Lediga jobb Länsförsäkringar Skåne - Ömsesidigt i Helsingborg

Se alla lediga jobb från Länsförsäkringar Skåne - Ömsesidigt i Helsingborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Helsingborg som finns inom det yrket.

Vi söker en rådgivare inom pension

Vill du jobba i ett bolag där du kan göra skillnad – på riktigt? Med engagerade kollegor som stöttar dig i vardagen? Och ledare som brinner för din utveckling? Vi söker nu en rådgivare inom Liv & Pension till vår kundmötesplats på Sundstorget i Helsingborg. Är du en ansvarstagande person som ständigt har kundens bästa för ögonen och motiveras av att nå uppsatta mål och långsiktiga kundrelationer, då kan du vara den vi söker. I rollen som Rådgivare inom Liv... Visa mer
Vill du jobba i ett bolag där du kan göra skillnad – på riktigt? Med engagerade kollegor som stöttar dig i vardagen? Och ledare som brinner för din utveckling? Vi söker nu en rådgivare inom Liv & Pension till vår kundmötesplats på Sundstorget i Helsingborg. Är du en ansvarstagande person som ständigt har kundens bästa för ögonen och motiveras av att nå uppsatta mål och långsiktiga kundrelationer, då kan du vara den vi söker.
I rollen som Rådgivare inom Liv & Pension kommer du att arbeta både med befintliga kunder och vårda dem, men också med nybearbetning av kunder. Du analyserar och identifierar kunderna i syfte att säkerställa att kunderna är rätt försäkrade utifrån behov och förutsättningar. Kunderna finns i Helsingborg med omnejd.
Ditt kundsegment är små till medelstora företag. Kundmötet kommer i huvudsak bestå av telefon och digitala möten, men även fysiska kundmöten kommer också att ske då till största del på vår kundmötesplats. Som rådgivare är det viktigt att vara lösningsorienterad, att ha hög aktivitet och stort engagemang. I arbetsuppgifterna ingår även att se till helheten Sak, Liv, Bank för våra kunder.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har ett affärsmässigt tänk och alltid uppvisar ett gott kundbemötande. Livdiplom och dokumenterad erfarenhet av att arbeta mot företagsmarknaden är meriterande. Vi tror du har erfarenhet av försäljning gentemot små och medelstora företag. Du är en engagerad person som värdesätter långsiktiga relationer och fokuserar på kundens bästa. Du har lätt för att skapa värdefulla kundrelationer och är lyhörd inför kundens hela behov.
Problemlösning är en av dina drivkrafter och du sätter stort värde på samarbete. Du är affärsmässig, beslutsför och strukturerad. Du arbetar fokuserat för att nå såväl egna som teamets mål. Du bidrar aktivt till att utveckla vårt team och förstår vikten av att medverka till att skapa en god trivsel.
Om oss
Du kommer att vara placerad på vår kundmötesplats på Sundstorget i Helsingborg. På kundmötesplatsen finns det medarbetare som är verksamma inom Sakförsäkring, Livförsäkring och Bank både till privatpersoner och företag/ lantbruk. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är också verksamma i lokalerna. Teamet som du kommer att ingå i består av erfarna medarbetare inom både Företag Sak och Liv/Pension. Teammedlemmarna finns både i Ängelholm och Helsingborg. Vår kultur kännetecknas av engagemang, utveckling och samarbete.
Mer information
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Michael Carlsson, chef Sak och Liv i Helsingborg på tel. 042-633 84 66.
Facklig kontaktperson för Forena är Therese Bergöö. 0411-338103
Kontakt HR: Elin Wigert 040-633 83 36
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Förvaltare till Länshem Skåne

