Lediga jobb Nestlé Sverige AB i Helsingborg

Se alla lediga jobb från Nestlé Sverige AB i Helsingborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Helsingborg som finns inom det yrket.

Field Sales Specialist - Nestlé Professional

Ansök    Okt 10    Nestlé Sverige AB    Utesäljare
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Field Sales Specialist hos oss på Nestlé Professional vara något för dig. Placering: Helsingborg med Omnejd Vi erbjuder Som Field Sales Specialist blir du del av ett team över hela landet med personer som brinner för kaffe! Det är en roll med stort eget... Visa mer
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Field Sales Specialist hos oss på Nestlé Professional vara något för dig.

Placering: Helsingborg med Omnejd


Vi erbjuder

Som Field Sales Specialist blir du del av ett team över hela landet med personer som brinner för kaffe! Det är en roll med stort eget ansvar, utveckling och med engagerade kollegor. Du får ansvar för ditt eget distrikt och arbetet med välkända produkter och starka varumärken. Det innebär arbete med ett stort kontaktnät både externt med kunder och internt på Nestlé. För att få rätt förutsättning att lyckas så ges du en gedigen och löpande utbildning inom kaffe och våra andra produkter som du arbetar med.

Dina utmaningar
Som Field Sales Specialist driver och utvecklar du vårt distrikt i Helsingborg med omnjed samt upp till Varberg. Du arbetar emot överenskomna uppsatta mål och fokus ligger på försäljning av kaffelösningar och koncept. Ditt ansvar är att bearbeta och utveckla befintliga slutkunder inom H.O.R.E.C.A (Hotell, Restaurang, Catering), coffeeshops och grossister. Det gäller även att söka upp och utveckla nya affärsrelationer, för att nå resultat och skapa tillväxt. Vidare så arbetar du med att initiera och genomföra kaffeutbildningar.

Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har gedigen erfarenhet av försäljning och det är meriterande med erfarenhet ifrån branschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet eller god förståelse för ”Out of Home”-marknaden och dess kanaler och/eller ett kontaktnätverk inom branschen. Vi tror också att du har en Högskole- eller universitetsutbildning eller liknande utbildning med inriktning på marknad och försäljning.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska. Du trivs med muntlig och skriftlig presentation. Vi utgår från att du behärskar Officepaketets samtliga delar.

Dina egenskaper
Vi tror att du som person är du utåtriktad, serviceinriktad, positiv och ödmjuk i ditt sätt att vara. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt samt har lätt för samarbete. Vi tror även att du:
Har en passion för försäljning, mat och dryck och drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder.
Uppskattar självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat.
Är målmedveten, driven och initiativrik, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv, och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder.
Ser utmaningar som möjligheter och har en kreativ ådra.
Är en problemlösare & analytisk förmåga
Har en förmåga att se såväl detaljer som helhetsperspektiv



Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 30/10. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Business & Fieldsales manager Commercial Channels Joakim Berg, +46 761338692. Visa mindre

Maintenance Manager - Zoegas Factory

Nytt
Är du en ingenjör med tidigare erfarenhet inom tillverkande industri som vill arbeta i en internationell miljö? Vill du ha en roll där du blir en nyckelspelare kring vårt underhållsarbete där du även får chansen att utveckla ditt ledarskap? Då kan tjänsten som Maintenance Manager till Zoegas fabriken i Helsingborg vara rätt roll för dig! Vårt erbjudande Vi erbjuder en nyckelroll vid vår fabrik i Helsingborg där du kommer ha det övergripande ansvaret fö... Visa mer
Är du en ingenjör med tidigare erfarenhet inom tillverkande industri som vill arbeta i en internationell miljö? Vill du ha en roll där du blir en nyckelspelare kring vårt underhållsarbete där du även får chansen att utveckla ditt ledarskap? Då kan tjänsten som Maintenance Manager till Zoegas fabriken i Helsingborg vara rätt roll för dig!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en nyckelroll vid vår fabrik i Helsingborg där du kommer ha det övergripande ansvaret för förebyggande och avhjälpande underhåll på vår maskinpark, fabrikssystem och fastighet. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av arbeten samt ekonomiskt och tekniskt utfall. Du och din grupp bidrar till att identifiera och driva förbättringar för att säkerställa effektiva underhållsprocesser, preventivt underhållsarbete och övervakning. Rollen har även en adminstrativ del där du ansvar för planering, schemaläggning och återrapportering för din avdelning.

Om rollen
I rollen så har du ansvar för att driva och utveckla vår underhållsavdelning som idag består utav 6 medarbetare och du rapporterar till vår Factory Engineer. Tillsammans med ditt team så planerar du underhållet för att säkerställa en så optimal process som möjligt för att på kort och lång sikt öka tillgängligheten i anläggningen. Du stöttar ditt team med din tekniska kompetens och ger dina tekniker rätt förutsättningar att lyckas i sin roll. Utöver det löpande underhållsansvaret så har du även ansvarsområden inom:

Leda, coacha, planera och fördela arbetet inom teamet
Driva arbete kring förbättringar och optimering (TPM)
Inköp och lagerhållning av utrustning och reservdelar
Driva utvecklingen av vårt underhållsprogram och verkstad
Stötta vid olika projekt samt ta hand om entreprenörer inom sina område
Ta fram utbildning och träningsmatrial för fortsatt utveckling av dina medarbetare


Dina erfarenheter och kvalifikationer
Vi tror att du är en trygg ledare med en kandidatexamen som maskiningenjör eller annat relevant område i kombination med tidigare arbetslivserfarenhet inom den tillverkande industrin. Meriterande om du har erfarenhet inom FMCG och/eller GMP. Som person tror vi att du:

Är positiv, lösningsfokuserad och tycker om nya utmaningar i ditt arbete
Är duktig på att kommunicera och har lätt för att sammarbeta med personer i olika roller
En drivande ledare som tycker om att stötta, coacha och engagera din medarbetare
Har en god analytisk förmåga och är duktig på att strukturera och planera ditt och andras arbete
Är flytande I Svenska och Engelska



Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast 14 december. Vi kommer endast kunna beakta ansökningar genom vårt rekryteringsverktyg. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Factory Engineer Nicolas Gramain på +46 761102198 eller [email protected] Vår fackliga kontakt för rollen är Minette Rosen, [email protected] (Unionen).

Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Safety, Health and Environment Manager - Zoégas Factory

Ansök    Nov 24    Nestlé Sverige AB    Säkerhetschef
The health and safety of our employees is our top priority! To enable the team to take the next step towards an accident-free environment driven by the mindset “Safety by choice” we are looking for a strong leader with the right attitude to further elevate our safety culture. Are you looking for a new challenge in an international company? Fantastic, we are looking for a new SHE Manager to our fully automated coffee factory in Helsingborg. Main purpose... Visa mer
The health and safety of our employees is our top priority! To enable the team to take the next step towards an accident-free environment driven by the mindset “Safety by choice” we are looking for a strong leader with the right attitude to further elevate our safety culture. Are you looking for a new challenge in an international company? Fantastic, we are looking for a new SHE Manager to our fully automated coffee factory in Helsingborg.


Main purpose of the job

As a SHE Manager, you will be responsible for Safety, Health and Environment at Zoégas Factory and our Swedish head office, both located in Helsingborg. ?You Inspire and empower excellence in safety and health across both sites with a heavier focus in the factory. You develop the sites S&H master plan and drive its implementation through application of the Nestlé Management Systems. You provide leadership across all parts of the site to enable staff to realize their S&H goals and create pride in their achievements. You understand the needs of the factory by working closely with all functions in order to provide a customized support. On top of the S&H responsibilities – you will work to reduce the environmental impact our operation has aligned with Nestlé net zero roadmap.

You will be a part of the factory leadership team as well as the Nordic SHE-team and you have dedicated colleagues across the globe! You report to Factory Manager - Zoégas.

Your responsibilities

?Inspire Change by creating a compelling understanding of the Nestlé S&H values and promote a behavioral approach to S&H, based on our leadership values.
Create Strategy by identify S&H priorities, current & future challenges, and opportunities for change. Develop a holistic strategy and implementation plan, aligned with Market priorities & objectives, and with the overall master plan. Guide implementation and communication of the strategy.
Manage standards by guiding implementation of new standards for SHE. Develop and continuously improve site S&H programs to deliver compliance and performance improvement.
Develop Capability of Managers by ensuring training and coaching is provided to managers and team leaders to help them take ownership, and lead & manage S&H within their area of responsibility. Provide personal coaching and support to Management Team.
Develop S&H Networks: by developing & coordinating S&H networks of professionals, champions, and SMEs for the site. Develop their functional and leadership competencies and ensure robust succession plans for key S&H positions.
Provide Guidance and support by ensuring managers receive trusted guidance & support on relevant S&H matters. Identify expertise and good practices from inside and outside Nestlé and communicate them internally. Co-ordinate internal & external resources to ensure delivery of high quality and efficient S&H support, eg exposure monitoring, health promotion, health surveillance, training. Leverage SHE network and other tools to monitor & analyze performance and improve decision making.
Audit & Review by ensuring compliance is regularly audited and performance assessed, and the results used to drive further improvement. Promote effective communication of successes and learnings, and recognition for strong performers and contributors.
Drive Engagement by engaging with external stakeholders (eg trades unions, local regulators, local communities, and local NGOs) on S&H topics to build long term, positive relationships. Participate in external forums to benchmark with other companies and share Nestlé practices.


What will make you successful

We believe that you have prior experience within a relevant field related to the SHE area with a good understanding of the Swedish regulations related to safety, health and environment. It is a great advantage if you have worked in a similar role towards both a factory and an office. Additionally, we expect you to have:

A positive energy and willingness to adapt to ever changing environments
Good communication skills
Structure and ability to deliver quality work within short and at times demanding deadlines
Strong Swedish and English communication skills, verbal as well as written.


To succeed in this role you should be outgoing, have a positive attitude and can-do mentality. We are looking for a candidate who will make our employees feel safe, healthy, and ready to work, creating the right surroundings and meeting the right requirements.

Be a Force for Good

At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestle? means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.



Is this the right job for you?

