Lediga jobb Ogunsen AB (publ) i Helsingborg

Se alla lediga jobb från Ogunsen AB (publ) i Helsingborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Helsingborg som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom till spännande uppdrag i Skåne!

Ansök    Aug 1    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till konsultuppdrag i Skåne. SJR letar efter dig som är nyfiken på att arbeta som ekonom i flera olika branscher. I rollen som konsult blir du en del i vårt nätverk av kompetenta och kvalificerade ekonomer. Driver du eget bolag eller letar efter en anställning är du välkommen att höra av dig till oss! I rollen som konsult erbjuder vi dig en möjlighet att prova på konsultuppdrag hos medelstora och stora bolag. Du får också ta del av vår... Visa mer
Redovisningsekonom till konsultuppdrag i Skåne.

SJR letar efter dig som är nyfiken på att arbeta som ekonom i flera olika branscher. I rollen som konsult blir du en del i vårt nätverk av kompetenta och kvalificerade ekonomer. Driver du eget bolag eller letar efter en anställning är du välkommen att höra av dig till oss!

I rollen som konsult erbjuder vi dig en möjlighet att prova på konsultuppdrag hos medelstora och stora bolag. Du får också ta del av vårt breda nätverk för att matcha dig mot rätt arbetsuppgifter och din nästa utmaning som får dig att växa i rollen som ekonom.

Exempel på arbetsuppgifter

- Löpande bokföring

- Månads-, kvartals-, och årsbokslut för ett antal mindre bolag

- Rapportering och uppföljning

- Bokföring av reserver och periodisering

- Administration av avtal och dokument

- Skattedeklaration, moms

- Intern kontakt med flera avdelningar inom företaget

Din bakgrund

- Erfarenhet av arbete som redovisningsekonom

- Civilekonom eller liknande/relevant utbildning inom ekonomi

- God kunskap inom Excel

- God erfarenhet av olika affärssystem är meriterande

- Kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs till olika företag. För att trivas i rollen som konsult är du prestigelös och van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt. Har du erfarenhet av arbete som ekonom inom olika branscher är det meriterande.

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Mona Yusefi på 072 394 33 65.

Varmt välkommen! Visa mindre

Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef

Finax söker en Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef som vill vara med och bidra till en hållbar framtid. Du kommer att arbeta nära produktionen både i Helsingborg och i Västerås. I rollen blir du en nyckelperson i vårt arbete mot långsiktig hållbarhet med stora möjligheter att forma och leda vårt kvalitetsarbete och driva förändring och innovation inom området. Arbetsuppgifter Som Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef ansvar du för att utveckla och im... Visa mer
Finax söker en Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef som vill vara med och bidra till en hållbar framtid. Du kommer att arbeta nära produktionen både i Helsingborg och i Västerås. I rollen blir du en nyckelperson i vårt arbete mot långsiktig hållbarhet med stora möjligheter att forma och leda vårt kvalitetsarbete och driva förändring och innovation inom området.



Arbetsuppgifter

Som Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef ansvar du för att utveckla och implementera kvalitets- och miljöstrategier samt säkerställa att lagar och regler inom området efterlevs. Du kommer att leda ett team med medarbetare både i Helsingborg och Västerås så tidigare erfarenhet av framgångsrikt ledarskap på distans är meriterande. Rollen innebär även att du arbetar nära andra avdelningar och intressenter för att säkerställa att bolagets produkter uppfyller högt ställda kvalitetsstandarder och att vi agerar i enlighet med våra hållbarhetsmål.

Som Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef ansvar du för att:

- driva kvalitetsarbetet

- initiera förbättringsinitiativ inom kvalité, miljö och hållbarhet

- kontinuerligt utveckla verksamheten utifrån ISO certifieringar

- planera, leda och utvärdera både interna och externa revisioner

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll med fokus på kvalitet-, miljö- och hållbarhetsfrågor, gärna inom livsmedelsbranschen eller annan närliggande bransch. Dina kunskaper och erfarenheter av att implementera och följa upp mot regelverk och standarder inom livsmedelsproduktionen kommer att vara viktiga tillsammans med en passion för kvalitet och livsmedelssäkerhet som gör att du vågar utmana traditionella metoder och söker efter nya lösningar.

För att kunna bidra i rollen på ett bra sätta tror vi att du har:

- har en högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område

- har 5 eller fler års erfarenhet från en liknande roll där du även haft ansvar för ett team

- talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

- har en passion och drivkraft för att arbeta med kvalitet och hållbarhet inom mat och livsmedelssäkerhet

För att trivas hos oss och för att kunna utveckla och stärka vår kultur ser vi att det är en fördel att komma från en affärsdriven och gärna mindre organisation där du är van vid att arbeta brett och ta ett stort ansvar för helheten. Som person är du engagerad och driven med en passion när det gäller kvalitet, hållbarhet, miljö och livsmedelssäkerhet.

Du har en förmåga att jobba med utveckling och innovation utan att tappa fokus på affären, produktionen eller ditt team. Du behöver dessutom våga utmana när det krävs och se möjligheter till förbättringar i arbetssätt, processer och rutiner som du är med och driver igenom. Med din tidigare erfarenhet inom livsmedelsindustrin och relevant arbetslivserfarenhet har du den kunskap och expertis som krävs för att leda och forma kvalitet- miljö- och hållbarhetsarbetet.



Om oss

Finax erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med från starten och lägga grunden för ny verksamhet och framtida tillväxt. Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som värdesätter egenskaper som nyfikenhet, prestigelöshet och förmågan att ta nya initiativ och agera proaktivt där och när det behövs. Finax är en växande organisation som tar tillvara på kompetens och ger stort mandat att forma och driva kvalitets-, miljö- och hållbarhetsarbetet. Här kan du läsa mer om bolaget: https://www.finax.se/sv/

Ansökan

I denna rekrytering har Finax valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766 471614. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Kvalitet-, miljö- och hållbarhetschef Visa mindre

Redovisningsansvarig Frigoscandia Helsingborg

Ansök    Sep 7    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i... Visa mer
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Frigoscandia söker nu en driven redovisningsansvarig till sitt huvudkontor i Helsingborg. Du kommer att ansvara för redovisningen i ett antal bolag i koncernen och rapporterar till koncernredovisningschef.



Huvudsakliga ansvarsområden

- Löpande redovisning samt avstämningar

- Månads-, årsbokslut samt årsredovisningar

- Moms, skatter och deklarationer

Vem är du?
För att passa i rollen har du en högskoleexamen eller annan relevant utbildning inom ekonomi/redovisning och du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller.

Du har med fördel tidigare arbetat i större bolag med respekt för deadlines och processer. Du får gärna också ha erfarenhet av koncernbolag och koncernmellanhavanden såväl inom Sverige som internationellt. Du är trygg i din redovisning och har en god förmåga att skapa en tydlig struktur och har även erfarenhet av något större ERP system.

Vi ser gärna att du är nyfiken och har driv att vilja lära och utvecklas. Du gillar det entreprenöriella och drivs av att vara med och påverka och förbättra. Vi värdesätter god analytisk förmåga, ansvarstagande och ägandeskap över ditt arbete. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheten och du gillar att det emellanåt är högt tempo och trivs med att arbeta i ett sammansvetsat team.

Som en del i en internationell koncern är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Vi erbjuder dig:
På Frigoscandia erbjuder vi dig möjligheten till personlig utveckling. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.

Du kommer att arbeta tillsammans med duktiga kollegor som brinner för att skapa laganda och framgång i teamet. Vi värderar våra medarbetares välbefinnande och strävar efter en balanserad arbetsmiljö.
Frigoscandia vill vara en säker och därför alkohol- och drogfri arbetsplats. Du som söker jobb hos oss ska därför känna till att vi på sina ställen genomför slumpvisa alkohol- och drogtester på alla anställda.

Ansökan

I denna rekrytering har Frigoscandia valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]

Sista ansökningsdag är 2023-10-15. (Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut).