Vi äger, förvaltar och utvecklar hyresfastigheter med bra lägen i Skånes större städer. I vårt fastighetsbestånd finns såväl kontorsfastigheter i attraktiva lägen, som bostadsfastigheter i både nyproduktion och äldre fastigheter. Vi är en del av Länsförsäkringar Skåne och vår verksamhet bygger på samma värderingar och traditioner som präglar vårt moderbolags snart 200 åriga historia. Vi finns på plats nära våra kunder och arbetar för att de ska uppleva sit... Visa mer
Vi äger, förvaltar och utvecklar hyresfastigheter med bra lägen i Skånes större städer. I vårt fastighetsbestånd finns såväl kontorsfastigheter i attraktiva lägen, som bostadsfastigheter i både nyproduktion och äldre fastigheter. Vi är en del av Länsförsäkringar Skåne och vår verksamhet bygger på samma värderingar och traditioner som präglar vårt moderbolags snart 200 åriga historia. Vi finns på plats nära våra kunder och arbetar för att de ska uppleva sitt boende och kontakten med oss som enkel och trygg. Välskötta fastigheter och trivsamma boendemiljöer, långsiktiga relationer och bra service är grundläggande delar av vår verksamhet.
Länshem Skåne AB har vuxit snabbt på kort tid med några större genomförda förvärv. I beståndet ingår nu bland annat fastigheter i Helsingborg, ett nybyggnadsprojekt i Limhamns sjöstad om 309 lägenheter och parkeringshus med hög hållbarhetsprofilering samt kontorshuset Gängtappen i Malmö. I samband med detta så behöver vi nu förstärka vår organisation och söker därför en Teknisk förvaltare.
I rollen som Teknisk förvaltare ingår att ansvara för att drift och förvaltning planeras samt genomförs inom fastställda ramar, så att rätt kostnadsnivåer nås i förvaltningen med hänsyn till verksamhetens krav. Upphandling av nya och löpande uppföljning av befintliga avtal inom drift och underhåll ingår också i rollen. Som teknisk förvaltare ansvarar du för att alla säkerhets- och miljöaspekter beaktas på ett korrekt sätt enligt lag. Du agerar teknisk kravställare i olika utvecklingsprojekt samt är ansvarig för att kunna genomföra mindre hyresgästanpassningar. I rollen ingår även att kunna leda och samordna det dagliga arbetet för fastighetsskötare och drifttekniker, som i nuläget köps in av entreprenörer.
Du ansvarar för att säkerställa att fastslagna processer följs och att nödvändig dokumentation är tillgänglig och uppdaterad. Därutöver förväntas du även jobba med ständiga förbättringar för att optimera och effektivisera förvaltningen.


Vem är du?
Länshem Skåne är en liten organisation och en god samarbetsförmåga är därför av stor vikt. Vidare är du ödmjuk och prestigelös. Vid behov ser du det som självklart att hjälpas åt med alla arbetsuppgifter för att uppnå de gemensamma målen – nöjda hyresgäster och en effektiv förvaltning. Det är av stor vikt att du har ett stort nätverk inom branschen samt stort intresse och erfarenhet av att driva teknisk förvaltning i ett hållbart perspektiv. Det är också viktigt att du är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov.
Goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med fastighetssystemet Incit Xpand eller motsvarande. Du behöver också ha kunskaper inom upphandling, byggnadsteknik, projektledning och entreprenadjuridik samt ekonomi.
Resor förekommer inom Skåne, framför allt mellan Malmö och Helsingborg. Du har naturligtvis körkort och kör med egen bil i tjänsten.


Vilka är vi?
Vi är en grupp på 4 personer som alla är placerade just nu i Helsingborg på Södergatan men vi kommer att flytta ned till Gängtappen i Malmö i början av december.


Vill du veta mer och vill du söka tjänsten?
Då är du välkommen att kontakta VD Pehr Carlberg på 073-0598204, [email protected] Ansökningar tas emot och behandlas löpande så sök snarast, dock senast den 25 september.
Ansvarig fackligrepresentant från Forena är Rose-Marie Thuné 042-633 82 32 och ansvarig HR är Git Ström, [email protected]

Vill du vara en del av något större?
Vi ägs av våra kunder. Vi delar gator, stränder och torg med våra kunder. Därför drivs vi av att erbjuda trygghet via våra tjänster och att investera i vårt gemensamma samhälle.


Tillsammans är vi starka
Hos oss jobbar vi tillsammans och stärker varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet. Visa mindre