We will interview suitable candidates as they apply, so please don't hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible, and by 11th of December, at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Factory Manager Rickard Lindstrom, +46 761 41 59 05 or [email protected] For questions to the union, please contact [email protected] (Unionen). Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

E-commerce Key Account Manager Nestlé

Ansök    Maj 19    Nestlé Sverige AB    Key account manager
Har du passion för försäljning online och är redo för nästa utmaning i karriären? Är du en driven relationsbyggare som trivs med att arbeta självständigt och i team? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö med många stimulerande utmaningar och engagerade kollegor? Då kan detta vara ett tillfälle för dig! Nestlé, världens största FMCG företag, söker en E-commerce Key Account Manager (KAM) som kommer att jobba med alla våra affärsområden. Vi s... Visa mer
Har du passion för försäljning online och är redo för nästa utmaning i karriären? Är du en driven relationsbyggare som trivs med att arbeta självständigt och i team? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö med många stimulerande utmaningar och engagerade kollegor? Då kan detta vara ett tillfälle för dig!
Nestlé, världens största FMCG företag, söker en E-commerce Key Account Manager (KAM) som kommer att jobba med alla våra affärsområden. Vi strävar efter att vara den självklara samarbetspartnern på marknaden genom att leverera enastående kvalitet i våra produkter och i samarbetet med våra kunder.
Placering: Helsingborg
Vårt erbjudande
Som KAM för våra E-commerce kunder, så kommer du att bli en mycket viktig aktör mot våra nyckelkunder men också en mycket viktigt person internt för att driva och skapa rätt förutsättningar för att lyckas online. Din roll som E-commerce KAM kräver en hög förståelse kring kundernas behov och deras affärsmodell. Utöver detta ska då också utveckla de affärer som vi har med våra kunder och till en viss del ingår även nykundsbearbetning.
Vi är ett väl sammansvetsat team som består av 9 personer inom olika ansvarsområden. I denna roll kommer du att arbeta med många av våra spännande varumärken såsom Zoegas, Cheerios, Nesquick, Resorb, KitKat, Smarties, Hälsans Kök mm.
Rollen är placerad i Helsingborg, men kommer att kräva resor för att därigenom hålla en god relation till kunder och samarbetspartners spridda över landet. Vi tillhandahåller tjänstebil. I rollen behöver man kunna arbeta i högt tempo, vara flexibel och kunna ta egna initiativ. Du har en naturlig fallenhet att hitta affärslösningar och se försäljningsmöjligheter.
Din profil
För att ha förutsättningar för att bli framgångsrik i ditt arbete som E-commerce KAM, krävs att du har minst 2-3 års branscherfarenhet. Det är viktigt att du har en god förståelse för handel online och olika e-handelsflöden. Du har inblick kring vikten av att mäta och analysera aktiviteter på webben för att öka trafiken till e-handeln.
Du bör även vara stresstålig och ödmjuk inför din uppgift. Vi söker en person som är såväl en lagspelare som individualist, du har en god självinsikt om vem du är och vad du vill. Din personlighet präglas av ”can-do” och med mentalitet att skapa resultat. Med det sagt, har du stark tonvikt på att arbeta strukturerat, analytiskt och proaktivt, så att du är väl förberedd i ditt möte med kund.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Totalt försäljningsansvar till dina E-commercekunder, hitta nya möjligheter online samt utveckla våra befintliga affärer
• Vara interna expert inom E-commerceförsäljning
• Säkra och optimera synlighet för våra produkter online
• Planera kontinuerliga möten internt/externt
• Skapa strategier och planer för dina kunder både på lång och kort sikt
• Utveckla och optimera kundportföljen
• Samarbeta nära med kategorichefer och sales controlling
Övriga kompetenser som krävs för tjänsten är att du behärskar svenska flytande och talar god engelska, eftersom engelska är vårt koncernspråk. Du har giltigt B-körkort. Du behärskar även MS Office programmen väl.
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är det en intressant utmaning för dig?
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, senast den 2 juni. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem on-line. Om du har några frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Marie Koch på telnr mobil 0702-106830.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

Factory floor IT and Automation Engineer, Zoegas

Are you passionate about Factory floor IT (FFIT) systems, digitalization and working in a international production environment, where your responsibilities ensure a fascinating transformation of our way we work in operations? Are you interested in working in the world´s largest food and beverage company? Then maybe you are our new FFIT and automations engineer working in our Zoegas factory in Helsingborg Sweden. Your future challenges As the responsible fo... Visa mer
Are you passionate about Factory floor IT (FFIT) systems, digitalization and working in a international production environment, where your responsibilities ensure a fascinating transformation of our way we work in operations? Are you interested in working in the world´s largest food and beverage company? Then maybe you are our new FFIT and automations engineer working in our Zoegas factory in Helsingborg Sweden.
Your future challenges
As the responsible for FFIT systems and digitalization at the factory, you will be an essential player in reaching the factory vision “to be a top performing Nestle Factory driven by proud coffee experts taking responsibility for the planet!” through passion and technological expertise! We aim to reach this by working with our values "Ownership, Trust and Safety Mindset – all rooted in respect".
You will lead the factory digital transformation by implementing the new global Nestlé MES system. You will be a part of implementing the digital vision and strategy for the organization and ensures its integration with the organization’s overall strategic plans with the support from the Nordic Digitalization Manager. In addition, you will support the Factory Engineering Manager with the detailed planning and execution of Nestlé digitalization initiatives.
Your main task will include:
• Managing the factory FFIT-/MES-system, FFIT assets and ensuring their compliance to Nestlé standards.
• Supporting factory operations in trouble shooting within automation and FFIT systems.
• Participates in Capital Investments projects in the factory ensuring that the technical solution follows corporate and market standards.
• Responsibilities in the project area: preparation of the end user and technical specifications, coordinating the requirements of the main users (production, quality etc.), the follow up of the solution development, the pre-test, implementation and training of operators and maintenance crews. With extensive knowledge and understanding of the evolving digital market, acts as a thought leader on emerging digital trends related to technology and business.
• Link to the Nordic Digitalization Manager, other zone experts and above market expert communities.
Do you want to be our new colleague?
You will report to the Factory Engineering Manager an be part of the engineering team. You will have a strong connection to the Nordic Digitalization Manager and the other Nordic factories. Good communication and management of your stakeholders will play an important role in your day-to-day activities. You will have connection to internal senior stakeholders as well to external partners and contractors.
We are proud to have a flat structure where everyone acts respectfully towards each other. Everyone takes ownership of own tasks and works towards achieving common goals. You will be part of the Nestlé technical network and with support from the Factory Engineering Manager and the Nordic Digitalization manager.
What will make you successful
We are looking for a proactive, analytical and result-oriented team player with expertise in the area of system integration, managing databases and factory IS/IT.
Professional skills: You hold an educational background within either Electrical / Automation / System engineering, with experiences in databases, Window servers, physical networks, application creation and IT security.
In addition, you:
• Cross IT functional knowledge and solid experience in IT processes and organization, including Agile methodology
• Ability to understand and navigate the organization
• Strong experience with matrix organization and projects with multi-disciplinary teams
• Experience in driving suppliers
• It is beneficial with experience with structured approach for improvements and problem-solving, preferable TPM
• Are fluent in English both verbally and in writing
Personal skills: As a person, you are someone who enables change and development, and show a commitment to ensure continuous improvement.
In addition, you:
• take ownership and build trust
• possess strong communication and negotiation skills and know how to navigate in a complex stakeholder landscape
• have a structured and organized work approach
• have a high-level of resilience and are able to keep calm in stressful situations
• are good at prioritizing
Be a Force for Good
At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestle? means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn and Nestlé Sverige if you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé Nordics.
Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible and by May 1 at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Production Manager Zoegas, Carl-Johan Rosen +46 703409353. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site.
Be a force for good. Join Nestlé Visa mindre

Produktspecialist inom Medical Nutrition, Nestlé Health Science

Har du ett stort intresse för nutrition och att vårda affärs- och kundrelationer, och trivs med att arbeta självständigt och i team? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö med många stimulerande utmaningar och engagerade kollegor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder På Nestlé Health Science, en del av världens ledande närings- och hälsoföretag Nestlé, söker vi en Produktspecialist till vårt affärsområde Medical Nutrition. Inom... Visa mer
Har du ett stort intresse för nutrition och att vårda affärs- och kundrelationer, och trivs med att arbeta självständigt och i team? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö med många stimulerande utmaningar och engagerade kollegor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Vi erbjuder
På Nestlé Health Science, en del av världens ledande närings- och hälsoföretag Nestlé, söker vi en Produktspecialist till vårt affärsområde Medical Nutrition. Inom affärsområdet arbetar vi för att upprätthålla och förbättra hälsan hos människor i behov av extra näring. Vi tillhandahåller näringsdrycker, sondnäring och enterala sondnäringspumpar till sjukhus, primärvård och vårdgivare i kommuner. Vi strävar efter att vara den självklara samarbetspartnern på marknaden genom att leverera enastående kvalitet i våra produkter, och i allt vi gör.
Som Produktspecialist blir du en central och betydelsefull del för vår lokala affärs- och kundutveckling och tillväxt. Du ingår i ett dedikerat, passionerat och dynamiskt team, som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Vårt samarbete präglas av öppenhet och högt i tak där alla förväntas bidra till teamets utveckling.I rollen får du ett stort nätverk internt, i Nestlé Health Science och inom Nestlé Nordics, och externt, med kunder och viktiga opinionsbildare.
Ditt ansvar och arbetsuppgifter
I tjänsten som Produktspecialist ansvarar du för våra kunder främst inom Skåne med omnejd. Du identifierar, planerar, bibehåller och utvecklar våra kunder och affärer inom ditt geografiska område i enlighet med vår försäljnings- och marknadsstrategi, med syfte att skapa långsiktig tillväxt och resultat. I tjänsten kommer du också att:
regelbundet analysera försäljningsresultat och dina insatser, med support från försäljningschef.
analysera och arbeta med marknadsinformation och dela kunskap, erfarenheter och best practice med team och organisation.
arrangera och facilitera kundutbildningar, presentationer och workshops. Delta i utställningar.

Du rapporterar till vår Sales Manager och är baserad på ett hemmakontor. Vi tror att du är bosatt i Skåne med omnejd.
Eftersom du förväntas vara ute hos kund, kommer tjänsten att innehålla resor och därmed tillhandahåller vi en tjänstebil. Försäljningsmöten och konferenser hålls i alla nordiska länder och tjänsten innebär ca 40 övernattningar per år då du även har kunder i andra geografiska områden än Skåne.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsutbildning och erfarenhet inom nutrionsområdet. Det är meriterande om du har tidigare försäljningserfarenhet men det är inget krav så länge du har ett intresse för området.
Vi ser att du har god affärsförståelse och ett kommersiellt mindset. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självständigt under eget ansvar där du själv skapar möjligheter.
Du pratar svenska och engelska flytande, muntligt och skriftligt. Vi utgår från att du behärskar Microsoft Office-program.

Din personlighet
För att trivas och lyckas i rollen som Produktspecialist tror vi att du är en driven person som skapar och utvecklar långsiktiga och stabila relationer genom att visa engagemang, bygga förtroende, samt visa resultat och kommunicera väl. Du är dessutom:
strukturerad, organiserad och proaktiv och planerar din tid effektivt.
pålitlig och levererar alltid enligt överenskommelse med hög kvalité.
en kreativ problemlösare. Du förstår och intresserar dig för våra kunders situation, utmaningar och problem, skapar mervärde för kunderna och differentierar Nestlé Health Science från våra konkurrenter. Genom din kreativitet lyckas du sälja in aspekter och värden utöver pris.
en passionerad kommunikatör som har viljan att utveckla din förhandlingsförmåga för att kunna influera och bygga kundrelationer.
positiv och fokuserar på framtida möjligheter, du har en ”can do attitude”.


Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, senast den 2/10. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Sales Manager Carola Granholm på tfn 076-100 98 02
Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé. Visa mindre

Sales Controller Nestlé Nordic

Are you passionate about sales controlling and would you like to be a trusted Co-pilot for our commercial team in Sweden? Are you interested in working in the world’s largest food and beverage company? Then we have a great opportunity for you! Your future challenges As Sales Controller for Commercial Sweden, you will be the Co-pilot to the Head of Sales and the commercial organization in the daily operations to drive profitable growth. You will support de... Visa mer
Are you passionate about sales controlling and would you like to be a trusted Co-pilot for our commercial team in Sweden? Are you interested in working in the world’s largest food and beverage company? Then we have a great opportunity for you!
Your future challenges
As Sales Controller for Commercial Sweden, you will be the Co-pilot to the Head of Sales and the commercial organization in the daily operations to drive profitable growth. You will support decision-making with your financial viewpoints and translating these to the commercial organization is key in this role.
Your overall responsibilities will include:
Preparation of monthly forecasting and financial presentations for sales meetings
Involvement in business cases and support the commercial organization in decision making
Ownership of maintaining pricing framework
Optimizing and challenging status quo on current ways of working and processes
Analysis and support to ensure profitable growth at the customer level, addressing vital elements in the value chain i.e., what we sell, to whom and when
Support promotion evaluation process to maximize the return on investment on trade spend.
Ad hoc analyses
Monthly reporting internally and to headquarters
Actively engage with the Sales Controlling team (located in different countries) to achieve the team’s common objectives, build skills, and continuously improve ways of working



Do you want to be our new colleague?
We are looking for a dedicated Sales Controller for Commercial Sweden. You will be a part of the Nordic Sales Controlling team, which consists of 12 Sales Controllers spread across our Nordic locations. This position is based at our Swedish office in Helsingborg and will report to the Sales controller manager in Sweden.
Our Finance organization is fast-moving and professional, but with an informal and collegial tone. People are our greatest asset and teamwork is key to our success. In this role, you will be able to create a large network across global functions and the local organization. In periods, the work pace is high, but we always have fun together and it is important for us to ensure a good balance between work life and private life.
What will make you successful
To be successful in this role, it is key that you possess a very good business acumen and are able to support and challenge the sales organization and as such be a business partner with a determining influence on the decisions taken in the market. You can embrace both internal and external factors – from internal processes to consumer behavior. In this fast-moving environment that we operate in today, it is important that you are proactive and challenge status quo.
Professional skills: You have a relevant university degree, e.g., Business Administration, Economics or Finance, and min. 3-4 years of relevant experience from controlling and business partnering or similar, preferably from FMCG from a producer or market perspective.
In addition:
You are an experienced user of Excel, Power Point (advantage) and MS Office in general
You are fluent in English and preferably one of the Nordic languages
SAP & BW experience will be seen as a great advantage



Personal skills: You are pragmatic and curious by nature, and you search for innovative ways to add value to our customers. You get on well with everyone at all levels of the business as you are dependent on broad cooperation with many different stakeholders. Furthermore, you practice what you preach, and you have the courage to challenge and speak your mind, even with those more senior than you.
In addition, you:
show initiative and proactivity
show a high degree of result focus
are structured and well-organized
possess high analytical skills and pay attention to details



Be a Force for Good
At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestlé means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn if you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé Nordics.
Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible and by 21 April at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Sales Controller Manager Sweden, Louise Biesterfeld, at +46 725 428 411. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site.

Be a force for good. Join Nestlé. Visa mindre

Commercial Development Specialist, STARBUCKS & NESCAFÉ Dolce Gusto

Ansök    Feb 25    Nestlé Sverige AB    Marknadsförare
Are You our next passionate Commercial Development Specialist with an extra interest in coffee? Are you interested in being the driving force for developing our business with customers through sales and shopper insights? In that case, this could be the opportunity for you! Location: Helsingborg Your future challenges A position full of daily contacts both at the local market and in the Nordic team. You are the driving force for our two coffee brands STARBU... Visa mer
Are You our next passionate Commercial Development Specialist with an extra interest in coffee? Are you interested in being the driving force for developing our business with customers through sales and shopper insights? In that case, this could be the opportunity for you!
Location: Helsingborg
Your future challenges
A position full of daily contacts both at the local market and in the Nordic team. You are the driving force for our two coffee brands STARBUCKS and NESCAFÉ Dolce Gusto in Sweden and work both independent, and yet as a part of the Swedish commercial team and Nordic marketing team. You are the one making sure that business is functioning as it should, building and executing brand & channel plans, taking our innovations to market, and keeping the organization working towards the brands goals. This is a position where you need to be able to analyze the situation and take action accordingly, and also making sure it happens.
Do you want to be our new colleague?
In this role you will report to our Commercial Development Manager Beverages. The position is located at our Swedish HQ in Helsingborg. The Beverages category team is a tight team of three persons, and as mentioned above you will also have a broad collaboration with our Swedish commercial team and Nordic marketing team. Can you see yourself in a culture where you have a lot of contacts and networking with people both at the office, field sales, customers, and partners?
Your responsibilities
In this position you are responsible for driving the Swedish STARBUCKS and NESCAFÉ Dolce Gusto agenda with category & shopper insights, innovation & renovation plans, POS and demo activation, the local marketing budget, integrating machine and capsules promotions and more. You are the one making sure business is going in the right direction with shopper-insight based initiatives.
What will make you successful
To be successful in the role you need to be outspoken and enjoy doing business.
Your personality is also social and that you have a strong drive for creating results.
Your energy and positive attitude are a strong resource in both internal as external meetings. You are analytical and have an eye for details.
You are capable of being structured and organized.



We apply Hybrid working with the flexibility to work remote part of your time. You will likely be at our Nordic HQ in Copenhagen approximately 1/month and in Stockholm or other Swedish city approximately 4 times/year.
Professional skills
You have a strong background within Marketing & Sales and minimum 2-3 years of experience from similar roles preferably within an FMCG company. You have a commercial mindset and are used to work with many different stakeholders. You are an experienced user of Microsoft Office and are especially skilled in Excel and Power Point. You must also be fluent in Swedish & English both written and spoken.
Be a Force for Good
At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestle? means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn and Nestlé Sverige if you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé Nordics.
Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don't hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible, and by than March 13, 2021, at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Commercial Development Manager Beverages Kristofer Edholm, +46 722 43 99 74. For questions to the union, please contact [email protected] (Unionen). Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

Nordic Marketing Assistant ZOÉGAS, 50% (temp)

Ansök    Feb 25    Nestlé Sverige AB    Marknadskoordinator
Are you passionate about marketing, partnerships, events and coffee? Are you currently studying or at the early stage of your career? Would you like to learn and grow in an international environment with many exciting challenges and dedicated colleagues? Maybe you are our new Nordic Marketing Assistant for ZOÉGAS. Location: Helsingborg This is a temporary part time role approx.50% with flexible working hours, during April 2022 – May 2023 (with the possibi... Visa mer
Are you passionate about marketing, partnerships, events and coffee? Are you currently studying or at the early stage of your career? Would you like to learn and grow in an international environment with many exciting challenges and dedicated colleagues? Maybe you are our new Nordic Marketing Assistant for ZOÉGAS.
Location: Helsingborg
This is a temporary part time role approx.50% with flexible working hours, during April 2022 – May 2023 (with the possibility for prolongation)
We offer
ZOÉGAS is on a growth journey, and we need someone who wants to be on our journey with us. The team is now looking for a part time Nordic Marketing Assistant who will be responsible in supporting the marketing team in diverse areas within marketing, but with a specific focus on sponsoring, sampling & event. As Nordic Marketing Assistant you will be part of our Nordic marketing team, and you will report directly to our Nordic Group brand Manager.
The role is based in Helsingborg, where we have our coffee production at ZOÉGAS and head office for Nestlé Sweden. You will be joining a truly passionate team of dedicated professionals. In ZOÉGAS we are very passionate about our brand and products and this is something our consumers appreciate. The team atmosphere is prestige less and the position offers flexibility as long as you deliver on the projects. You will have a big influence on your work and how to develop the business.
Are you ready for your future challenges?
You will be assisting the ZOÉGAS marketing team.
Your responsibilities will include, but not be limited to:
• Drive sponsoring, sampling & event strategy, plan and execution
• Support marketing team in operational tasks
• Manage internal communication on digital platforms
• Measuring and reporting performance, and assessing against agreed KPIs
You will take ownership of building brand equity to unlock the growth potential across the region within your areas of responsibility. As Nordic Marketing Assistant, you will be working with a variety of stakeholders internally as well as externally.
What will make you successful
You are a driven and energetic marketing professional. Coordination and communication skills are part of your toolbox and you work in an organized and targeted way, where meeting deadlines is part of your DNA. You show initiative, change agility and the necessary sense-of-urgency to respond to market trends. You have a “can do” and supportive attitude and keep an open mind that generate and welcome innovative initiatives. You take ownership and responsibility for your areas and coordinate between different countries and ensure to have stakeholders on board to drive the brand agenda.
To succeed in this role, you need to:
• Have a great drive, a proactive approach and an agile mindset
• Be creative, see opportunities and think “out of the box”
• Take initiative and drive change and progress
• Dare to challenge the status quo and team in a constructive way
• Be able to build trust for yourself and your team and professionally manage your stakeholders
• Be structured and goal oriented
• Be supportive and like to work both strategically and operationally
Professional skills
No previous experience is required but would be an advantage. We are looking for a person with the right mindset who has a drive and a can-do mindset. Someone who wants to learn. It could be in combination with ongoing studies as this role is for a limited period and part time (50%, 2-3 days a week). Any experience from event marketing, brand communication, FMCG, coffee or the retail channel would be beneficial to the role.
Relevant education background would be marketing oriented or event management.
You have good communication and presentation skills and are fluent in Swedish and have a good command of English language.
Be a Force for Good
At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestle? means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn and Nestle Sverige if you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé Nordics.
Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible, March 10. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Nordic Group Brand Manager Charlotta Carlström Balmont on +46 702 133067. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

Lönespecialist Nestlé Sverige

Ansök    Feb 22    Nestlé Sverige AB    Löneadministratör
Har du erfarenhet av att arbeta med svensk lönhantering och på jakt efter en ny spännande roll? Är du intresserad av att arbeta i världens största livsmedelsföretag? Här är din chans att utveckla dig själv och blir en del av vårt Nordiska HR-team i ett multinationellt företag! Placering: Helsingborg alt Stockholm Vi erbjuder Tjänsten erbjuder spännande utmaningar och ett brett kontaktnät både internt på Nestlé och externt med våra samarbetspartners. Du ko... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta med svensk lönhantering och på jakt efter en ny spännande roll? Är du intresserad av att arbeta i världens största livsmedelsföretag? Här är din chans att utveckla dig själv och blir en del av vårt Nordiska HR-team i ett multinationellt företag!
Placering: Helsingborg alt Stockholm
Vi erbjuder
Tjänsten erbjuder spännande utmaningar och ett brett kontaktnät både internt på Nestlé och externt med våra samarbetspartners. Du kommer bland annat att arbeta nära vår HR-chef för Sverige, och våra HR Business Partners för att stödja vår svenska organisation. Som lönespecialist ingår du i vårt nordiska HR Operations-team med 6 kollegor utspridda över hela Norden. Du kommer även ha ett nära samarbete med Nestlé servicecenter i Lviv (Ukraina) som hanterar lönerna till våra anställda.
Arbetet innebär
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer främst att vara:
Ansvar för att redovisa lönedata
Kontroll av lönedata och godkännande av löneutbetalning
Att hålla dig uppdaterad kring aktuella lagar och förordningar
Kännedom om avgifts- och skatterelaterade frågor
Tolkning av kollektivavtal
Kontaktperson gentemot ekonomiavdelningen, myndigheter samt försäkringsbolag
Vara med och att uppdatera och utveckla vårt HR-system SuccessFactors
Administration av Nestle´s pensionsprogram
Bidragande till utveckling av processer och arbetssätt
Stötta chefer i lönerelaterade frågor



Vår kultur
Du kommer att få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med hög grad av självständighet. Vi är ett dedikerat team som är fokuserade på att säkerställa att verksamheten når sina mål. Vi arbetar professionellt, men med en informell och kollegial ton. Vi har en god arbetsmiljö där vi alltid är glada över att kunna hjälpa varandra.
Dina utmaningar
Du kommer att få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med hög grad av självständighet. Vi är ett dedikerat team som är fokuserade på att säkerställa att verksamheten når sina mål. Vi arbetar professionellt, men med en informell och kollegial ton. Vi har en god arbetsmiljö där vi alltid är glada över att kunna hjälpa varandra.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Det är önskvärt om du har en utbildning inom administration, HR eller ekonomi alternativt om du har motsvarande arbetslivserfarenhet. Dessutom vill vi att du har:
3-5 års erfarenhet av lönehantering och HR
Erfarenhet av SAP och gärna SuccessFactor
God systemförståelse och intresse för att automatisera arbetsprocesser
Förståelse för och kunskap om regelverk som är relaterade till anställning och arbetsgivarrelationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.