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller facktillhörighet. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller utdrag ur belastningsregistret kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Redovisningsansvarig Visa mindre

Group Controller till Finax i Helsingborg

Ansök    Jul 30    Ogunsen AB (publ)    Koncerncontroller
Finax representerar en betydande del av Abdon Food och är respekterad som en pålitlig producent av spannmål och växtbaserade produkter i Norden. Genom att noggrant förädla spannmål, skapar Finax hälsosamma och välsmakande livsmedel som gynnar både människors hälsa och planetens välmående. Finax står bakom ett löfte om att endast producera de produkter som man med god samvete skulle ge till sina egna barn, en filosofi som företaget benämner som "bra magkäns... Visa mer
Finax representerar en betydande del av Abdon Food och är respekterad som en pålitlig producent av spannmål och växtbaserade produkter i Norden. Genom att noggrant förädla spannmål, skapar Finax hälsosamma och välsmakande livsmedel som gynnar både människors hälsa och planetens välmående. Finax står bakom ett löfte om att endast producera de produkter som man med god samvete skulle ge till sina egna barn, en filosofi som företaget benämner som "bra magkänsla".

Som en del av Abdon Group, en koncern med en omsättning på över 2 miljarder kronor och cirka 250 anställda, tillverkar, marknadsför och säljer Finax spannmålsprodukter både på den nordiska och internationella marknaden. För mer information, besök gärna www.finax.se.

Är du en affärsorienterad controller som i ditt nästa steg i karriären vill driva och utveckla arbetet med controlling på ett utvecklingsorienterat livsmedelsföretag? Till en intressant roll på Finax i Helsingborg söker vi nu en Group Controller som kommer att få en viktig roll på koncernnivå i arbetet med analys och uppföljning av verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst där du kommer att arbeta verksamhetsnära med controlling med stort fokus på affären, effektivitet och processförbättringar. Du kommer att ha mycket kontakt med olika delar i organisationen och arbeta med både strategiska och operativa frågor på koncernnivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Finansiella analyser och presentationer till ledning, ägare och styrelse

- Koordinering mellan ekonomiavdelning för de operativa bolagen inom Abdon Food och ägare/styrelse

- Investeringsanalyser

- Intäkts- och kostnadsanalyser

- Kassaflödesanalys och värderingsarbete

- Utveckling av rapporteringsflöden

- Rådgivande i redovisningsfrågor

- Produktkalkylering

- Delta i och driva olika förbättringsprojekt inom ekonomiområdet

Din bakgrund
Vi tror att du är civilekonom eller har motsvarande utbildning och flera års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, gärna i en producerande verksamhet. Du har god förståelse av verksamhetsuppföljning och har arbetat med att analysera lönsamhet och produktivitet. Vidare har du erfarenhet av rapportering, budget- och projektarbete samt investeringsanalyser. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett stort driv och är en strukturerad och analytisk person som trivs med att jobba nära verksamheten. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du är van att ta ansvar och har ett stort affärsintresse som gör att du är intresserad av att förstå helheten i verksamheten. Du trivs lika bra med strategiska som operativa arbetsuppgifter.

Ansökan
I denna rekrytering har Finax valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Group Controller Visa mindre

Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande u...

Ansök    Aug 1    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande uppdrag i Skåne! Har du erfarenhet av leverantörs- eller kundreskontra och är nyfiken på ett nytt arbete? Vi söker just nu fler specialister inom ekonomi. Du kommer bli anställd som konsult och erbjuds ett spännande uppdrag hos en av våra kunder. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra kommer du exempelvis att arbeta med löpande bokföring, fa... Visa mer
Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande uppdrag i Skåne!

Har du erfarenhet av leverantörs- eller kundreskontra och är nyfiken på ett nytt arbete? Vi söker just nu fler specialister inom ekonomi. Du kommer bli anställd som konsult och erbjuds ett spännande uppdrag hos en av våra kunder.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra kommer du exempelvis att arbeta med löpande bokföring, fakturering, avtalshantering, avstämning av konton, kundinbetalningar, påminnelsehantering och inkasso. Som konsult förväntas du också att snabbt kunna sätta dig in i processer och rutinbeskrivningar samt ge förslag till förbättringar och vara behjälplig i andra ad-hoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Din bakgrund

- Minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med kund- eller leverantörsreskontra

- Relevant utbildning inom ekonomi

- Erfarenhet från större företag är meriterande

- Medverkan vid implementering/outsourcing av nya processer/riktlinjer är meriterande

För att trivas i denna roll krävs det att du gillar variation i arbetet. Du skapar med lätthet nya kontaktytor både gentemot interna- och externa parter i bolaget. Som person är du social och trivs i en roll där du arbetar tillsammans med andra kollegor. Andra viktiga egenskaper vi värdesätter är din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter nya situationer där du är prestigelös i utförandet av dina arbetsuppgifter. Denna roll kräver att man obehindrat kan kommunicera, både i tal och skrift, på svenska och engelska.

För mer info är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Mona Yusefi på 072 394 33 65.

Varmt välkommen! Visa mindre

Lönekonsult till spännande uppdrag i Nordvästra Skåne

Ansök    Aug 1    Ogunsen AB (publ)    Löneadministratör
Nu söker vi en erfaren Löneadministratör till spännande uppdrag i Nordvästra Skåne! Är du på jakt efter nya utmaningar inom lön? Nu söker vi en erfaren Löneadministratör som har fler års erfarenhet av löneadministration till ett spännande bolag i Nordvästra Skåne! Som löneadministratör kommer du att ha ett självständigt ansvar för hela löneprocessen och arbeta med lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utbetaln... Visa mer
Nu söker vi en erfaren Löneadministratör till spännande uppdrag i Nordvästra Skåne!

Är du på jakt efter nya utmaningar inom lön? Nu söker vi en erfaren Löneadministratör som har fler års erfarenhet av löneadministration till ett spännande bolag i Nordvästra Skåne!
Som löneadministratör kommer du att ha ett självständigt ansvar för hela löneprocessen och arbeta med lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Utbetalning av löner (minst 200st)
- Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter mm
- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter
- Kunskap inom olika kollektivavtal - både tjänstemannasidan och kollektivanställda
- Erfarenhet av Agda
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av Excel

Vem är du?
Som person är du självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du är effektiv och noggrann, samt har en god planeringsförmåga. Att skapa goda relationer med dina arbetskollegor är naturligt för dig, samt att vara kommunikativ till hela organisationen. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och arbetar kvalitativt. Du har ett stort driv och engagemang, är villig att hjälpa till där det behövs och driver gärna egna projekt. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig. Vi ser att du är flexibel, och ständigt bidrar till arbetsglädje till både kunder och kollegor.

Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchef Charlotta Jerleke på 076- 647 16 23.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomi- eller redovisningsassistent på jakt efter en ny möjlighet?

Ansök    Maj 4    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Ekonomi- eller redovisningsassistent på jakt efter en ny möjlighet? Om uppdraget Hur din roll som ekonomiassistent/redovisningsassistent kommer se ut kan variera från kund till kund, men du får alltid en noggrann genomgång och uppdragsbeskrivning innan uppstart. Som konsult hos oss har du alltid en ansvarig konsultchef som du kan vända dig till när du har frågor.? Som ekonomiassistent kommer du främst att sköta:? Leverantörs- och kundreskontra Löpande... Visa mer
Ekonomi- eller redovisningsassistent på jakt efter en ny möjlighet?

Om uppdraget
Hur din roll som ekonomiassistent/redovisningsassistent kommer se ut kan variera från kund till kund, men du får alltid en noggrann genomgång och uppdragsbeskrivning innan uppstart. Som konsult hos oss har du alltid en ansvarig konsultchef som du kan vända dig till när du har frågor.?

Som ekonomiassistent kommer du främst att sköta:?

Leverantörs- och kundreskontra
Löpande bokföring?
Betalningar?
In- och utbetalningar

Vem är du??
Vi söker dig som har ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande med erfarenhet av liknande arbete. Vi söker både dig som arbetat i en bred roll såväl som dig som arbetat med en specifik arbetsuppgift inom ekonomiområdet.?

Vidare ska du ha goda kunskaper i:

Svenska och engelska i tal och skrift
Officepaketet, meriterande om du har erfarenhet av systemen Visma, Navision, Fortnox, SAP eller liknande.

