) till kund och nätverk, samt säkerställa att lönsamhet uppnås.



Kvalifikationer och kompetenser



* Goda kunskaper inom spedition (Sjö, bil, flyg)
* Hög förståelse för operativa processer
* Kundfokus/hög servicekänsla
* God initiativförmåga med fokus på problemlösning
* Mål-, Resultat- och kommersiellt inriktad
* God förståelse för samarbete
* Driven och med social kompetens
* God kommunikationsförmåga
* Goda kunskaper i MS Office
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska



Huvudsakligar arbetsuppgifter

* Ta emot och hantera skeppningsuppdrag
* Boka transporter med underleverantörer såsom t ex åkerier och rederier
* Registrera uppdrag i företagets speditionssystem samt färdigställa nödvändiga dokument för transport och överföra dem till rätt mottagare.
* Bevakning av skeppningsdokument
* Orderuppföljning och orderbevakning för avtalade kunder.
* Fakturering av uppdrag mot kunder och/eller agenter beroende på leveransvillkor
* Kostnadskontroll och kontering av leverantörsfakturor
* Arkivering av uppdragsdokumentation





Arbetet på Industrial projects är mycket omväxlande och ger stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Tempot växlar och du kommer ofta att vara delaktig i planeringen av projektskeppningar tillsammans med och ute hos kunder och leverantörer. Service är A och O.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Jigman på telefonnummer 042-37 16 01 eller e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Digital Designer / Producent till Furniturebox

Ansök    Jul 4    E - commerce recruit    Webbdesigner
Brinner du för grafisk design, är duktig på att produceradigitaltoch harett stort kreativtoch kommersiellt mindset? Motiveras du dessutom av att ta fram innovativalösningar och att få vara med och påverka ditt arbete? Då har vi tjänsten för dig! Vi kan nu erbjuda dig en spännande tjänst som Digital Designer/Producent hos Furniturebox som är en del av e-handelsjätten Home Funishing Nordic. Du ansluter till duktiga, drivna, kreativaoch passionerade kollegor... Visa mer
Brinner du för grafisk design, är duktig på att produceradigitaltoch harett stort kreativtoch kommersiellt mindset? Motiveras du dessutom av att ta fram innovativalösningar och att få vara med och påverka ditt arbete? Då har vi tjänsten för dig!

Vi kan nu erbjuda dig en spännande tjänst som Digital Designer/Producent hos Furniturebox som är en del av e-handelsjätten Home Funishing Nordic. Du ansluter till duktiga, drivna, kreativaoch passionerade kollegor, som alla vill göra skillnad.

Om företaget
Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom Bygghemma Group. Inom Home Furnishing Nordic ingår många online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot.Bygghemma Group är en dynamisk och snabbväxande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen omsatte 5 miljarder 2018 och växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.

Om tjänsten
Som ett led i Furniturebox fortsatta expansion söker vi nuen duktig Digital Designer/Producent. I rollen kommer du axla en viktig roll med arbetsuppgifter som spänner över ett bredd område. Du, tillsammans med teamet, kommer arbeta för att utveckla bolagets digitala marknadsföring och försäljning med ettövergripande ansvar för grafisk design och produktion till Furniturebox.se. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innefatta grafisk design och produktion av följande:

Banners/kampanjmaterial
Nyhetsbrev
Sociala-media material
Material till samarbetspartners
Rörligt material
Övrigt grafiskt material

Då företaget befinner sig i kraftig tillväxt kommer det på sikt kunnaerbjudas goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Digital Designer/Producent ser vi att du har minimum ett par års erfarenhet inom design/produktion onlineeller motsvarande. Kommer din erfarenhet från e-handel ses detta som starkt meriterande. En förutsättning för tjänsten är att du arbetar obehindrat inom Adobe CC, främst inom Photoshop och InDesign. Har du erfarenhet av UX/UI, Sketch, Premiere Pro/After Effects eller motsvarande ser vi detta somett plus men inte som ett krav för tjänsten.
Vidare har du ett genuint intresse för design,kundresan onlineoch har förståelse försambandet mellan marknadsföring, användarvänlighet och försäljning. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift.