Dina egenskaper
Vi tror att du är en lagspelare med ett serviceinriktat förhållningssätt som inte är rädd för att ta egna initiativ. Vi tror att du är driven och engagerad. Du har även förmågan att planera samt prioritera arbetet tillsammans med teamet. Du har ett positivt förhållningssätt och triggas av att lära dig nya saker. Du är högt engagerad i att leverera högkvalitativt arbete samt fokusera på att ge bra service.
Det är viktigt att du:
Har god kommunikations- och samarbetsförmåga
Är effektiv och lösningsorienterad
Är flexibel och har en hög anpassningsförmåga
Är självgående och gillar att ta egna initiativ
Har förmåga att arbeta under press
Är noggrann och detaljorienterad
Är bra på att planera ditt arbete och hålla deadlines



Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 4 marts 2022. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Head of Operation Nordic, Anette Smed +45 23212425.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig! Visa mindre

Nordisk KAM support Nestlé Professional

Siktar du på en karriär inom försäljning och administration? Trivs du att arbeta i en supportfunktion där din vardag består av en fartfylld agenda med många spännande uppgifter? Triggas du av att arbeta i en roll där du har många kontaktytor? Nu har du möjlighet att bli en del av ett kommersiellt team där du som Nordisk KAM Support kommer att arbeta med några av de starkaste varumärkena i Sverige! Vi erbjuder En intressant tjänst för dig som vill som vill... Visa mer
Siktar du på en karriär inom försäljning och administration? Trivs du att arbeta i en supportfunktion där din vardag består av en fartfylld agenda med många spännande uppgifter? Triggas du av att arbeta i en roll där du har många kontaktytor? Nu har du möjlighet att bli en del av ett kommersiellt team där du som Nordisk KAM Support kommer att arbeta med några av de starkaste varumärkena i Sverige!
Vi erbjuder
En intressant tjänst för dig som vill som vill jobba med både interna och externa kunder. Då detta är en ny roll, har du möjlighet att vara med att ge din prägel på rollen!
Som Nordisk KAM support blir du en del av ett team som består av 14 personer. Du rapporterar till Head of Sales Nestle Professional Nordic.
Arbetet innebär
Säljsupport är viktigt bland annat för att följa upp våra aktiviteter på hos Nestlé Professional. Vi söker därför dig som vill jobba som ”Nordisk KAM support” med placering på vårt kontor i Helsingborg.
I dina arbetsuppgifter ansvarar du bland annat för:
· Hantering och administrering av kundavtal och nya kunder i våra system.
· Hantering av prislistor, priser och rabatter i våra system och i våra kunders system samt koordinera detta mot kunder och övriga interna funktioner.
· Supporta KAM i Office-paket.
· Extern rapportering till branschföreningar.
· Produktdatasystem som Validoo ex.vis.
· Koordinera leverantörsutvärderingar till kund.
· Planera och organisera KAM-möten.
· Allmän support till Head of Sales.
Dina utmaningar
Ett utmanande jobb i en organisation i förändring! Nestlé Professional erbjuder dig ett spännande arbete i ett föränderligt organisation med mycket starka varumärken. Du kommer att arbeta i ett engagerat team som brinner för kaffe. Känns detta spännande då är detta jobbet för dig!
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Det är viktigt för oss att du har erfarenhet av att arbeta i en komersiell verksamhet och att du har en förståelse hur allt hänger samman. För att lyckas i denna roll tror vi vidare att du har 3-5 år erfarenhet av liknande roll. Vi tror att du har en utbildning inom administration, försäljning eller liknande, som minst motsvarar gymnasieutbildning.
Du har goda kunskaper i Microsoft Officepaketet bland annat Word, Excel och Power Point. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i SAP.
Dina egenskaper
För att lyckas i denna rollen är det viktigt att du kan hantera många olika kravställare. Vidare tror vi att du:
· har en mycket god struktur i ditt arbete
· förmågan att kommunicera på ett effektivt sätt
· förmågan att prioritera och sätta tydliga gränser
· proaktiv och drivande
· är självgående och har en can-do attityd
· tycker om att arbeta processorienterat
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 9 mars. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Head of Sales Nestle Professional Nordic, Lennart Svensson +46 709 21 24 24.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé. Visa mindre

Customer Solutions Analyst Sweden (temp)

Do you have experience from customer service positions and a genuine drive for creating excellent service? Are you a true communicator and a super star when it comes to administration? Do you want to work in the world´s largest Food and Beverage Company? Then we might have the next job opportunity for you! Location: Helsingborg This is a temporary position (maternity cover) from April 2022 – Aug 2023. We offer You will be part of the Nordic Supply Chain T... Visa mer
Do you have experience from customer service positions and a genuine drive for creating excellent service? Are you a true communicator and a super star when it comes to administration? Do you want to work in the world´s largest Food and Beverage Company? Then we might have the next job opportunity for you!
Location: Helsingborg
This is a temporary position (maternity cover) from April 2022 – Aug 2023.
We offer
You will be part of the Nordic Supply Chain Team, which consists of 60 people covering the areas of Demand & Supply Planning, Logistics, Customer Service and Procurement.
We are now looking for maternity cover customer solution analyst to our customer service in Sweden. You will be working in our Customer Service Team in Sweden, and will be based in our office in Helsingborg, we would like you to start in April 2022 or as soon as possible.
There is 11 people in the Nordic Customer Service Team, where 3 are based in Helsingborg. You will report directly to the Nordic Team Lead based in our Nordic Head Office in Copenhagen.
Can you see yourself in our culture?
We work in a fast paced environment and are in the center between Commercial and Supply Chain, which means that you will have a large scope of contacts.
“We work with many different stakeholders and need to be able to see things from different perspectives, which I think is one of the most interesting parts of the job, “ says Team Lead Nils Sørensen.
Your future challenges
You will act as a prime contact point for the Customer Service Team, when the customers have questions, comments, complaints or queries. Further more, you will do:
• Administrative tasks – primarily focused on Sweden
• Order follow up
• Internal and external customer email correspondence
• Claims handling
Your talent and drive
To achieve the above, you need to have excellent communications skills, be well-organized and have a high level of empathy. Moreover, as a person you are/have:
• A positive attitude
• Passionate and goal-oriented in your work
• Accountable and interested in improving processes and tasks
• Self-driven with the ability to take initiative
• Good communication and organizational skills.
Furthermore, we are looking for a service-minded person who will act as point of contact for our customers and partners.
Your experiences and qualifications:
Previous experience with costumer service, or other service-oriented job is an advantage to succeed in this role.
• You are fluently in Swedish and English, both oral and written, in order to support our Nordic customers
• You are an experienced Microsoft Office user
• SAP experience is considered as an big advantage
Be a Force for Good
At Nestlé we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet. Working at Nestle? means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.


Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn If you would like to be immediately notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé.


Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application as soon as possible, but no later than March 15, 2022. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Team Lead Customer Solutions Nordic, Nils Sørensen on +45 20992204. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

Engineering Manager Zoégas Factory, Nestlé Nordics

Are you passionate about engineering and technical leadership? Are you interested in working in a factory environment, where your key responsibilities will be to ensure optimal maintenance and investment programs for the future including areas like sustainability and digitalization? Are you interested in working in the world´s largest food and beverage company? Then maybe you are our new Engineering Manager for our factory in Helsingborg! The factory At Ne... Visa mer
Are you passionate about engineering and technical leadership? Are you interested in working in a factory environment, where your key responsibilities will be to ensure optimal maintenance and investment programs for the future including areas like sustainability and digitalization? Are you interested in working in the world´s largest food and beverage company? Then maybe you are our new Engineering Manager for our factory in Helsingborg!
The factory
At Nestlé Sweden’s factory in Helsingborg, Zoégas is producing roasted and ground coffee. We are a dedicated factory team of 63 employees that produce more than 16 000 tons of high-quality coffee a year. At times work will be hectic and require a lot of you but you will never get bored. Challenges and constant personal development are characteristic for every position in Nestle.
Your future challenges
As our Engineering Manager you will be an essential player in reaching our mission to become the best performing coffee factory in Nestle, driven by proud coffee expert, taking responsibility for the planet! And this we aim to reach by working with the values Ownership, Trust and Safety Mindset – all rooted in respect.
As Engineering Manager, you will lead and develop the technical team to ensure both optimal maintenance and our investment program – both by upgrading existing productions equipment and by implementing new opportunities e.g. in the area of sustainability and digitalization. It is crucial that you will have focus on people’s health and safety, product safety and our environmental impact.
You will be a member of the Factory Leadership Team and report to the Factory Manager. You will be the daily manager for a team consisting of seven technicians, an Automation/IT Engineer a Project Engineer and a Project Assistant.
We are proud to have a flat structure where everyone acts respectfully towards each other. Everyone takes ownership of own tasks and works towards achieving common goals. You will be part of the Nestlé technical network and with support from the Chief Engineer Nestlé Nordic.
Your main task will include:
· leading a team of maintenance- and utility experts as well as a project engineer
· supporting the overall Factory Operational Masterplan and be responsible for the action plan for the technical team (maintenance and development)
· shaping the factory by being responsible for creation and execution of a future ready capital investment plan
· support the factory Lean/TPM journey including responsibility for our preventative maintenance
· support production to eliminate quality defects, safety risks and technical issues
· ensure maintenance cost and investment control by budgeting and reviews
· manage projects – secure FAT/SAT are performed and documented
· participate in the HACCP team, working environment committee and factory audits
· ensure the factory meet the legal requirements and the Nestlé Standards
· ensure and improve safety culture in own department and factory, which entails being a role model by showing safety behavior and always challenge unsafe actions, conditions or hazards.
What will make you successful
We are looking for a proactive, analytical and result-oriented team player.
Professional skills: You hold an educational background within engineering, preferably as Mechanical, Electrical or Automation Engineer. You have minimum 5 years of experience from a similar role, preferably within food manufacturing or consumer good industry.
In addition, you:
· have experience with preparation of investment budgets as you will be responsible for the strategic planning of the factory CAPEX and maintenance budget
· have project management experience
· are used to engage in multidisciplinary teams that focus on process and continuous improvement.
· have experience with structured approach for improvements and problem-solving, preferable TPM
· have management experience (Line Manager or project management)
· are fluent in Swedish and English both verbally and in writing
Personal skills: As a person, you are someone who enables change and development, and show a commitment to ensure continuous improvement.
In addition, you:
· take ownership and build trust
· possess strong communication and negotiation skills and know how to navigate in a complex stakeholder landscape
· have a structured and organized work approach
· have a high-level of resilience and are able to keep calm in stressful situations
· are good at prioritizing
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn and Nestlé Sverige if you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé Nordics.
Is this the right job for you?
?We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible and by February 24 at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Zoegas Factory Manager, Louise Østergaard on +46 730-283695 (note: only during following days: 21-24 February). If you want to come in contact with us during the 9-20 February, please contact Chief Engineer Nestle Nordics, Michael Strabel, +49 40 65667673. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site.
Preferred start date: As soon as possible Visa mindre