Som person är du utåtriktad och gillar att ställas inför nya utmaningar. Du har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och situationer. Vidare arbetar du noggrant, strukturerat och effektivt samt är lyhörd med hög servicenivå både internt och externt.

Bra att veta
Ovanstående kan innebära konsultuppdrag med anställning hos SJR. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carin Forsén 0704-715912 alternativt Talent Acquisition Manager Mona Yusefi 072-394 33 65. Visa mindre

Group Controller till Finax i Helsingborg

Ansök    Jun 16    Ogunsen AB (publ)    Koncerncontroller
Finax representerar en betydande del av Abdon Food och är respekterad som en pålitlig producent av spannmål och växtbaserade produkter i Norden. Genom att noggrant förädla spannmål, skapar Finax hälsosamma och välsmakande livsmedel som gynnar både människors hälsa och planetens välmående. Finax står bakom ett löfte om att endast producera de produkter som man med god samvete skulle ge till sina egna barn, en filosofi som företaget benämner som "bra magkäns... Visa mer
Finax representerar en betydande del av Abdon Food och är respekterad som en pålitlig producent av spannmål och växtbaserade produkter i Norden. Genom att noggrant förädla spannmål, skapar Finax hälsosamma och välsmakande livsmedel som gynnar både människors hälsa och planetens välmående. Finax står bakom ett löfte om att endast producera de produkter som man med god samvete skulle ge till sina egna barn, en filosofi som företaget benämner som "bra magkänsla".

Som en del av Abdon Group, en koncern med en omsättning på över 2 miljarder kronor och cirka 250 anställda, tillverkar, marknadsför och säljer Finax spannmålsprodukter både på den nordiska och internationella marknaden. För mer information, besök gärna www.finax.se.

Är du en affärsorienterad controller som i ditt nästa steg i karriären vill driva och utveckla arbetet med controlling på ett utvecklingsorienterat livsmedelsföretag? Till en intressant roll på Finax i Helsingborg söker vi nu en Group Controller som kommer att få en viktig roll på koncernnivå i arbetet med analys och uppföljning av verksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst där du kommer att arbeta verksamhetsnära med controlling med stort fokus på affären, effektivitet och processförbättringar. Du kommer att ha mycket kontakt med olika delar i organisationen och arbeta med både strategiska och operativa frågor på koncernnivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Finansiella analyser och presentationer till ledning, ägare och styrelse

- Koordinering mellan ekonomiavdelning för de operativa bolagen inom Abdon Food och ägare/styrelse

- Investeringsanalyser

- Intäkts- och kostnadsanalyser

- Kassaflödesanalys och värderingsarbete

- Utveckling av rapporteringsflöden

- Rådgivande i redovisningsfrågor

- Produktkalkylering

- Delta i och driva olika förbättringsprojekt inom ekonomiområdet

Din bakgrund
Vi tror att du är civilekonom eller har motsvarande utbildning och flera års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, gärna i en producerande verksamhet. Du har god förståelse av verksamhetsuppföljning och har arbetat med att analysera lönsamhet och produktivitet. Vidare har du erfarenhet av rapportering, budget- och projektarbete samt investeringsanalyser. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett stort driv och är en strukturerad och analytisk person som trivs med att jobba nära verksamheten. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du är van att ta ansvar och har ett stort affärsintresse som gör att du är intresserad av att förstå helheten i verksamheten. Du trivs lika bra med strategiska som operativa arbetsuppgifter.

Ansökan
I denna rekrytering har Finax valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Group Controller Visa mindre

Finance Manager till Gaia BioMaterials

Ansök    Maj 9    Ogunsen AB (publ)    Ekonomichef
GAIA är ett ungt företag med stor erfarenhet. Tack vare vår långa och framgångsrika bakgrund från livsmedelsförpackningsindustrin är vi experter på att hitta biologiskt nedbrytbara lösningar för alla behov. Visionen är att ersätta dagens fossilbaserade plast med ett förnybart och komposterbart alternativ utan att göra avkall på kvaliteten. Vår första framgångssaga var en påse för den skandinaviska avfallsindustrin. Vår andra, ett förkläde tillverkat i egen... Visa mer
GAIA är ett ungt företag med stor erfarenhet. Tack vare vår långa och framgångsrika bakgrund från livsmedelsförpackningsindustrin är vi experter på att hitta biologiskt nedbrytbara lösningar för alla behov. Visionen är att ersätta dagens fossilbaserade plast med ett förnybart och komposterbart alternativ utan att göra avkall på kvaliteten. Vår första framgångssaga var en påse för den skandinaviska avfallsindustrin. Vår andra, ett förkläde tillverkat i egen regi för svenska sjukhus.

Idag erbjuder vi biomaterial i olika kvaliteter för; filmblåsning, formsprutning, termoformning och flaskblåsning. Vi samarbetar med stora globala företag för att se till att vi kan möta en global efterfrågan på hållbara biologiskt nedbrytbara produktlösningar.

Är du en affärsdriven Finance Manager eller senior Business Controller som vill ta nästa steg i karriären och vara med på en tillväxtresa? Som Finance Manager blir du en viktig del av ledningen av företaget och du förväntas utmana alla delar av organisationen mot ökad tillväxt, bättre lönsamhet och fortsatt utveckling. Det gör du genom att på ett ödmjukt sätt coacha organisationen i allt från inköp, produktion och investeringar till produktstrukturer, försäljningsmodeller och etablering på nya marknader.

Som Finance Manager har du helhetsansvar för ekonomiavdelningen med allt vad det innebär från:

- styrning och kontroll

- risk och compliance

- kapitalanskaffning och likviditetshantering

- intern och extern rapportering

- budget, forecast och affärsplan samt underlag för strategiska beslut.

Samtidigt som du har erfarenhet av att implementera finansiella processer och systemstöd så vet du värdet av enkelhet och att behålla fokus på mål och affär. Utan att tappa fokus på den övergripande affären är du en trygg lagspelare och en stabil Business Partner och bidrar både i verksamhet och i ledningsgruppen med såväl kunskap som klokskap.



Vem söker vi?

För att kunna ta dig an rollen och bidra på rätt sätt ser vi att du har en universitetsexamen inom ekonomi och finans tillsammans med flerårig erfarenhet som Business Controller och/eller som Finance Manager i en liknande mindre men internationell och tillväxtorienterad organisation.

Även om din erfarenhet är viktig så kommer vi att lägga minst lika mycket vikt vid dig som person och där är din vilja att utvecklas tillsammans med oss avgörande. Det är viktigt för oss att du är självgående, har hög integritet och en utpräglad förmåga att prioritera och ta ansvar för att leverera det som behövs när det behövs. Samtidigt som du är jordnära, rak och gillar att arbeta hands on har du en kommersiell och affärsorienterad sida som gör att du kan växla upp, se helheten och driva utveckling.

För dig som person är det naturligt att bidra till ett bra arbetsklimat genom en positiv inställning, ett proaktivt synsätt och en tydlig ”can do” attityd. Du trivs att arbeta hands on och för dig är det naturligt att driva förändring både där och när det behövs. Du är väl hemma i en platt organisation med snabba beslutsvägar med utrymme att ta stort eget ansvar. Du har även en kommunikativ sida och en förmåga att skapa goda relationer med leverantörer, kunder, samarbetspartners och ägare vilket skapar förutsättningar för en god förståelse för verksamhetens långsiktiga utveckling och behov.



Varför Gaia BioMaterials

Gaia BioMaterials är ett ungt företag med fokus på hållbarhet och en internationell tillväxt. Vi står inför till en tillväxtresa som gör att vi behöver rekrytera en stabil och affärsdriven Finance Manager som ska vara med i uppbyggnaden av nästa fas i utvecklingen.

Gaia BioMaterials är ett privatägt bolag med flera starka delägare varav den mest kända är Investment AB Latour. GAIA BioMaterials ingår i det nyetablerade investeringsområdet Latour Future Solutions som investerar i hållbarhetsfokuserade tillväxtbolag. Besök gärna www.gaiabiomaterials.com (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.gaiabiomaterials.com/&data=05|01|[email protected]|3ecd89ee0bdf49a69cae08db4d573aea|2a7e0e3b88c5479383c46bf687f06659|0|0|638188809276680600|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=2Jysg+N7vI0wx7R4+utwxRte+9aQvSnzX4VAwDx2ORc=&reserved=0) för mer information om oss och våra produkter.