Om dig
Sedan starten har Furniturebox genomgått en kraftig expansion, varpå det är viktigt att du trivs i en dynamisk miljö med högt tempo och fokus på flexibilitet och problemlösning. Du är självgående som person, initiativtagande och har ett effektivt och kommersiellt mindset.För att lyckas i rollen ser vi även att du är noggrann ochstrukturerat samtidigt som du är effektiv i ditt arbete.Har du dessutom ett intresse för företagets produkter, design ochmarknad har du goda förutsättningar för att lyckas i rollen.

Vad vi erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag som har ett väldigt gott renommé i branschen. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta digitala utveckling. Detta är en roll för dig som trivs i en organisation med stora utvecklingsmöjligheter, där alla vill bidra och göra skillnad och där det ges utrymme för flexibilitet och att kunna påverka. Du kommer tillett starkt varumärke med stor stolthet och kvalité genom hela organisationen.Medarbetarna är Home Furnishings viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Placering &start;
Tjänsten är placerad på huvudkontoret på Strandbadsvägen iHelsingborg och tillträde är enligt överenskommelse.

Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan, gärna tillsammans med portfolio eller motsvarade, snarastför att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot dinansökan.

digitaldesigner #onlinemarketing #designer #grafiker #producent #furnuturebox #ecommerce #ecommercerecruit #ehandelsjobb #jobb Visa mindre

Digital designer

Ansök    Maj 10    Resurs Bank    Webbdesigner
Brinner du för digital grafisk design och har god erfarenhet och kunskap av det digitala landskapet? Då kan det här jobbet bli ditt! Just nu söker vi en digital designer till marknadsavdelningen på Resurs nordiska huvudkontor i Helsingborg. Vi växer och vi är nu på jakt efter en person som vill växa med oss och bygga vidare på den varumärkesresa som vi är på. Är Resurs något för dig? Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. F... Visa mer
Brinner du för digital grafisk design och har god erfarenhet och kunskap av det digitala landskapet? Då kan det här jobbet bli ditt!
Just nu söker vi en digital designer till marknadsavdelningen på Resurs nordiska huvudkontor i Helsingborg. Vi växer och vi är nu på jakt efter en person som vill växa med oss och bygga vidare på den varumärkesresa som vi är på.

Är Resurs något för dig?
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Vad kommer du att arbeta med?

I rollen som digital designer kommer du bland annat att:


• Utveckla och formge vårt marknadsmaterial för de digitala kanalerna
• Leverera innovativa digitala kampanjer
• Agera kreativt bollplank i teamet
• Delta i design- och utvecklingsarbetet av våra digitala kanaler, som t.ex. web och app.
• Utveckla och underhålla vår varumärkesprofil, framförallt för det digitala landskapet

Framgångsfaktorer för denna roll:


• Utmärkta kunskaper inom digital design, UI & UX.
• Utmärkta kunskaper i Adobe Creative Suite för t.ex. Wireframing & Motion design och erfarenhet av att skriva och redigera front end kod, i form av HTML, CSS & JavaScript.
• Gedigen erfarenhet av att skapa relevant, rörligt och animerat material till samtliga medier och plattformar.
• Erfarenhet av datadriven digital annonsering.

Du kommer ingå i vårt Inhouse Agency team som är ett av två team inom marknadsavdelningen. I rollen kommer du få möjlighet att skapa material för marknadsföring inom olika områden, delta i och designa för olika projekt och bli en del av ett roligt och ambitiöst team. Du kommer rapportera till Inhouse Agency Manager.

Vem är du?
Vi tror att du har minst 5 års yrkeserfarenhet inom digital (grafisk) design i en roll där du haft fokus på det digitala landskapet, antingen på byrå, marknadsavdelning eller genom frilans. Du håller dig à jour med det senaste inom området och har dokumenterad erfarenhet i form av exempelvis en portfolio.
Som person är du kreativ, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Dessutom bör du kunna förmedla dina tankar kring olika lösningar till resten av projektteamet samt kunna dela med dig av kunskaper och insikter i nya trender och verktyg.

Så går rekryteringen till
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontakt:
Rikard Nilsson, Inhouse Agency Manager
[email protected]

#LI-DNP 


Om Resurs Bank
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi cirka 5,9 miljoner privatkunder och över 700 anställda i Norden. Visa mindre