Supply chain Material Requirement Planner (MRP), Zoegas

Ansök    Nov 4    Nestlé Sverige AB    Inköpare
Har du ett intresse för logistik, planering och administration? Vill du arbeta med en av de viktigaste delarna av Zoegas värdekejda, råkaffets väg från ursprung till produktion? Då kan tjänsten som MRP Planner Zoegas Fabrik vara något för dig. Tjänsten är ett föräldrarvikariat till och med 31 okt 2022. Placeringsort: Helsingborg Vi erbjuder: Som MRP planner blir du en del av Zoegas Supply Chain avdelning. Teamet består av 5 personer där du rapportera ti... Visa mer
Har du ett intresse för logistik, planering och administration? Vill du arbeta med en av de viktigaste delarna av Zoegas värdekejda, råkaffets väg från ursprung till produktion? Då kan tjänsten som MRP Planner Zoegas Fabrik vara något för dig. Tjänsten är ett föräldrarvikariat till och med 31 okt 2022.
Placeringsort: Helsingborg


Vi erbjuder:
Som MRP planner blir du en del av Zoegas Supply Chain avdelning. Teamet består av 5 personer där du rapportera till Supply chain supervisor och arbetar nära med andra avdelningar inom och utanför Zoegas fabrik.
Arbetet innebär:
• Koordinera daglig drift av logistik kopplat till Zoegas råvaror
• Ansvara för ankomst av råkaffe, förtullning och övrig administration
• Planera transporter mellan hamn-lager & lager-fabrik
• Planera och säkersälla tillgänglighet på råvaror för våra produktionsbehov
Dina utmaningar:
Som Materials requirement planner genomför du den administration som krävs för mottagning och klargörning av råvara för vår produktion på Zoegas fabrik och balansera tillgänglighet på råvara mot lägsta möjliga kostnad i logistikhantering.
Rollen har en kombination av arbetsuppgifter som kräver noggranhet och hög kvalitet samtidigt som förutsättningar kan ändras på kort varsel vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att identifiera orsakssamband och förekomma problem.
Du har daglig kontakt med personer både inom och utom företaget.
Dina erfarenheter och kvalifikationer:
• Du har minst gymnasieutbildning
• Vi tror att du har god datorvana inom Microsoft Office, framför allt i Excel
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av arbete i SAP
• Erfarenhet av förtullning och administration
• Om du har erfarenhet av att arbeta med logistikflöde
• Om du har arbetat med uppföljning och planering av lagernivåer, inköp/avrop eller orderhantering mot kund
Dina egenskaper:
Till denna roll söker vi dig som som har god förmåga att strukturera ditt arbete, sammanföra och analysera information från flera olika källor.
Du besitter en stark ansvarskänsla för slutresultatet av dina arbetuppgifter och drivs av att nå uppsatta mål för förbättringar inom ditt eget arbetsområde.
Du trivs att arbeta med uppgifter självständigt men är även bra på att interagera med andra. Du är en stark kommunikatör med en förmåga att göra dig förstådd. Vi tror att du är bra på att skapa och bibehålla realationer samt förtroende internt/externt inom Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 15 november. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Supply chain supervisor, Marielle Johansson 0706-034063.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig! Visa mindre

Culinary Chef - Account Manager Nestle Professional

Ansök    Nov 16    Nestlé Sverige AB    Account manager
Har du ett passionerat intresse för smaker och matlagning? Gillar du att skapa och utveckla relationer och har ett intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Culinary Chef/Account Manager på Nestlé Professional vara något för dig! Vi erbjuder I tjänsten Culinary Chef/Account Manager erbjuder vi dig ett spännande och utvecklan... Visa mer
Har du ett passionerat intresse för smaker och matlagning? Gillar du att skapa och utveckla relationer och har ett intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Culinary Chef/Account Manager på Nestlé Professional vara något för dig!
Vi erbjuder
I tjänsten Culinary Chef/Account Manager erbjuder vi dig ett spännande och utvecklande arbete. Du får möjlighet att arbeta med moderna och högkvalitativa produkter som OSCAR och Hälsans Kök. Vi är ett stabilt samt resultat- och kundfokuserat bolag med goda tillväxtmöjligheter och lång erfarenhet av branschen.
Du blir en del av ett framgångsrikt och affärsdrivet team på 5 personer; Culinary Chefs – Account Managers och en Sales Manager. Samtliga har bakgrund från det professionella köket och har ett starkt intresse för smaker, matlagning och relationer. Vi bygger vårt arbete på kundfokus, kvalitet och engagemang.
Du får ett stort nätverk externt; med kunder (restaurangägare, inköpare, utvecklingspersonal, kökschefer) och grossister, och internt; med kollegorna i säljkåren, Sales Coordinator och Marknadsavdelningen.
Ditt ansvar och arbetsuppgifter
Som Culinary Chef – Account Manager arbetar du på fältet och ansvarar för försäljning samt resultatmål i ditt geografiska område dvs södra Sverige. Du bygger både nya och utvecklar befintliga kundrelationer för att skapa tillväxt för Nestlé Professional Food. Tjänsten kräver ett ambitiöst och passionerat sälj- och demonstrationsarbete ute hos våra kunder och samarbetspartners.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• planering och genomförande av lokala mässor och kundevent.
• aktiv bearbetning hos kunder.
• följa trender och nyheter vad gäller råvaror, mat, matlagning och restaurangvärlden i Norden och internationellt.
• uppföljning och rapportering.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha god branschkunskap och ett brett kontaktnät inom restaurangbranschen. Du har gedigna och djupa kunskaper om alla processer i ett restaurangkök.
Tidigare erfarenhet av kundrelationer och försäljning mot restauranger från en liknande roll är meriterande. Även erfarenhet av att inspirera, demonstrera och agera konsultativt ser vi som positivt. Det är också en fördel om du har kunskap om, och relationer hos, restaurangbranschens grossister.
Du kommunicerar väl på svenska, i tal och skrift, och behärskar engelska, som är vårt koncernspråk. Du är van vid att använda programmen i Microsoft Office.
Tjänsten kräver att du har minst B-körkort.
Dina egenskaper
Till rollen som Culinary Chef/Account Manager söker vi dig som har stor passion för försäljning, mat och dryck, och drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder. Du uppskattar ett självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat. Det innebär att du måste vara målmedveten, driven och ta initiativ, vara självgående i hög utsträckning, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv, och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder. Du ser utmaningar som möjligheter och har en kreativ ådra.
Tjänsten som Culinary Chef/Account Manager innebär att du behöver vara en problemlösare med väl utvecklad analytisk förmåga. Rollen kräver också uppmärksamhet på detaljer men samtidigt en god överblick.
Som person är du vidare utåtriktad, serviceminded, positiv och ödmjuk i ditt sätt att vara. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt, och har lätt för att samarbeta.
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är detta rätt jobb för dig?
Vi kommer att intervjua lämpliga kandidater allt eftersom de ansöker, så tveka inte att ta tillfället i akt att skicka in din ansökan och ditt CV så snart som möjligt och senast den 29 november. Om du har några frågor angående jobbet, tveka inte att kontakta Sales Manager Matilda Borovsky på telnr 0730-298235. Observera att vi endast accepterar ansökningar som skickas till oss via vår karriärsajt.
Vi ser fram emot att höra av dig! Visa mindre

Factory Controller Zoegas Sweden

Are you ready for a new challenge as Factory Controller in the world’s largest food and Beverage Company? Are you analytical and do you have an eye for details? Are you a team player with strong communication skills? If you can answer yes to these questions, please keep on reading! Your future challanges You will be the co-pilot of the factory manager (vision, organisation, practices, initiatives, and projects) on a day-to-day basis as well as in the devel... Visa mer
Are you ready for a new challenge as Factory Controller in the world’s largest food and Beverage Company? Are you analytical and do you have an eye for details? Are you a team player with strong communication skills? If you can answer yes to these questions, please keep on reading!
Your future challanges
You will be the co-pilot of the factory manager (vision, organisation, practices, initiatives, and projects) on a day-to-day basis as well as in the development of the strategic view of the factory processes. This role has a central part in all what we do in the factory!
In strong collaboration with our Nordic Finance Department (based in Copenhagen), you will give insight and understanding of the development of the factory’s Total Delivered Cost (TDC), variances, improvement projects and support in establishing the Factory Standard Cost Budget and the standard cost prices of individual products as well as supporting the capital investment process.
You will provide to the Factory Leadership Team (FLT) the data and tools to analyse, understand, manage and correct the performance of the different departments within the factory organisation. You will control and where needed improve the efficiency of the organisation, supporting initiatives to improve the quality of the information and the processes itself. You will also drive different kind of projects and act as a project manager.
You will be responsible for an efficient factory administration: you facilitate, follow-up, and maintain the required quality and on-time output of other departments to the reporting of factory KPIs and results. You will also keep track of costing in SAP and transfer price calculations.
Your talent and drive
To succeed and thrive in this position you have a passion for turning data into information via the power of Excel and have an general interest in automating data. You are ambitious, driven, enjoy challenges and change, and deal well with ambiguities.
As a person you:
• Are self-motivated and flexible with a drive and will to succeed
• Are a team player with strong communication skills
• Are highly learning agile
• Compliant when it comes to rules and regulations in our industry and in handling processes in a large global organisation such as ours.
Furthermore, it is important that you pay close attention to details and are highly analytical. You are also structured, proactive, and well organized in the way you work.
Your qualifications
You have 3-5 years of relevant operational experience from a similar job, and you hold a master’s degree in Finance, Business Administration or similar.
As a person, you:
• Are a proficient user of SAP and MS Office 365, especially Excel is your natural basic tool
• Have a very good knowledge of accounting principles, practices, and applications
• Experience from raw material supplies and commodities trading is an added bonus
• Speak and write English fluently
• It is a plus if you have experience in working with Power BI
In this position, your analysis, calculations, and statistics will create the base for decisions and development within the factory.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn If you would like to be notified immediately of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé.
Is this the right job for you?
?We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible and by November 9 at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Factory Manager Zoegas Sweden, Louise Østergaard +46 (0) 73-028 36 95. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