Ansökan

I denna rekrytering har Gaia BioMaterials valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Finance Manager Visa mindre

Financial Controller till Spännande konsultuppdrag i Skåne

Financial Controller till spännande uppdrag i Skåne Är du tillgänglig relativt omgående och är redo för spännande uppdrag i Nordvästra/Sydvästra Skåne så är du varmt välkommen att höra av dig! Vi söker efter fler Financial Controllers som vill ingå i SJRs nätverk, för att arbeta som konsult hos våra kunder är du en person som är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förstå deras komplexitet och vardag. Exempel på arbetsuppgifter i uppdrag som ... Visa mer
Financial Controller till spännande uppdrag i Skåne

Är du tillgänglig relativt omgående och är redo för spännande uppdrag i Nordvästra/Sydvästra Skåne så är du varmt välkommen att höra av dig!

Vi söker efter fler Financial Controllers som vill ingå i SJRs nätverk, för att arbeta som konsult hos våra kunder är du en person som är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förstå deras komplexitet och vardag.

Exempel på arbetsuppgifter i uppdrag som Financial Controller är:

- Ansvara för analys och rapportering vid månadsbokslut

- Omfördelning av kostnader, periodiseringar, reserveringar, succesiv vinstavräkning

- Arbete med intern debitering och kostnadsfördelning

- Delaktighet i budget och prognosarbete

- Denna roll brukar även innebära kommunikation och dialog med flertalet intressenter, där du som controller hjälper verksamheten att förstå och förklarar siffrorna.

Din bakgrund

- God förståelse för redovisningsprinciper

- Du har några års erfarenhet av arbete som financial controller

- Analys- och sifferstark

- Kommunikativ, pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

- Hög kompetens i Excel (pivotabeller men du behöver inte kunna macro)

- God systemvana och orädd i att ta dig an nya system

För att passa i rollen som konsult är du en person som är trygg och kompetent i din roll som Financial Controller. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta processinriktat i större bolag där du varit med och byggt upp rutiner inom en ekonomiavdelning. Vidare är du givetvis en kommunikativ person som alltid levererar med kvalité och servicekänsla.

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Mona Yusefi på telefonnummer 072 394 33 65. Visa mindre

Redovisningsansvarig till spännande uppdrag, start omgående

Ansök    Apr 20    Ogunsen AB (publ)    Redovisningskonsult
Redovisningsansvarig till ett spännande uppdrag, start omgående Vill du stötta en mindre avdelning och arbeta operativt med bokslut och rapportering? Är du tillgänglig relativt omgående och är redo för ett konsultuppdrag i ett trivsamt företag i Nordvästra Skåne? Varmt välkommen att höra av dig! Uppdraget ställer krav på att du är trygg i din redovisning och är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förstå deras komplexitet och vardag. För att m... Visa mer
Redovisningsansvarig till ett spännande uppdrag, start omgående

Vill du stötta en mindre avdelning och arbeta operativt med bokslut och rapportering? Är du tillgänglig relativt omgående och är redo för ett konsultuppdrag i ett trivsamt företag i Nordvästra Skåne? Varmt välkommen att höra av dig!

Uppdraget ställer krav på att du är trygg i din redovisning och är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förstå deras komplexitet och vardag. För att matcha detta uppdrag har du tidigare arbetat som redovisningsansvarig/chef. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svensk redovisning enligt K3 samt erfarenhet från redovisning enligt US GAAP.

Din bakgrund

- Erfarenhet av arbete som redovisningsansvarig

- God kunskap av att göra årsbokslut, rapportering, prognos, budget, analys, lagerhantering samt erfarenhet av producerande bolag.

- Kommunikativ och pedagogisk förmåga

- Mycket god kunskap inom Excel

- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

- SJR välkomnar både underkonsulter och dig som vill bli anställd konsult till detta uppdrag

För att passa i rollen som konsult är du en person som är trygg och kompetent i din redovisning. Starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta processinriktat i större bolag där du varit med och byggt upp rutiner inom ekonomiavdelningen. Vidare är du givetvis en kommunikativ person som alltid levererar med kvalité och servicekänsla.

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Hanna Lindgren på mobil nummer: 0704 715 913. Visa mindre

Business Controllers till Sweco Sverige

Ansök    Apr 26    Ogunsen AB (publ)    Business controller
Sweco Sverige söker nu två drivna Business Controllers. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av en organisation som befinner sig i en expansiv fas med stora utvecklingsmöjligheter. Swecos Business Controllers har en geografisk spridning så möjligheten på placering för rollen är primärt Stockholm, Malmö, Helsingborg och Sundsvall. Rollen rapporterar till Divisionscontroller på Division Transportinfrastruktur. Om rollen Som Business Controller för T... Visa mer
Sweco Sverige söker nu två drivna Business Controllers.

Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av en organisation som befinner sig i en expansiv fas med stora utvecklingsmöjligheter. Swecos Business Controllers har en geografisk spridning så möjligheten på placering för rollen är primärt Stockholm, Malmö, Helsingborg och Sundsvall.
Rollen rapporterar till Divisionscontroller på Division Transportinfrastruktur.

Om rollen

Som Business Controller för Transportinfrastruktur kommer du att ingå i ett härligt
team av åtta prestigelösa Business Controllers. Gruppen har en spridning mellan erfarenhetsnivå, bakgrund och kön och vi samarbetar kontinuerligt genom både teamsmöten och fysiska träffar där vi sprider kunskap, information samt arbetar med gemensamma utvecklingsprojekt.

Du kommer att ansvara för en affärsenhet eller flera regioner inom divisionen. I din roll kommer du såväl att stötta cheferna i resultatuppföljning och styrning samt vara ett stöd till uppdragsledare från offert, uppföljning och avslut i Swecos intressanta uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Utföra analyser för att utvärdera hur verksamheten går och varför
- Kommunicerar på ett pedagogiskt sätt för att göra
informationen tillgänglig för alla
- Stödjer verksamheten i samband med anbud och kalkylering
- Ansvarig för månads-, kvartals-, och årsbokslut för enheten/regionen
- Stödja verksamheten gällande att följa upp uppdragsekonomi och att säkerställa
rätt värdering i fastprisuppdrag.
- Medverkar och koordinerar budgetarbetet för enheten
- Löser utmaningar, frågor och problem som dyker upp i verksamheten för att uppnå bästa möjliga resultat
- Deltar i ledningsgruppsmöten för att bidra med viktiga insikter och beslutsfattande
- Kontinuerligt effektiviserar rapporteringen och löpande uppgifter för att möjliggöra en mer proaktiv verksamhet

Kvalifikationer

Vi söker dig med en universitetsutbildning inom ekonomi och minst 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Troligtvis har du en bakgrund inom revision eller som Business Controller. Rätt kandidat har en god grundförståelse för redovisning och rapportering samt gillar analys och ekonomistyrning. Du kommer att ha många tvärfunktionella kontaktytor samt ett nära samarbete med affärsenhetschef/regionchef vilket ställer krav på god kommunikativ och social förmåga.

Rätt kandidat tar för sig och kan arbeta självständigt, arbetar på ett strukturerat sätt och har en god förmåga att prioritera sitt arbete. För att lyckas i rollen och trivas i bolaget krävs ett prestigelöst förhållningssätt och vi ser gärna att du delar vårt intresse i att vara med och utveckla morgondagens hållbara transportsystem.

Du är flytande i tal och skrift i både engelska och svenska. Du har en stark analytisk förmåga och kommer att jobba i Maconomy och PowerBI. Det är meriterande är om du är IT-intresserad och har lätt för IT-system.

Möjlighet till hybridarbete finns och tjänsten kommer innebära en del resor inom Sverige.

Om företaget
Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik, miljö och arkitektur och är en stabil svensk noterad koncern med höga ambitioner kring tillväxt och hållbarhet. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer, och levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Företaget har fasta etableringar i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Litauen, Bulgarien, Polen, Tjeckien, Tyskland, Nederländerna, Belgien och Storbritannien. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten,effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar. Läs mer om företaget på www.sweco.se.

Transportinfrastruktur är den största divisionen i Sweco Sverige med ca 1650 medarbetare och en omsättning på cirka 2,4 miljarder kr. Divisionen

Vad erbjuder Sweco?
På Sweco får du arbeta med de allra främsta experterna inom samhällsutveckling.
Kulturen på Sweco kännetecknas av nyfikenhet, affärsfokus och vilja att få vara med och skapa framtidens smarta och hållbara samhälle. Vi värderar hållbarhet, öppenhet
och utveckling, och vi är nyfikna, ansvarstagande och engagerade.

Att dela kunskap med kollegor är en självklarhet och vi ser till att ha kul på jobbet. Vi värnar också om en positiv miljö, balans i vardagen och individuell utveckling. För vi
vill att det här ska bli den bästa tiden i ditt arbetsliv. Du, dina tankar och det du gör är viktigt för oss eftersom mångfald berikar och skapar grund för utveckling och innovation inom såväl teknik och design som processer och relationer.

Sweco erbjuder även många fina förmåner för alla medarbetare.

Ansökan

I denna rekrytering har Sweco valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft på 076-879 91 95. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så vänta inte för länge med din ansökan.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Titel: Business Controller Visa mindre

Redovisningsekonom till konsultuppdrag

Ansök    Dec 2    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Nu söker vi dig självgående redovisningsekonom till ett långt konsultuppdrag med start i februari/mars och ca. 1 år framåt. Du har din anställning hos oss på SJR och arbetar hos vår kund i Helsingborg. Dina arbetsuppgifter är - löpande redovisning? - bokslutsarbete, såväl månads- som årsbokslut - momsredovisning och deklarationer - internkontroll, väsentlighet och risk - delta i utveckling av processer och effektivisering av rutiner (mycket kopplat ?til... Visa mer
Nu söker vi dig självgående redovisningsekonom till ett långt konsultuppdrag med start i februari/mars och ca. 1 år framåt. Du har din anställning hos oss på SJR och arbetar hos vår kund i Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter är

- löpande redovisning?

- bokslutsarbete, såväl månads- som årsbokslut
- momsredovisning och deklarationer
- internkontroll, väsentlighet och risk
- delta i utveckling av processer och effektivisering av rutiner (mycket kopplat ?till affärssystemet UBW)
- Systemadministration och stöd till verksamheten i affärssystemet UBW


Du är en teamplayer och tycker om att dela med dig men kan även be om hjälp när det behövs.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Lindgren på 070-4715913. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-01-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Junior controller till långt uppdrag

Ansök    Feb 3    Ogunsen AB (publ)    Affärsutvecklare
Om tjänsten Nu söker vi dig som är i början av din karriär och är en driven och nyfiken excelstjärna. Vår kund som ingår i en stor koncern har ett omgående behov och du kommer att få lära dig hjärtat av bolaget så för rätt person kan detta vara uppdraget som tar dig mycket längre än så. Inledningsvis kommer du att arbeta i ett avskilt projekt med många kontaktytor inom företaget. Du är placerad på bolagets kontor i Helsingborg men du kommer att ha kolle... Visa mer
Om tjänsten

Nu söker vi dig som är i början av din karriär och är en driven och nyfiken excelstjärna.

Vår kund som ingår i en stor koncern har ett omgående behov och du kommer att få lära dig hjärtat av bolaget så för rätt person kan detta vara uppdraget som tar dig mycket längre än så. Inledningsvis kommer du att arbeta i ett avskilt projekt med många kontaktytor inom företaget.

Du är placerad på bolagets kontor i Helsingborg men du kommer att ha kollegor över stora delar av Sverige.

Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi eller industriell ekonomi. Du är en vass excelanvändare och tycker om att jobba med stora datamängder. Du är handlingskraftig och har en stark analytisk förmåga. Har du varit inne och nosat lite på inköp och logistisk är det meriterande Du tycker om utveckling och behovet av att själv utvecklas är starkt hos dig.


Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Lindgren på 070-471 59 13 eller Talent Acquistion Manager Mona Yusefi på 072-394 33 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-28

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent med löneansvar till AluFlex i Helsingborg

Ansök    Okt 20    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Med 25 års erfarenhet i branschen förvandlar AluFlex kundens idéer till färdiga lösningar. AluFlex marknadsför ett brett sortiment av mekaniska automationsprodukter för den skandinaviska industrin. Tack vare kompetenta medarbetare, marknadens bästa leverantörer och ett stort lager som möjliggör snabba och säkra leveranser kan vi arbeta för att kunden alltid får bästa möjliga lösning på sitt problem. AluFlex är ett dotterbolag till Indutrade vilket borgar ... Visa mer
Med 25 års erfarenhet i branschen förvandlar AluFlex kundens idéer till färdiga lösningar. AluFlex marknadsför ett brett sortiment av mekaniska automationsprodukter för den skandinaviska industrin. Tack vare kompetenta medarbetare, marknadens bästa leverantörer och ett stort lager som möjliggör snabba och säkra leveranser kan vi arbeta för att kunden alltid får bästa möjliga lösning på sitt problem.

AluFlex är ett dotterbolag till Indutrade vilket borgar för soliditet, stabilitet och aktivitet. Läs gärna mer på (http://www.aluflex.se/)

Ekonomiassistent med löneansvar

Om tjänsten
AluFlex söker nu en ekonomiassistent eftersom vår duktiga kollega ska gå i pension. Du kommer att arbeta närmast tillsammans med ekonomichefen och ytterligare en ekonomiassistent samtidigt som du har ett härligt gäng av engagerade och kompetenta kollegor kring dig. Hos oss får du ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete i ett modernt och expanderande företag.

Du hittar oss i nya och moderna lokaler på Bergaområdet i Helsingborg.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Löpande redovisning
- Kundreskontra
- Scanning & registrering av leverantörsfakturor, inleveranser
- Löner, rapportering och statistik
- Behjälplig med månads- och årsbokslut
- Behjälplig med telefonväxel


Vem är du?

För att trivas hos oss ser vi att du har en ekonomisk utbildning, du har arbetat några år i liknande roller och är relativt självgående. Du gillar såklart siffror och har god vana av affärssystem. Du är flexibel, noggrann och har ett positivt förhållningssätt. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du kan upprätthålla en hög kvalitet i det arbete du utför. Det är också viktigt att du trivs i en prestigelös miljö där alla i teamet hjälps åt.

Att jobba inom AluFlexkoncernen

AluFlex är en personlig och flexibel arbetsplats med fokus på frihet under ansvar. Vi sätter "att må bra" och "ha roligt på jobbet" högt på vår prioriteringslista. Vi är ett engagerat team som jobbar tillsammans för att ge våra kunder den bästa servicen.

Hos oss är det en prestigelös miljö som präglas av samarbete, driv och att det är högt i tak.

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att träffa dig!

I denna rekrytering har AluFlex AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]

Sista ansökningsdag är 2022-11-15. (Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut).

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Ekonomiassistent med löneansvar Visa mindre

Redovisningsekonom till Sjödin Fastigheter i Helsingborg

Ansök    Apr 6    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Våra gäster har det ganska bra Sjödin Fastigheter är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar ett antal attraktiva fastigheter i både södra, mellersta och norra Sverige. Främst hyreshus, men också kommersiella fastigheter och moderna kontorshotell i centrala Helsingborg. En av våra främsta drivkrafter är att få våra hyresgäster att trivas. Det ser vi till genom att hålla våra hus välskötta och iordning och genom en hög servicenivå på våra kont... Visa mer
Våra gäster har det ganska bra
Sjödin Fastigheter är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar ett antal attraktiva fastigheter i både södra, mellersta och norra Sverige. Främst hyreshus, men också kommersiella fastigheter och moderna kontorshotell i centrala Helsingborg. En av våra främsta drivkrafter är att få våra hyresgäster att trivas. Det ser vi till genom att hålla våra hus välskötta och iordning och genom en hög servicenivå på våra kontorshotell. Vi ser till att ta hand om både våra fastigheter och våra hyresgäster.