Key Account Manager Nestlé Professional

Ansök    Sep 30    Nestlé Sverige AB    Key account manager
Har du ett passionerat intresse för av försäljning och att bygga relationer med dina kunder? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Vill du jobba med försäljning av kaffe och starka varumärken såsom ZOÉGAS, NESCAFÉ, Starbucks och Roastelier by ZOÉGAS? Då kan tjänsten som Key Account Manager hos oss på Nestlé Professional vara något för dig. Dina framtida utmaningar ... Visa mer
Har du ett passionerat intresse för av försäljning och att bygga relationer med dina kunder? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Vill du jobba med försäljning av kaffe och starka varumärken såsom ZOÉGAS, NESCAFÉ, Starbucks och Roastelier by ZOÉGAS? Då kan tjänsten som Key Account Manager hos oss på Nestlé Professional vara något för dig.
Dina framtida utmaningar
På Nestle Professional arbetar vi dedikerat mot business-to-business med att erbjuda våra kunder inom bland annat café, restaurang, hotell och kontor gott kaffe. I rollen som Key Account Manager (KAM) arbetar du gentemot grossister. Du ansvarar för att driva och utveckla existerande affärer i hela Sverige. Vi strävar efter att vara en stimulerande tillväxtpartner och tillhandahålla kreativa lösningar som ger våra kunder möjlighet att inspirera och tillfredsställa sina kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Utveckla och implementera en komplett kundplan för att driva försäljning
· Utveckla produktiva affärsrelationer
· Ansvara för att uppnå överenskomna mål och KPI:er
· Planering, uppföljning och prognosticering samt kontinuerligt följa upp med åtgärder om så krävs
Ditt nya team
Du blir en del av ett team som består av 4 KAM, Field Sales Manager och 8 Field Sales specialister. Du rapporterar till vår Commercial Channel Manager Nordic.
Rollen är placerad i Helsingborg men för rätt person kan det finnas en möjlighet att arbeta från en annan ort.
Du förväntas resa i tjänsten och ha cirka 15 övernattningar per år.
Dina erfarenheter
Vi tror att du har tidigare erfarenheter av branschen och kanske redan arbetar någon form i grossistledet. Du har arbetat med försäljning under ca 5 år och har erfarenhet av företagskunder, Key Account Management, affärsutveckling och projektledning i någon form. Du har kaffekunskaper och passion för kaffe!
Vi tror att du har en utbildning inom försäljning och marknad eller liknande. Det är viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska. Du skapar och genomför muntliga och skriftliga presentationer som är professionella och effektiva i sitt budskap.
Då du kommer att arbeta i våra kunders system är det viktig att du känner dig trygg i just systemanvändning. Vidare är det viktigt att du kan hantera Microsoft Office. Det är en fördel (men inte nödvändighet) att du har kunskap kring SAP.
Dina egenskaper
Du kan med lätthet lyssna av, analysera och förstå vad kunden behöver. Du har förmågan att kommunicerar på ett klart, tydligt och förtroendeingivande sätt. Som KAM förväntas du att hålla en mycket god struktur på ditt arbete då den bland annat innehåller en del administration.
Utöver ovanstående ser vi gärna att du är:
· Proaktiv
· Tar stort egenansvar
· Resultatinriktad
· Ser lösningar framför problem
· Komfortabel att arbeta i en processinriktad miljö
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 13 Oktober. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Commercial Channel Manager Nordic Roger Håkansson 0702-608404.
Be a force for good. Join Nestlé Visa mindre

ZOÉGAS söker Industritekniker/repratör

Är du intresserad av att arbeta hos oss på ZOÉGAS, världens största livsmedels- och dryckesföretag, Nestlé? Är det viktigt för dig med säkerhet i alla led, långsiktigt miljötänk och hög produktkvalitet, då kan detta vara en intressant verksamhet för dig. ”Safety comes first” – det gäller för oss i hela företaget oavsett var du arbetar. Placering: Helsingborg Vi erbjuder I rollen som industritekniker, rapporterar du till vår underhålls chef på Zoégas. Team... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta hos oss på ZOÉGAS, världens största livsmedels- och dryckesföretag, Nestlé?
Är det viktigt för dig med säkerhet i alla led, långsiktigt miljötänk och hög produktkvalitet, då kan detta vara en intressant verksamhet för dig. ”Safety comes first” – det gäller för oss i hela företaget oavsett var du arbetar.
Placering: Helsingborg
Vi erbjuder
I rollen som industritekniker, rapporterar du till vår underhålls chef på Zoégas. Teamet i sin helhet består av 8 kolleger, med uppgift att försörja fabriken med teknisk kompetens samt förebyggande och avhjälpande underhåll. I rollen finns det stora möjligheter att utvecklingsmöjligheter projektsupport i fabrikens investeringsprojekt och ständiga förbättrings projekt.
Som industritekniker i underhållsteamet arbetar du självständigt med stort krav på egenansvar.
Arbetet erbjuder hög omväxling och spänning. Du får möjlighet till internationellt utbyte inom koncernen och påverka hur Zoegas arbetar med förebyggande underhåll.
Ansvar och arbetsuppgifter
Felsökning av maskinsutrustning inom produktionsindustrin
Arbeta med pneumatiska system.
Installation, reparation och felsökning av processutrustning, fyllmaskiner och förpackningsmaskiner.
Förebyggande arbete med underhåll av maskiner och processutrustning.
Uppbyggnad och förbättring av underhållsinstruktioner.
Deltaga i rotorsaksutredningar av problem.

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi vill att du har minst 5 års erfarenhet från arbete som industritekniker/reperatör och god vana av att arbeta med felsökning. Du har en industritekniker/produktionsteknikerutbildning på lägst gymnasienivå.
Meriterande är om dina allmänna datakunskaper även innefattar kunskaper i SAP. Du talar flytande svenska i tal och skrift samt har en god engelska (koncernspråk).
Personliga egenskaper
I tjänsten är det viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när arbetsuppgifterna utförs. Säkerhet är en av kärnvärderingarna Inom Nestlé. Du måste kunna arbeta självständigt eftersom det ingår beredskap i tjänsten, men även arbeta tillsammans med kolleger, eftersom det är som team som vi når framgång. Din personlighet i rollen som industritekniker kräver även att du är noggrann, kan tänka proaktivt eftersom mycket handlar om förebyggande arbete, förmåga att kommunicera snabbt till berörda i organisationen. Du har även en lösningsorienterad, problemfokuserad och positiv attityd, som stämmer in i den positiva andan på ZOÉGAS.
Vill du veta mer om oss?
På ZOÈGAS i Helsingborg producerar vi rostat och malet kaffe. Zoégas är ett av många varumärken som ingår i det världsomspännande företaget Nestlé. Vill du ha mer information om vårt starka varumärke och få en känsla av hur inspirerande det kan vara att arbeta hos oss? Gå då gärna in på www.zoegas.se och läs mer.
Följ oss på LinkedIn om du vill bli direkt kontaktad om nya möjligheter och våra värderingar inom Nestlé. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och veta hur det är att arbeta Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 12 aug. För frågor om tjänsten, kontakta Anders Savbring, Teknisk chef, ZOÈGAS, +46 72 213 54 02. Fackliga frågor ställs till Joakim Lövgren, [email protected] Visa mindre

Field Sales Specialist Zoégas (temp), Nestlé

Ansök    Jun 15    Nestlé Sverige AB    Utesäljare
Field Sales Specialist Zoégas (temp), Nestlé Har du stor passion for kaffe och intresse för försäljning? Vill du arbeta med kaffekoncept med inom världens största livsmedelsbolag? Då kan tjänsten som Field Sales Specialist (Säljare) - hos oss på Nestlé vara något för dig! Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter där vårt fokus är på våra medarbetares work-life balance. Vi världsledande inom varma och kalla icke ko... Visa mer
Field Sales Specialist Zoégas (temp), Nestlé
Har du stor passion for kaffe och intresse för försäljning? Vill du arbeta med kaffekoncept med inom världens största livsmedelsbolag? Då kan tjänsten som Field Sales Specialist (Säljare) - hos oss på Nestlé vara något för dig!
Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter där vårt fokus är på våra medarbetares work-life balance. Vi världsledande inom varma och kalla icke kolsyrade dryckeslösningar. Vi arbetar dedikerat business-to-business med att erbjuda våra kunder inom bland annat café, restaurant och hotell dryckesprodukter; framför allt kaffe, system och service. Vi strävar efter att vara en stimulerande tillväxtpartner och tillhandahålla kreativa lösningar som ger våra kunder möjlighet att inspirera och tillfredsställa sina kunder. Två av våra starka varumärken är ZOÉGAS och NESCAFÉ.
Placering: Helsingborg
Varaktighet: Augusti 2021 – Augusti 2022


Vi erbjuder
Tjänsten som Säljare innebär;
· Stort eget ansvar och utveckling med motiverade och engagerade kollegor.
· Fritt, flexibelt och omväxlande arbete och del av ett tight vinnande team på 45 personer som brinner för kaffe!
· Ansvar för att sälja in och vinna nya kunder för Zoégas.
· Gedigen och löpande utbildning i kaffekunskap.
· Hantering av ett stort kontaktnät externt med kunder och internt på Nestlé.
· Samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag. Ibland kan arbetet vara hektiskt men vi garanterar att det aldrig blir tråkigt!
Dina utmaningar
Som Säljare driver du försäljningen av inom ditt distrikt mot överenskomna, uppsatta mål. Lämpliga bostadsorter för tjänsten kan tänkas vara Helsingborg område med omnejd. Fokus för tjänsten ligger på att vinna nya kunder.
· Som Säljare ansvarar du för att söka upp och vinna nya kunder för att nå resultat och skapa tillväxt inom distrikt.
· Att initiera och genomföra kaffeutbildningar hos existerande och nya kunder.
Du är en del av ett team på 8 personer och rapporterar till Field Sales Manager.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har gedigen erfarenhet av försäljning och dokumenterat goda resultat från tidigare tjänster. Vi uppskattar om du har erfarenhet eller god förståelse för ”Out of Home”-marknaden och dess kanaler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från branschen.
Utbildning:
Någon form av sekundär utbildning med inriktning på marknad och försäljning är nödvändig.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska. Du trivs med muntlig och skriftlig presentation. Vi utgår från att du behärskar Officepaketets samtliga delar.
Dina egenskaper
· Passion för försäljning, mat och dryck och drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder.
· Uppskattar självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat.
· Målmedveten, driven och initiativrik, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv, och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder.
· Du ser utmaningar som möjligheter och har en kreativ ådra.
· Du är en problemlösare & analytisk förmåga
· Förmåga att se såväl detaljer som helhetsperspektiv
Som person är du utåtriktad, serviceinriktad, positiv och ödmjuk i ditt sätt att vara. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt samt har lätt för samarbete.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 2 juli, 2021. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Field Sales Manager Georgios Kiriakou på telnr 0705-751620. Vid fackliga frågor, kontakta Minette Rosen [email protected]
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé. Visa mindre

Field Sales Specialist Nestlé Göteborg

Ansök    Feb 10    Nestlé Sverige AB    Utesäljare
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Säljare hos oss på Nestlé Göteborg vara något för dig. Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter och fokus på våra medarbetares work-life balance. Vi erbjuder En intressant tjänst för dig som vill bygga relationer och ska... Visa mer
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Säljare hos oss på Nestlé Göteborg vara något för dig.
Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter och fokus på våra medarbetares work-life balance.
Vi erbjuder
En intressant tjänst för dig som vill bygga relationer och skapa resultat tillsammans med våra kunder och med våra kategorier barnmat, djurmat och växtbaserad mat.
Att i butik, och internt, tillsammans jobba för att fortsätta at utveckla våra starka varumärken Nan, NaturNes, Purina, Hälsans Kök och många fler.
Som Säljare på Nestlé Sverige, blir du en del av vårt team på region Mellan som består av 11 personer. Du rapporterar till en Regional Field Sales Manager.
Vi erbjuder dig ett fartfyllt, roligt och utvecklande arbete där du blir en del av ett vinnande team. Du får ett stort kontaktnät externt med kunder och internt med kolleger på Nestlé. I rollen arbetar du på fältet på Västkusten, från Göteborg ner till Falkenberg. Vi tror att du bor i Göteborg med omnejd.
Arbetet innebär:
Att i butik, sälja in, utveckla och ansvara för försäljningen inom kategorier där våra varumärken representeras.
Stort fokus på eget ansvar och utveckling med motiverade och engagerade kollegor.
Utnyttja resurser och vår ”verktygslåda” på ett affärsmässigt sätt i butik.
Hantering av ett stort kontaktnät externt med kunder och internt på Nestlé.
Samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag. Ibland kan arbetet vara hektiskt, men vi garanterar att det aldrig blir tråkigt!
Effektivt planera för att nå mål efter de prioriteringar och förutsättningar som finns.

Dina utmaningar
Som Säljare driver du försäljningen mot överenskomna, uppsatta mål. Vi ger dig förutsättning att lyckas med full support med coachning, utbildning och närvarande ledarskap.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av försäljning i butik på dagligvaruhandeln. Vi tror att du har en utbildning inom försäljning och marknad eller liknande, som minst motsvarar gymnasieutbildning.
Vi tror att du är bra på och trivs med att hålla i muntliga presentationer. Koncernspråket är engelska, så du behärskar såväl engelska som svenska. Vi utgår från att du behärskar MS Office alla delar.
Dina egenskaper
Till rollen söker vi dig som har stor en passion för försäljning och mötet med människor samt drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder. Du uppskattar självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat. Det innebär att du måste vara driven och ta initiativ, vara självgående i hög utsträckning, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder.
Du är utåtriktad, positiv och ödmjuk. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt samt har lätt för att samarbeta.
Du kan med lätthet lyssna av, analysera och förstå vad kunden behöver och kommunicerar tydligt, klart och förtroendeingivande. Du för en effektiv och övertygande argumentation när så krävs och har förmågan att påverka.
Du tar engagerat ansvar för att driva processen i samverkan med kunder och kollegor för att uppnå resultat.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 24 Februari. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Regional Sales Manager Johan Nilsson +46 704 50 59 81.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig!

Nestlé is the world’s largest food and beverage company and also the company investing the most in food R&D: EUR 1.5 billion. It is present in 189 countries around the world and its 328,000 employees, of which 5,000 works with R&D, are committed to Nestlé’s purpose of enhancing quality of life and contributing to a healthier future. Nestlé offers a wide portfolio of products and services for people and their pets throughout their lives. Its more than 2,000 brands range from global icons like Nescafé, Nespresso, Purina Pet food, Nestlé Baby food, Cheerios and KitKat to local favorites like Zoégas. Company performance is driven by its Nutrition, Health and Wellness strategy. Nestlé is based in the Swiss town of Vevey where it was founded more than 150 years ago. We are an Equal Opportunity Employer that strives to provide an inclusive work environment that involves everyone and embraces the diverse talent of its people. Visa mindre

Commercial development specialist, Nescafé Dolce Gusto & Starbucks

Ansök    Mar 16    Nestlé Sverige AB    Marknadsförare
Are You our next passionate Commercial Development Specialist with an extra interest for our coffee brands Nescafé Dolce Gusto and Starbucks? Are you interested in being the driving force for developing our business with customers through sales and shopper insights? In that case, this could be the opportunity for you! Our offer A position full of daily contacts both at the local market and in the Nordic team. You are the driving force for our 2 coffee br... Visa mer
Are You our next passionate Commercial Development Specialist with an extra interest for our coffee brands Nescafé Dolce Gusto and Starbucks? Are you interested in being the driving force for developing our business with customers through sales and shopper insights? In that case, this could be the opportunity for you!
Our offer
A position full of daily contacts both at the local market and in the Nordic team. You are the driving force for our 2 coffee brands in Sweden and work both independent, and yet as a part of the local commercial team and Nordic marketing team. You are the one making sure that business is functioning as it should, building and executing brand & channel plans, taking our innovations to market and keeping the organization working towards the brands goals. This is a position where you need to be able to analyze the situation and take action accordingly, and also making sure it happens.
In this role you will report to our Commercial Development Manager Beverages. The position is located in Helsingborg. The local category team is a tight team of three persons, and as mentioned above you will also have a broad collaboration with our brands and commercial team.
Can you see yourself in a culture where you have a lot of contacts and networking with people both at the office, field sales, customers and partners?
Your responsibilities
In this position you are responsible for driving the local Nescafé Dolce Gusto and Starbucks agenda with category & shopper insights, innovation & renovation plans, POS and demo activation, the local marketing budget, integrating machine and capsules promotions and more. You are the one making sure business is going in the right direction with shopper-insight based initiatives.
Your talent and drive
To be successful in the role you need to be outspoken and enjoy doing business.
Your personality is also social and that you have a strong drive for creating results.
Your energy and positive attitude are a strong resource in the meetings with both DVH customers and Electronic retail trade.
You are analytical and have an eye for details
You are capable of being structured and organized

After the pandemic, you will likely be in Copenhagen approximately 1/month and in Stockholm or other Swedish city approximately 4 times/year.
Your experiences and qualifications
You have a strong background within Marketing & Sales and minimum 3 years of experience from a similar role within an FMCG company. You are an experienced user of Microsoft Office and are especially skilled in Excel and Power Point. You must also be fluent in Swedish & English both written and spoken.
There’s More to Life at Nestlé
We guarantee you’ll never get bored at Nestlé. We work in a fast-paced environment but enjoy challenges and strive to excel. Nestlé offers you a chance to grow and take responsibility in a team of motivated professionals. We work ambitiously, share the passion to succeed and commitment to enhance people’s lives. However, we believe in respectful collaboration, sharing ideas and having fun together every day.
Are you interested?
?We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible, and by than March 29, 2021, at the latest. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Commercial Development Manager Beverages Martin Amrén, +46 722 13 65 93. For questions to the union, please contact [email protected] (Unionen). Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site. Visa mindre

Field Sales Specialist Nestle Sweden - Växjö

Ansök    Jan 18    Nestlé Sverige AB    Utesäljare
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Är du bosatt inom Växjöområdet? Då kan tjänsten som Säljare hos oss på Nestlé Sverige vara något för dig. Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter och fokus på våra medarbetares work-life balance. Vi erbjuder En intressant tjänst för dig som... Visa mer
Har du ett passionerat intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Är du bosatt inom Växjöområdet? Då kan tjänsten som Säljare hos oss på Nestlé Sverige vara något för dig.
Nestlé är ett framgångsrikt och stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter och fokus på våra medarbetares work-life balance.
Vi erbjuder
En intressant tjänst för dig som vill bygga relationer och skapa resultat tillsammans med våra kunder och med våra kategorier kaffe, flingor, konfektyr och vätskeersättning.
Att i butik, och internt, tillsammans jobba för att fortsätta utveckla våra starka varumärken Zoégas, Nescafé, After Eight, KitKat, Resorb, Nesquik och många fler.
Som Säljare på Nestlé Sverige, blir du en del av vårt team på region syd som består av 11 personer. Du rapporterar till en Regional Field Sales Manager.
Vi erbjuder dig ett fartfyllt, roligt och utvecklande arbete där du blir en del av ett vinnande team. Du får ett stort kontaktnät externt med kunder och internt med kolleger på Nestlé. I rollen arbetar du på fältet i sydöstra Småland, Öland och östra Blekinge. Vi tror att du är bosatt inom Växjöområdet.
Arbetet innebär
• Att i butik, sälja in, utveckla och ansvara för försäljningen inom kategorier där våra varumärken representeras.
• Stort fokus på eget ansvar och utveckling med motiverade och engagerade kollegor.
• Utnyttja resurser och vår ”verktygslåda” på ett affärsmässigt sätt i butik.
• Hantering av ett stort kontaktnät externt med kunder och internt på Nestlé.
• Samarbete, att dela idéer med varandra och att ha roligt tillsammans varje dag. Ibland kan arbetet vara hektiskt, men vi garanterar att det aldrig blir tråkigt!
Effektivt planera för att nå mål efter de prioriteringar och förutsättningar som finns.
Dina utmaningar
Som Säljare driver du försäljningen mot överenskomna, uppsatta mål. Vi ger dig förutsättning att lyckas med full support med coachning, utbildning och närvarande ledarskap.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av försäljning i butik på dagligvaruhandeln. Vi tror att du har en utbildning inom försäljning och marknad eller liknande, som minst motsvarar gymnasieutbildning.
Vi tror att du är bra på och trivs med att hålla i muntliga presentationer. Koncernspråket är engelska, så du behärskar såväl engelska som svenska. Vi utgår från att du behärskar MS Office alla delar.
Dina egenskaper
Till rollen söker vi dig som har stor en passion för försäljning och mötet med människor samt drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder. Du uppskattar självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat. Det innebär att du måste vara driven och ta initiativ, vara självgående i hög utsträckning, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder.
Du är utåtriktad, positiv och ödmjuk. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt samt har lätt för att samarbeta.
Du kan med lätthet lyssna av, analysera och förstå vad kunden behöver och kommunicerar tydligt, klart och förtroendeingivande. Du för en effektiv och övertygande argumentation när så krävs och har förmågan att påverka.
Du tar engagerat ansvar för att driva processen i samverkan med kunder och kollegor för att uppnå resultat.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 1 februari. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Regional Sales Manager Henrik Brauer, +46 70-371 93 22.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på?Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig! Visa mindre

Nordic Senior Brand Manager ZOÉGAS

Are you passionate about marketing, branding and coffee? Would you like to work in an international environment with many exciting challenges and dedicated colleagues? Maybe you are our new Nordic Senior Brand Manager for ZOÉGAS. We offer ZOÉGAS is on a growth journey. 2021 will be an important year for us and we need someone who wants to be on our journey with us. The team is now looking for a new Nordic Senior Brand Manager who will be responsible for b... Visa mer
Are you passionate about marketing, branding and coffee? Would you like to work in an international environment with many exciting challenges and dedicated colleagues?
Maybe you are our new Nordic Senior Brand Manager for ZOÉGAS.
We offer
ZOÉGAS is on a growth journey. 2021 will be an important year for us and we need someone who wants to be on our journey with us. The team is now looking for a new Nordic Senior Brand Manager who will be responsible for both the In-Home and Out-of-Home portfolio. As Nordic Senior Brand Manager you will be part of our Nordic marketing team, and you will report directly to our Nordic Group brand Manager.
The role is based in Helsingborg, where we have our coffee production at ZOÉGAS and head office for Nestlé Sweden. You will be joining a truly passionate team of dedicated professionals. In ZOÉGAS we are very passionate about our brand and products and this is something our consumers appreciate.
The team atmosphere is prestige less and the position offers flexibility as long as you deliver on the projects. You will have a big influence on your work and how to develop the business.
Are you ready for your future challenges?
You will be responsible for the ZOÉGAS product portfolio.
Your responsibilities will be both strategic and operational and include, but not be limited to:
Work 50% for retail and 50% for Out of Home (Nestle Professional)
Drive and develop our portfolio strategies
Building a competitive, profitable portfolio, launching new products
Measuring and reporting performance of all Nordic products, and assessing against agreed KPIs
Anticipate and respond to trends within the coffee market
Actively participate in the annual brand and marketing planning cycle
Building a strong internal network, in the Nordics, Europe and within our HQ