Redovisningsekonom

Vår koncern består idag av ca 35 bolag med konstant tillströmning av nya bolag. I den fortsatta resan framåt behöver vi förstärka teamet med en redovisningsekonom med placering i Helsingborg.
Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen på 3 personer och rapporterar till CFO. Tjänsten är en heltidstjänst och eftersom bolaget växer är det stundtals intensiva perioder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Kund- leverantörsreskontra och löpande bokföring
- Skatt och momsredovisning
- Kontoavstämningar
- Budget och prognoser för koncernen
- Hantering av hyresfordringar
- Lönehantering


Vem söker vi

För att passa i rollen så ser vi att du har en ekonomiutbildning och har arbetat minst 5 år med löpande redovisning och är van vid skatt- och momsredovisning samt bokslut.

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och strukturerad med hög social kompetens och med ett stort driv . Du arbetar självständigt men trivs också i samarbetet med dina kollegor. Har du erfarenhet från Hogia och Capego så är detta meriterande. Sjödin Fastigheter är en familjär och prestigelös arbetsplats med högt i tak.

Ansökan

I denna rekrytering har Sjödin Fastigheter valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-15. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Redovisningsekonom Visa mindre

Redovisningsansvarig till Allard Support for Better Life

Ansök    Feb 16    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden b... Visa mer
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden bedrivs under varumärket Camp.

Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Företaget växer och är lönsamt vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”.

Redovisningsansvarig till Allard Support for Better Life

Vi söker nu en prestigelös och driven redovisningsekonom som vill vara med på vår fortsatta utveckling och ta ett ansvar för de nordiska bolagens redovisningsarbete. Tillsammans med två kunniga och trevliga kollegor kommer du att ta hand om den löpande redovisningen, bokslut och rapportering för ett antal av koncernens nordiska dotterbolag. Du arbetar självständigt med bokslut för egna bolag och hittar kommunikationsvägar som utvecklar relationer med dotterbolagen, vilket gör att du får en bättre förståelse för deras verksamhet och hur du kan stödja dem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

- Självständigt upprätta bokslut för dina bolag
- Rapportera månads- och årsvis och samarbeta med revisorerna
- Hantera den löpande redovisningen med betalningar och avstämningar
- Ha kontakt med och rapportera till berörda myndigheter
- Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatt


Vi arbetar i olika system bland annat Jevees, Centsoft och Capego.



Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, antingen som civilekonom eller med utbildning inom redovisning eller finans. Du behöver några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete för att kunna bidra och utvecklas i rollen. Vi tror vi att du har arbetat antingen på en redovisningsbyrå med egna kunder eller som redovisningsekonom i en koncern där du haft redovisningsansvar för interna kunder.



Du som person

Även om din erfarenhet är viktig så kommer vi att lägga minst lika mycket vikt vid dig som person och där är din vilja att utvecklas tillsammans med oss avgörande. Det är viktigt för oss att du är både hands on och prestigelös och du måste trivas i en platt organisation med snabba beslutsvägar med utrymme för eget ansvar. Du har förmågan att skapa goda relationer med dotterbolagen vilket då även gör att du får en förståelse för verksamheten.



Varför Allard Support for Better Life!

Allard Support for Better Life har en familjär företagskultur som präglas av öppenhet och snabba beslutsvägar. Organisatoriskt rapporterar du direkt till Lena som är vår CFO och som har arbetat många år i koncernen.

Vi brinner för det vi gör och det är viktigt att du vill vara en del av ett företag som drivs av att göra vardagen bättre för många människor. Hos oss får du jobba i en global koncern som behållit sin familjära företagskultur. En viktig nyckel till att många av våra medarbetare stannar länge hos oss är att vi har kul på jobbet och att vi hjälps åt och firar framgångar tillsammans!

Ansökan

I denna rekrytering har Allard Support for Better Life valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen, allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla: känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:

https://sjr.se/integritetspolicy/

Titel: Redovisningsansvarig Visa mindre

Redovisningsekonom eller controller. Vill du bli vår nya konsultstjärna?

Ansök    Maj 17    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Är du redovisningsekonom eller controller och skulle vilja ha någon ny tjänst inom dessa områden där du får möjlighet att vidga ditt nätverk, testa olika branscher och lära dig nya system? Det är högtryck! Vi söker just nu fler konsultkollegor som kan bistå våra kunder i nordvästra Skåne. Som tillsvidareanställd konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, friskvårdbidrag och kompetensportal. Vi har kollektivavtal och inte minst så har vi trevliga konsu... Visa mer
Är du redovisningsekonom eller controller och skulle vilja ha någon ny tjänst inom dessa områden där du får möjlighet att vidga ditt nätverk, testa olika branscher och lära dig nya system?

Det är högtryck! Vi söker just nu fler konsultkollegor som kan bistå våra kunder i nordvästra Skåne.

Som tillsvidareanställd konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, friskvårdbidrag och kompetensportal. Vi har kollektivavtal och inte minst så har vi trevliga konsultaktiviteter då o då, nu när vi har möjlighet till det igen.

Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos SJR står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk.

Du få erfarenhet av olika företag och branscher samt möjlighet att utvecklas i din roll inom ekonomi? Är du nyfiken och har lätt för att sätta dig in i olika arbetsuppgifter och organisationer? Då är konsultrollen något för dig!

Vi söker både redovisningsekonomer och controllers som vill arbeta som konsult hos våra kunder i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm och Halmstad med omnejd. Det kan vara kortare eller längre uppdrag och du får en anställning hos oss på SJR.

Exempel på arbetsuppgifter

- Moms och skatter
- Kontoavstämningar
- Lageravstämning
- Anläggningsregister
- Periodiseringar och justeringar
- Diverse AdHoc inom accounting
- Prognos och budgetarbete
- Månadsbokslut
- Årsbokslut och årsredovisningar




Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt högskoleutbildning inom ekonomi och något/några års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning. Du har förmågan att arbeta självständigt men är samtidigt en hjälpsam lagspelare och mån om dina kollegor. Du har ett naturligt intresse för siffror och är noga med att hålla god kvalité i ditt arbete. Du är lugn och trygg för det är inte ovanligt att du kommer in i ett ansträngt läge hos kunden. Du tycker om utveckling och behovet av att själv utvecklas är starkt hos dig. Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska är ett krav och det är meriterande med goda kunskaper i engelska.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag med anställning hos SJR

Ort: från Landskrona till Halmstad

Lön: Enligt överenskommelse

Vi intervjuar löpande!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Lindgren på [email protected] eller 070-471 59 13. Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdag är 2022-06-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Group Operations Controller till Diab i Helsingborg

Ansök    Jan 27    Ogunsen AB (publ)    Controller
Diab är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial till olika typer av sandwich-kompositlösningar som gör kundernas produkter starkare, lättare och smartare. Diabs kärnmaterial används bland annat till vingar i vindkraftverk, vid tillverkning av båtar, flygplan, tåg och bussar samt inom byggnadskonstruktion. Diabs material kännetecknas av en unik kombination av låg vikt och hög hållfastighet, isoleringsförmåga och kemisk re... Visa mer
Diab är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial till olika typer av sandwich-kompositlösningar som gör kundernas produkter starkare, lättare och smartare. Diabs kärnmaterial används bland annat till vingar i vindkraftverk, vid tillverkning av båtar, flygplan, tåg och bussar samt inom byggnadskonstruktion. Diabs material kännetecknas av en unik kombination av låg vikt och hög hållfastighet, isoleringsförmåga och kemisk resistens. Genom att minska den färdiga produktens vikt och behovet av underhåll bidrar Diabs material till att minska energiförbrukning och miljöpåverkan genom hela produktens livscykel.

Group Operations Controller

Som Group Operations Controller på Diab blir ditt huvudansvar att följa upp produktionskostnader för att effektivisera produktions- och leveransprocesserna. Du kommer att följa upp produktionsaktiviteter och driva och utveckla produktions- och ekonomistyrningen i företaget. Du är även ett stöd till chefer i att planera och hantera produktionen för att förbättra flöden och du rapporterar till CFO.

Huvudsakliga ansvarsområden i rollen:

- Rapportering av månadsresultat för Group Operations
- Representera Group finance i Operations Management Team
- Stödja de lokala ekonomiavdelningarna med kostnadsbesparingar och effektivitetsförbättringar
- Finansiella analyser inklusive budget, prognoser, KPI:er
- Stöd i olika projekt och uppföljningar inom Operations


Vem söker vi

För att passa i rollen så ser vi att du har minst 5 års erfarenhet som controller i ett tillverkande företag, gärna i en internationell miljö. Du är pålitlig och effektiv och har ett positivt förhållningssätt till ditt arbete och ett stort driv. Du har en starkt analytisk förmåga och kan hantera stora mängder data. Du kan med lätthet förklara komplexa analyser på olika nivåer i organisationen. Du jobbar strukturerat och planerar ditt arbete men du är också flexibel och kan snabbt hitta nya lösningar vid behov. Du är positiv och prestigelös och har ett genuint affärsintresse och vilja att driva företagets och din egen utveckling!

Diab är ett växande bolag och det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du har mycket kontakt med medarbetare i alla delar av organisationen.

Utöver ovanstående söker vi dig med följande kompetens och erfarenhet.

- Högskoleexamen i företagsekonomi
- Minst 5 års erfarenhet av liknande befattningar inom tillverkning/produktion
- Erfarenhet från en internationell miljö
- Goda kunskaper i Excel


Diab Group

Denna tjänst är placerad på Diabs huvudkontor i Helsingborg med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar per vecka.

Idag är Diab en av världens största tillverkare av strukturella kärnmaterial med en omsättning på ca 1,9 miljard SEK och 1 100 medarbetare. Med sju strategiskt placerade tillverkningsenheter och 14 helägda försäljningsbolag runt om i världen är Diab väl positionerat för att erbjuda sina globala kunder service på lokal nivå. Företagets filosofi är att samarbeta med sina kunder, inte bara med material av hög kvalitet utan också med en rad supporttjänster som innefattar processutveckling, strukturell design och utbildning. Diab ägs av Ratos AB och är medlem i UN Global Compact.

Ansökan
I denna rekrytering har Diab valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-28.

Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.



Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet. (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)


Titel: Group Operations Controller Visa mindre

Produktionscontroller till ARC Solutions i Helsingborg

Ansök    Jan 20    Ogunsen AB (publ)    Controller
ARC Solutions är ett Helsingborgsbaserat tillverkningsbolag som arbetar inom Dentalbranschen. Kunderna är främst tandlaboratorium som erbjuds tillverkning av individanpassad protetik, service i olika former samt utbildning. Huvudmarknaden är Sverige men viss export sker till främst Europa. Bolaget har precis flyttat till större lokaler vilket ger möjligheter att fortsätta expandera. ARC Solutions har för närvarande 12 medarbetare men förväntas växa de närm... Visa mer
ARC Solutions är ett Helsingborgsbaserat tillverkningsbolag som arbetar inom Dentalbranschen. Kunderna är främst tandlaboratorium som erbjuds tillverkning av individanpassad protetik, service i olika former samt utbildning. Huvudmarknaden är Sverige men viss export sker till främst Europa. Bolaget har precis flyttat till större lokaler vilket ger möjligheter att fortsätta expandera. ARC Solutions har för närvarande 12 medarbetare men förväntas växa de närmaste åren.

ARC Solutions ägs av implantatbolaget Neoss och bolagen arbetar väldigt integrerat med varandra. Neoss Norden kontor finns i Göteborg och huvudkontoret i Harrogate England. Neoss har dotterbolag runt om i världen och befinner sig i en väldigt expansiv fas.

Är du en controller med erfarenhet av produktion som vill arbeta i ett växande och innovativt företag? ARC Solutions söker nu en produktionscontroller till sitt kontor i Helsingborg. Du kommer att rapportera till CFO och arbeta med att driva och utveckla produktions- och ekonomistyrningen i företaget.

Arbetsbeskrivning
Som produktionscontroller på ARC Solutions kommer du att ha en viktig roll i verksamheten och ansvara för att produktions- och ekonomistyrningen fungerar effektivt och utvecklas i överensstämmelse med de behov och krav verksamheten ställer.

Det är en verksamhetsnära roll där du kommer att arbeta med analys och uppföljning av produktion och lönsamhet. I rollen ingår också redovisning, budgetarbete, prognoser och bokslutsarbete samt rapportering. För att bli framgångsrik i rollen krävs det därför en nyfikenhet samt vilja att analysera och identifiera de bakomliggande orsakerna i olika frågeställningar. ARC Solutions är ett växande bolag och det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du har mycket kontakt med medarbetare i alla delar i organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Kostnads- och lönsamhetsuppföljning
- Arbete med kalkyler och efterkalkyler inom produktion
- Framtagning och uppföljning av KPI-er
- Analys och värdering av lager
- Rapportering och bokslutsarbete
- Budget och prognoser
- Redovisning
- Driva, supportera och följa upp projekt inom verksamheten
- Övergripande kontorsansvar och kontakt med olika leverantörer (fastighet, städning etc)


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi och ca 5 års erfarenhet av arbete med controlling, gärna från producerande- eller processbaserad verksamhet. Du har en god helhetsförståelse för ett producerande företags processer och redovisning samt erfarenhet av analys, rapportering och bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning och du har också mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av Dynamics AX / Dynamics 365.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad med en hög analytisk förmåga och vilja att arbeta med både specifika detaljfrågor och den strategiska helheten. Vidare är du pragmatisk och hands-on i ditt arbetssätt samt har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Som person är du positiv och prestigelös och har ett genuint affärsintresse och vilja att driva företagets och din egen utveckling!

Ansökan
I denna rekrytering har ARC Solutions valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/integritetspolicy/


Titel: Produktionscontroller Visa mindre

Ekonomiassistent till Total Produce

Ansök    Feb 15    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Total Produce Nordic (TPN) är en grupp av frukt- och gröntföretag i Sverige och Danmark. Vi odlar, köper, förädlar, förpackar, marknadsför, säljer, fraktar och optimerar logistiken kring frukt, grönsaker och bär från hela världen. Genom att vara en del av hela värdekedjan har vi fördjupade samarbeten i varje led. Detta gör att vi alltid kan vara dagsaktuella i våra erbjudanden och effektiva i vår leverans inom alla våra affärsområden och gentemot alla vår... Visa mer
Total Produce Nordic (TPN) är en grupp av frukt- och gröntföretag i Sverige och Danmark. Vi odlar, köper, förädlar, förpackar, marknadsför, säljer, fraktar och optimerar logistiken kring frukt, grönsaker och bär från hela världen.

Genom att vara en del av hela värdekedjan har vi fördjupade samarbeten i varje led. Detta gör att vi alltid kan vara dagsaktuella i våra erbjudanden och effektiva i vår leverans inom alla våra affärsområden och gentemot alla våra kundsegment. Oavsett om det är retail-, grossist-, foodservice- eller industrikunder.

Med de stora kontaktytorna och den breda expertiskunskapen som medföljer vill vi i slutändan skapa en hållbar affär byggt på klimatmedvetenhet, socialt ansvarstagande och ekonomisk lönsamhet. Därför ligger också en stor del av vårt fokus på att alltid ha det bästa erbjudandet av frukt, grönt och bär oavsett smak, situation eller storlek på plånbok. Med detta är vår förhoppning att vi tillsammans med våra odlare, partners och kunder kan bidra till en grönare och friskare värld.

Nu söker Total Produce Nordic en ekonomiassistent till kontoret i Helsingborg.

Är du rätt person så har du en spännande resa framför dig då Total Produce växer så det knakar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantera betalningar
- Stämma av bankkonton
- Intercompanyavstämningar
- Stötta upp i leverantörreskontrateamet


I denna roll rapporterar du till AP/AR manager som är placerad i Helsingborg.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi ser att du har en ekonomisk utbildning och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du måste kunna kommunicera på både svenska och engelska då man har en del internationella kontakter.

Som person har du en positiv attityd, är flexibel och anpassningsbar då det händer mycket hos oss. Eftersom vi växer så finns det möjligheter till utveckling för rätt person men det innebär också att du kan vara med och påverka och utveckla befintliga processer.