You will take ownership of building brand equity to unlock the growth potential across the region for your products. As Nordic Senior Brand Manager, you will be working with a variety of stakeholders internally as well as externally.
Your talent and drive
You are a structured and energetic marketing professional. Project management skills are part of your toolbox and you work in an organized and targeted way, where meeting and accepting deadlines is part of your DNA. You show change agility and the necessary sense-of-urgency to respond to market trends. You keep an open mind, generate and welcome innovative initiatives. You easily navigate in a complex stakeholder landscape at all levels of the organization. It is vital that you can coordinate between different countries and channels both in home and out of home and that you ensure to have stakeholders on board to drive the brand agenda.
To succeed in this role, you need to:
Be very structured, organized and goal oriented
Have a great drive, a proactive approach and an agile mindset
Dare to challenge the status quo and team in a constructive way
Be able to build trust for yourself and your team and professionally manage your stakeholders
Be outgoing and have strong networking skills
Be strong on strategy, but not afraid to get into detail

Your experience and qualifications
It would be highly beneficial if you have experience from both retail and Out of Home channels. Coffee is the heart of our business, so it is a clear advantage to have good knowledge of this category.
You most likely have a minimum of 3-5 years’ experience from a brand manager position with a strong FMCG knowledge and are ready for the next step in your career where you can drive projects from idea to finished product. Your expertise is backed up by a relevant education, such as a Master in Marketing or Business. It is a must that you have excellent communication and presentation skills and you are fluent in Swedish and have a good command of English language. Digital capabilities and knowledge of market and business analytics tools is a clear advantage.
There’s more to Life at Nestlé
We guarantee you’ll never get bored at Nestlé. Our people enjoy a fast-paced environment and embrace challenges as opportunities to grow. Through self-motivation, determination, and enthusiasm you’ll have a chance to directly influence your own career and development. We work as a dynamic team of motivated professionals who strive to excel. Moreover, our people believe in respectful collaboration, sharing ideas and having fun together every day. We share the passion to succeed and commitment to enhance people’s lives.
Would you like to know more about us?
Follow us on LinkedIn If you would like to be notified of new Nestlé opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nestlé.
Is this the right job for you?
We will interview suitable candidates as they apply, so please don’t hesitate to take this opportunity to submit your application and CV as soon as possible, latest January 3, 2021. If you have any questions regarding the job, please do not hesitate to contact Nordic Group Brand Manager Charlotta Carlström Balmont on +46 702133067. Please note that we will only accept applications that are sent to us via our Careers site.
Nestlé is the world’s largest food and beverage company and also the company investing the most in food R&D: EUR 1.5 billion. It is present in 189 countries around the world and its 308,000 employees, of which 5,000 works with R&D, are committed to Nestlé’s purpose of enhancing quality of life and contributing to a healthier future. Nestlé offers a wide portfolio of products and services for people and their pets throughout their lives. Its more than 2,000 brands range from global icons like Nescafé, Nespresso, Purina Pet food, Nestlé Baby food, Cheerios and KitKat to local favourites like Zoégas. Company performance is driven by its Nutrition, Health and Wellness strategy. Nestlé is based in the Swiss town of Vevey where it was founded more than 150 years ago. We are an Equal Opportunity Employer that strives to provide an inclusive work environment that involves everyone and embraces the diverse talent of its people. Visa mindre

Industrielektriker med automationskunskap

Ansök    Dec 14    Nestlé Sverige AB    Industrielektriker
Är du intresserad av att arbeta inom ZOÉGAS- ett varumärke som ingår i världens största livsmedels- och dryckesföretag Nestlé? Är det viktigt för dig med säkerhet i alla led, långsiktigt miljötänk och hög produktkvalitet, då kan detta vara en intressant verksamhet för dig. ”Safety comes first” – det gäller för oss i hela företaget oavsett var du arbetar. Vi erbjuder På ZOÈGAS i Helsingborg producerar vi rostat och malet kaffe. Zoégas är ett av många varumä... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta inom ZOÉGAS- ett varumärke som ingår i världens största livsmedels- och dryckesföretag Nestlé? Är det viktigt för dig med säkerhet i alla led, långsiktigt miljötänk och hög produktkvalitet, då kan detta vara en intressant verksamhet för dig. ”Safety comes first” – det gäller för oss i hela företaget oavsett var du arbetar.
Vi erbjuder
På ZOÈGAS i Helsingborg producerar vi rostat och malet kaffe. Zoégas är ett av många varumärken som ingår i det världsomspännande företaget Nestlé. Vill du ha mer information om vårt starka varumärke och få en känsla av hur inspirerande det kan vara att arbeta hos oss? Gå då gärna in på www.zoegas.se och läs mer.
I rollen som Industrielektriker, rapporterar du till vår tekniska chef på Zoégas. Teamet i sin helhet består av 8 kollegor, med uppgift att försörja fabriken med teknisk kompetens samt förebyggande och avhjälpande underhåll. I rollen finns det stora möjligheter att utvecklas inom el- & automationsdelen på Zoégas fabrik.
Som tekniker i underhållsteamet arbetar du självständigt med stort krav på egenansvar.
Arbetet erbjuder hög omväxling och spänning. Du får möjlighet till internationellt utbyte inom koncernen och påverka hur Zoegas kommer att arbeta med el och automation.
Ansvar och arbetsuppgifter
Minimum teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande kunskap genom erfarenhet
Erfarenhet av att arbeta enligt styrda processer och strukturerat arbetssätt
Felsökning av maskinsutrustning inom produktionsindustrin
Programmering av PLC och styrssystem
Installation, reparation och felsökning av elektrisk utrustning
Förebyggande arbete med underhåll av elektriska-/automatiska system
Kalibreringsarbeten

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi vill att du har minst 5 års erfarenhet från arbete som industrielektriker och har god vana av att arbeta med felsökning. Du har en el-teknisk utbildning på lägst gymnasienivå med AL behörighet. Meriterande är om dina allmänna datakunskaper även innefattar kunskaper i SAP. Du talar flytande svenska i tal och skrift samt har en god engelska (koncernspråk).
Personliga egenskaper
I tjänsten är det viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när arbetsuppgifterna utförs. Inom Nestlé kommer alltid säkerhet högst upp på agendan. Du måste kunna arbeta självständigt eftersom det ingår beredskap i tjänsten, men även arbeta tillsammans med kollegor, eftersom det är som team som vi når framgång. Din personlighet i rollen som industrielektriker kräver även att du är noggrann, kan tänka proaktivt eftersom mycket handlar om förebyggande arbete, förmåga att kommunicera snabbt till berörda i organisationen. Du har även en lösningsorienterad, problemfokuserad och positiv attityd, som stämmer in i den positiva andan på ZOÉGAS.
Placering: Helsingborg
Vill du veta mer om oss?
Följ oss på?LinkedIn för att veta mer om våra karriärsmöjligheter och våra värderingar inom Nestlé. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och hur det är att arbeta Nestlé.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan med CV och brev på www.nestle.se/jobs senast den 4 januari, 2021. För frågor om tjänsten, kontakta Anders Savbring, Teknisk chef ZOÈGAS, [email protected] /+46 72 213 54 02. Fackliga frågor ställs till Inga-Britt Dahl +46 42 19 33 00. Vänligen notera att vi under perioden jul och nyår eventuellt kan vara svåra att nå men vi återkommer så fort vi kan. Visa mindre

Regulatory & Scientific Affairs Manager

We are now looking for a Regulatory & Scientific Affairs (RSA) Manager, who in addition to the Nordic compliance work will act as an RSA representative towards the Swedish authorities, politicians and Key Opinions Leaders. You will be part of a team of 10 people and report directly to our Nordic head of Regulatory Affairs. The workplace is located either in Helsingborg, Stockholm or Copenhagen. Your challenges You will be working internally as a business... Visa mer
We are now looking for a Regulatory & Scientific Affairs (RSA) Manager, who in addition to the Nordic compliance work will act as an RSA representative towards the Swedish authorities, politicians and Key Opinions Leaders. You will be part of a team of 10 people and report directly to our Nordic head of Regulatory Affairs. The workplace is located either in Helsingborg, Stockholm or Copenhagen.

Your challenges
You will be working internally as a business partner for your assigned food categories in collaboration with other RSA team members. In addition, you’ll represent Nestlé externally. Your job is complex and holds number of important assignments, which could be:
· Represent Regulatory and Scientific Affairs for authorities in Sweden
· Shape regulatory framework through food associations, authorities and Key Opinion leaders
· Represent Nestlé and play an active role in the internal and external networks, such as governments, regulatory entities, non-profit organizations, institutions, suppliers etc.
· Ensure compliance with food regulations of our recipes, products, labelling and any consumer communication in all Nordic countries within the assigned categories
· Contributing as key member to local Innovation & Renovation projects in assigned business areas
· Proactively find opportunities for businesses to have best in class claims and communication about their products
· Keeping your knowledge of Nordic and EU regulations and authority guidance updated
· Proposing and implementing action plans in response to regulatory changes in the Nordic market
· Improving the ways of working and processes with business
· Handle applications and notifications to Nordic authorities


Furthermore, you work closely with internal stakeholders such as the quality department, applications groups, nutritionists and marketing teams.


Your qualifications
· You have a university degree in Food science, Nutrition, Law or relevant field.
· You have at least 3-5 years of experience from the food industry, authority or a relevant trade association.
· You have a sound knowledge of EU food legislation framework.
· You have demonstrated good results in difficult operational environments, and you know how to use and create networks within your area.
· You have an ability to work independently.
· You have the courage to evaluate risks and opportunities and are not afraid of asking questions – on the other hand, you also work very systematic and structured and like to work result oriented.
· You are willing to work in an international environment with different cultural backgrounds hence you must be fluent in Swedish and English – oral as well as written. A good understanding of other Nordic languages is beneficial.


We offer
We offer a challenging and exciting job in the world's largest FMCG Company, which is constantly on the move, where you will have an important role on influencing Nestlé’s position in the market.

As a team we work hard but have a good time together and always help each other when needed.
We have a work environment with many motivated colleagues in an international informal atmosphere, where you will also be able to create a large network across functions and countries.


Contact us
Please send us your motivated application and CV no later than November 12, 2020. Applications should be in English. If you have any questions related to the job, you are welcome to contact Regulatory Affairs Manager Nordic, Ulla Luhtasela on +358 400 680385 or [email protected] Visa mindre