I TPN-familjen ingår flera olika bolag och möjligheterna att utvecklas och utmanas är stora och många! Vi tror på motiverade och engagerade medarbetare och satsar på utbildningar och utvecklingsprogram för att individen ska kunna nå såväl sina egna som företagets mål.

Vår viktigaste resurs, alla kategorier, är våra medarbetare. För oss som arbetsgivare innebär den ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medarbetare, så att de kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i sin vardag och utvecklas i sin arbetsroll.

Vi vill att verksamheten ska genomsyras av våra värderingar: Vi har PASSION Vi är NYSKAPANDE Vi tar ANSVAR

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

I denna rekrytering har Total Produce valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-31. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Ekonomassistent Visa mindre

Ekonom till Dogman i Åstorp

Ansök    Dec 20    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Den bästa vardagen för våra vänner”. Med hög servicenivå och sortimentsbredd ökar vi våra företagskunders konkurrenskraft och lönsamhet inom kategorin och driver försäljningen genom stort ... Visa mer
AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Den bästa vardagen för våra vänner”. Med hög servicenivå och sortimentsbredd ökar vi våra företagskunders konkurrenskraft och lönsamhet inom kategorin och driver försäljningen genom stort fokus på slutkonsument. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter ca 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest.

I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag har vi ca 30 butiker i Sverige och Norge.

Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. Sedan 2017 är Dogman certifierade enligt Great Place to Works internationella standard.

Dogman söker ny medarbetare till ekonomiavdelningen

Har du en passion för redovisning? Mår du som bäst när det är ordning och reda? Då tycker vi att du ska bli en del av vårt team!

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonom hos oss på Dogman kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet. Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen i vårt danska och finska dotterbolag, samtidigt som du är delaktig i det löpande arbetet i övriga bolag i koncernen.

Några huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning
- Hantering av leverantörsfakturor
- Hantera utbetalningar
- Avstämning av olika balanskonton


Rapportering sker till: Koncernens CFO
Placering: Åstorp
Tillträde: Snarast

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt ekonomiarbete och är beredd att ta nästa steg i karriären och få ansvar för två mindre bolag. Du är en duktig och driven redovisare som gärna vill fortsätta utvecklas i ett bolag under kraftig expansion. Du är prestigelös och tar dig gärna an arbetsuppgifter även utanför ditt huvudområde för att hjälpa teamet.

Som person uppskattas du för ditt positiva sätt och för att du gärna sträcker ut en hjälpande hand när det behövs. Du har stor fördel av att du är flexibel, serviceminded och noggrann.

Att vara professionell i din yrkesroll är något du värderar högt och du har en framåtanda som gör att du gärna lär dig nya saker. Du tycker även det är roligt att jobba i ett företag med högt tempo och tydliga mål.

Vi arbetar för närvarande i Navision, men håller på att byta till ett nytt ERP-system. Du är en van användare av Microsoft Office, och har flera års dokumenterad erfarenhet av arbete inom redovisning.

Ansökan
I denna rekrytering har Dogman valt att samarbeta med SJR.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected].

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-31.

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.



Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Ekonom Visa mindre

Har du börjat fundera på nytt jobb inom ekonomi?

Ansök    Dec 27    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Är du ekonomiassistent eller redovisningsekonom och har börjat fundera på nya utmaningar? Vi söker nu nya kollegor som kan bistå våra kunder i nordvästra Skåne. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och vi är kollektivavtalsanslutna. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på företag inom olika branscher. Hos SJR står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds e... Visa mer
Är du ekonomiassistent eller redovisningsekonom och har börjat fundera på nya utmaningar? Vi söker nu nya kollegor som kan bistå våra kunder i nordvästra Skåne.

Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och vi är kollektivavtalsanslutna.

Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på företag inom olika branscher. Hos SJR står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk.

Du få även erfarenhet av olika företag och branscher samt möjlighet att utvecklas i din roll som ekonom? Är du nyfiken och har lätt för att sätta dig in i olika arbetsuppgifter och organisationer? Då är konsultrollen något för dig!

Vi söker både ekonomiassistenter och redovisningsekonomer som vill arbeta som konsult hos våra kunder i Helsingborg, Ängelholm och Halmstad med omnejd. Det kan vara kortare eller längre uppdrag och du får en anställning hos oss på SJR.

Exempel på arbetsuppgifter

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Kontoavstämningar
- Lageravstämning
- Anläggningsregister
- Diverse AdHoc inom accounting
- Månadsbokslut
- Årsbokslut och årsredovisningar


Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt högskoleutbildning inom ekonomi och något/några års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning. Du har förmågan att arbeta självständigt men är samtidigt en hjälpsam lagspelare och mån om dina kollegor. Du har ett naturligt intresse för siffror och är noga med att hålla god kvalité i ditt arbete. Du tycker om utveckling och behovet av att själv utvecklas är starkt hos dig. Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska är ett krav och det är meriterande med goda kunskaper i engelska.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag med anställning hos SJR

Ort: från Landskrona till Halmstad

Lön: Enligt överenskommelse

Vi intervjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Lindgren på 070-471 59 13 eller [email protected]

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Dec 2    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
HSB Landskrona är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar och erbjuder attraktivt, prisvärt, tryggt och miljövänligt boende för alla genom livets olika skeden. Vi är en lokal aktör inom byggande och fastighetsförvaltning som har varit verksam sedan 1933. HSB Landskrona är en kooperativ organisation som ägs av 4 908 enskilda medlemmar och 52 bostadsrättsföreningar. Vi förvaltar 67 bostadsrättsföreningar med 3 192 bostadsrättslägenheter och ca 60 hel-... Visa mer
HSB Landskrona är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar och erbjuder attraktivt, prisvärt, tryggt och miljövänligt boende för alla genom livets olika skeden. Vi är en lokal aktör inom byggande och fastighetsförvaltning som har varit verksam sedan 1933. HSB Landskrona är en kooperativ organisation som ägs av 4 908 enskilda medlemmar och 52 bostadsrättsföreningar. Vi förvaltar 67 bostadsrättsföreningar med 3 192 bostadsrättslägenheter och ca 60 hel- eller delägda hyresfastigheter med 562 hyreslägenheter. Läs mer om HSB på (http://www.hsb.se/)

Nu söker vi dig som vill arbeta med ekonomi och redovisning i en utåtriktad roll, med nära samarbeten både internt och med företagets kunder. Som ekonom hos oss kommer du att självständigt ansvara för den ekonomiska förvaltningen för ett antal kunder, främst bostadsrättsföreningar. Du blir kundernas bollplank i ekonomiska frågor och du kommer löpande att ha kontakt med föreningarnas styrelser och presentera årsredovisningar och budget.

Du kommer att arbeta i ett team på 6 personer som rapporterar till ekonomichefen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

- Årsbokslut och årsredovisningar
- Säkerställa och utföra löpande redovisning
- Moms och skatter
- Budget, uppföljningar och analyser
- Utvecklingsprojekt
- Ansvara för bokslutsprocess inkl. uppföljning och deklarationer.
- Ansvar för kundrelationer med bostadsrättsföreningar


Vem är det vi söker?

Vi ser att du har någon redovisningsinriktad eftergymnasial utbildning, och att du har en god erfarenhet av redovisningsarbete.

Du trivs med kundkontakter och kan med enkelhet presentera och förklara siffror för kunder och deras styrelser.

Du är trygg i dig själv och arbetar ansvarsfullt, självständigt och drivande. Du är en kommunikativ och engagerad lagspelare med god problemlösningsförmåga som prestigelöst tar dig an ditt arbete.

Eftersom du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du trivs med det och att du har förmågan att både stödja och ifrågasätta.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete på ett prestigelöst företag med bra sammanhållning och hög teamanda.

Vi är en värdestyrd organisation som grundar sig på övertygelsen om alla människors lika värde. Vi arbetar tillsammans och stödjer varandra för att leverera tjänster av hög kvalitet med ett stort engagemang till våra kunder. Du blir en del av ett positivt team som hjälper, stöttar och backar upp varandra.

Ansökan

I denna rekrytering har HSB Landskrona valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Ekonom Visa mindre